• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
38 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Land of the Dead og så endnu sådan et dumt re-make...

Indlægaf Ash » søn 6. feb 2005 12:09

Hvad er jeres forventninger? Tror i Romero kan gøre det igen? Jeg har hørt at det er blevet bekræftet at zombierne er af den gode gammeldags slags, altså sådan nogle langsomme stenede nogen. I mine øjne gør det allerede filmen til en sikker vinder, men ting sker jo, så man ved aldrig...

I andre nyheder er der blevet nævnt at der vil komme et re-make af Evil Dead, som bliver produceret helt uden hverken Sam Raimi eller Bruce Campbell, også selvom Sam har sagt god for den. Gode gamle bruce er dog stadig modstander af projektet.

Hvad synes i om det? Kan det lykkes? Personligt tror jeg ikke på det, men kom med jeres meninger!
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Petter » søn 6. feb 2005 14:58

De to remaKes af henholdsvis TEXAS CHAINSAW MASSACRE og DAWN OF THE DEAD var, omend ikke fantastiske, så ihvertfald underholdende og hæderlige.
Remakes af horror film er jeg rimeligt positivt stemt over for, naturligvis er der dog film jeg er modstander af.
Men horrot film har jeg ikke så meget imod.

Så er det mere det, at nogle vil lave en ny version af Waters HAIRSPRAY, der skræmmer mig. Det kan sq ikke gå godt.
Senest rettet af Petter søn 6. feb 2005 16:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Ash » søn 6. feb 2005 15:27

Underholdene var de da ihvertfald, men jeg synes stadig at det er latterligt at de skal lave re-makes af allerede nærmest perfekte film. Og så også Evil-dead nu? Det er jo bare for at tjene penge... Der er jo ikke mere at tilføje til den, den har jo det hele. Og helt ærlig, en Evil dead film uden Bruce Campbell? Det kan de da ikke mene...
Brugeravatar
Ash

Indlægaf Petter » søn 6. feb 2005 15:55

Det er da et bevis på, at hollywood er på vej til at gå neden om og hjem. Jeg syntes også det er ireteende, at der skal komme en Amerikansk kopi af vhver eneste succesfulde Asiatiske film. Gruer for et SHAOLIN SOCCER remake.

Nu må I ikke smide sten på Mig, men jeg har aldrig rigtigt været fanget af EVIL DEAD. Det er sq rigtigt! Jeg syntes, at den første film var røvsyg. Fortsættelsen var ok, og et af de eksempler på at en sequel kan være bedre end originalen. Så et rameke af EVIL DEAD har jeg ikke rigtig nogen holdning til.

Jeg har hørt at nogle vil lave et remake af 2000 MANIACS, med Robert Englund. Hø!
Det kan nu ikke blamres for, at det bare er for at tjene penge. Jeg tvivler stærkt på, at H.G. Lewis nogensinde lavede en film uden penge i tankerne.

Jeg kan dog ikke se grund til et remake af CANNIBAL HOLOUCAUST, VIDEODROME, DELLAMORTE DELLAMORE eller HEAVENLY CREATURES.
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Mikkel Harris » søn 6. feb 2005 16:05

Sam Raimi vil tilsyneladende producere det kommende EVIL DEAD-remake, samt instruere en EVIL DEAD IV med Bruce Campbell som Ash.

Se her:
http://www.bloody-disgusting.com/index. ... e=newsfull
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Yousef » søn 6. feb 2005 18:32

Jeg kan ikke se idéen i at lave remakes af film som bl.a. The Texas Chainsaw Massacre. De involverede må jo være klar over når de laver filmen at den aldrig vil blive ligeså god som originalen. Hvis det var mig der skulle lave et remake af en film, så ville jeg da vælge en film, der var pivringe og som ingen nogensinde havde hørt om... :)

Men på den anden side er det nok mere sikkert at lave et remake af en film, der allerede er et hit, hvis man skal se på det rent kommercielt. (Og det skal man i Hollywood)
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Indlægaf Ash » søn 6. feb 2005 21:13

Vildt nok hvis der kommer en Evil Dead IV, men det kommer vel til at vare et godt stykke tid nu da Sam er igang med Spiderman 3 der først er sat til at komme i 2007. Bruce er da også ved at være lidt halvgammel, men de skal da nok få det til at virke.

Jeg har også hørt at der skulle komme et remake af Shogun Assasin, instrueret af Darren Aronofsky (Reqiuem for a Dream). Det er da også røv sygt.

Synes det er synd for alle de stakler der skal vokse op med troen om at remakene er de originale... vi burde starte en film skole, der fungerer ligesom terapien i clockwork orange :wink:
Brugeravatar
Ash

Indlægaf Beikes » man 7. feb 2005 10:06

Jeg er fuldstændig uenig i, at genindspilningen af TCM var hæderlig. Det var da det værste omgang bræk, der længe er lavet! Den nye Dawn Of The Dead derimod, var nok en af nyere tids allerbedste genindspildninger! Det er jo nærmest en helt ny film, der kan gå hen og blive en klassiker! 8)

Et remake af The Evil Dead, ligner en fiasko fra the get go. Historien er forældet og kliché-agtig, og kræver virkelig en behanding ud over det sædvanlige af den kommende Instruktør, hvis det ikke bare skal gå hen og blive endnu en "Cabin Fever", dem findes der jo 12 af, på et dusin.
Rock N Roll is not a fashion, it's a way of life..
Brugeravatar
Beikes

Geografisk sted: The Gates Of Hell..
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » man 7. feb 2005 16:22

Enig i, at den nye TCM ikke nåede originalen til sokkeholderne, men hvis man undlod at sammenligne, havde man altså en rimeligt underholdende gang slasher.
Men jeg må indrømme, at slutningen var temmeligt søgt.

DOD var nok en af sidste års største overraskelser. Havde virkelig ikke forventet, at den var så vellykket.

Jeg ser forresten frem til Peter Jacksons KING KONG remake. Det kunne blive svedigt nok.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Ash » man 7. feb 2005 19:40

King Kong kunne da godt gå hen og blive interresant, men aldrig lige så revolutionerende som den originale.
Jeg ser faktisk også lidt frem til Spielbergs genindspilning af War of the Worlds, også selvom forventningerne huserer på et lavt plan.

Er der slet ikke nogen der ser frem til Land of the Dead?
Brugeravatar
Ash

Indlægaf Yousef » man 7. feb 2005 20:18

Overflødige er vel det ord der bedst beskriver de mange remakes der bliver produceret. Jeg har desuden heller ikke særlig store forventninger til King Kong noget siger mig at den nok bliver noget i stil med Godzilla.

...og så må jeg indrømme at jeg faktisk kun har set Night of The Living Dead
Brugeravatar
Yousef

Indlægaf Petter » man 7. feb 2005 21:20

Der er nu en forskel. KING KONG bliver ikke instrueret af Roland Emmerich ligesom GODAZILLA.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Yousef » tirs 8. feb 2005 18:45

Ja det kan da godt ske at Peter Jackson er en noget bedre instruktør end Roland Emmerich, så kan man da håbe han også er klog nok til at få fat i et fornuftigt manuskript.
Brugeravatar
Yousef

Indlægaf Petter » tirs 8. feb 2005 20:00

Tror godt at Peter Jackson kan klare det. Han er en langt bedre instruktør end Emmerich. Kan huske jeg så originalen som knægt. Det var vel også den første monster film jeg så, hvis ikke det var REPTILICUS. (hvorfor er der ingen der laver et REPTILICUS remake?)

Angående remakes af ukendte film, så har Misty Mundae debuteret som instruktør med et reamake af filmen LUSTFUL ADDICTION fra 1968. Det må vel siges at være en ukendt film, har selv aldrig hørt om den.

Hvis jeg skulle lave et remake skulle det være MANOS: THE HANDS OF FATE. Med Jim Carrey som the Master og Jack Black som Torgo.
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Ash » ons 9. feb 2005 00:54

Ja! Et re-make at reptilicus!!! Det ville jo nok være for fedt! Jeg smider en hund i budgettet, andre der er med?
Brugeravatar
Ash

Næste

Skriv et svar
38 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm