• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

DVD-samlernes urban legend?

Indlægaf Vang » tors 28. sep 2006 14:43

Min bror påstod for et par minutter siden, at tidligere lejeDVDer er at foretrække i samlingen fremfor salgsDVDer. Begrundelsen skulle være, at de er mere robuste og bliver trykt bedre end salgsskiverne. Mit argument mod lejeskiverne er at de kan være ridsede af tidligere lejere.

Da det ikke er første april tænkte jeg, at han måtte være grav alvorlig uanset, hvor tåbelig påstanden lød. Er der andre, som har hør noget ligende og kan af- eller bekræfte denne "vandrehistorie"?

Kilden til påstanden skulle i øvrigt være den tidligere uncutter Kasper Bøg :-)

Nogen fra branchen klasker sikkert sig selv på låret af grin lige nu :?
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Re: DVD-samlernes urban legend?

Indlægaf Skøtt » fre 29. sep 2006 13:39

Øhhbøøhøhh, det lyder godt nok som en and. Jeg tror han tænker på VHSer :lol:

Kvaliteten af skiver varierer, det er ganske sandt - og det handler ikke så meget om tykkelsen af materialet, men om den lakering de får efter at være brændt - og dermed hvor nemt de ridses. Uanset hvilken power-coating de har fået, er der ingen mennesker i hele verden der er bedre tjent med tidligere udlejede skiver, eftersom små ridser med årene udvikler en slags svamp inde under coatingen...

Generelt er lejeudgaver jo også nedbarberede udgaver, uden ekstra audio-spor, mv.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Mikkel Harris » fre 29. sep 2006 16:00

Skøtt skrev:eftersom små ridser med årene udvikler en slags svamp inde under coatingen...

Huh? Kan du uddybe?
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Larsemand » lør 30. sep 2006 16:45

Mikkel Harris skrev:
Skøtt skrev:eftersom små ridser med årene udvikler en slags svamp inde under coatingen...

Huh? Kan du uddybe?

Hvis jeg nu siger penis
Larsemand

Indlægaf Skøtt » man 2. okt 2006 11:52

Mikkel Harris skrev:

Huh? Kan du uddybe?

Jeg kan ikke huske om det er sådan en regulær svamp, men de facto er at en meget lille rids i løbet af få år udvikler sig til at gøre discen mere eller mindre ulæselig - jeg tænkte også bull første gang jeg hørte det, men flere af mine første CDer, der for over ti år siden fik en god tur gennem DANTAX-festmaskinen, vil ikke engang læses helt igennem af et CD-rom drev i dag.
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 2. okt 2006 19:09

Skøtt skrev:
Mikkel Harris skrev:

Huh? Kan du uddybe?

Jeg kan ikke huske om det er sådan en regulær svamp, men de facto er at en meget lille rids i løbet af få år udvikler sig til at gøre discen mere eller mindre ulæselig - jeg tænkte også bull første gang jeg hørte det, men flere af mine første CDer, der for over ti år siden fik en god tur gennem DANTAX-festmaskinen, vil ikke engang læses helt igennem af et CD-rom drev i dag.

Men hvis selv en lille ridse i løbet af få år gør discen ulæselig, gælder det samme vel for salgs-DVDer? ... medmindre man er meget omhyggelig med sine DVDer og helt kan undgå småridser.

Jeg har ikke en brik forstand på kvaliteten af leje- og salgs-DVDer, og det bekymrer mig ikke så meget. Jeg er stort set holdt op med at købe DK-DVD'er andre steder end hos Blockbuster. 3 for 40,- eller 3 for 60,-, hvis bølgerne går højt. (Og til den pris kan de da bare rådne op.)

Men i øvrigt kan jeg da godt li' tanken om at alle mine indkøbte Blockbuster-DVDer står derhenne på hylden og i al hemmelighed er ved at producere et stort svampemonster.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » man 2. okt 2006 20:30

Tja, nu kom argumentet ret langt ud, så når man er der, kan man spørge sig selv om man virkeligt sidder og kigger på DVDer om ti år, i disse dage med True HD, Blueray, etc. Det handlede faktisk bare om, at en rids ikke bare er en rids - og derfor er brugte DVDer noget skod.
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 2. okt 2006 20:45

Can DVDs have "laser rot"?

-har en sjælden gang oplevet at en DVD er begyndt at pixellere og hakke efter adskillige ellers perfekte afspilninger. For mit vedkommende har det dog kun været nogle enkelte billige Hong Kong skiver.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tors 7. dec 2006 23:31

Ok, respons til en gammel tråd:
Da DVD'en og CD'en kom frem, sang og dansede alle (ikke mindst forhandlerne) af glæde over at disse medier var 100% bedre end video og vinyl, men det sjove er bare, at man stadig kan hive sine gamle videobånd fra startfirserne (selv beta-bånd) og de gamle LP-plader frem og de kører bare! En rids i en lille skinnende skive og den udvikler dvd-ebola, ha ha.
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak