Meget positivt overrasket efter den skrækkelige House Of 1000 Corpses. God ond 70er exploitation roadmovie stemning, og Sid Haig og specielt William Forsythe er i topform. Den er ikke klippet MTV-filmskole idiotisk som Zombie's debutfilm, og soundtracket er fremragende 70er southern country rock.
Jeg har netop set filmen. I barskhed lever filmen desværre ikke op til sit ry, ihvertfald ikke hvis man er nogenlunde hærdet splatterfilms seer, men jeg kan godt forestille mig at filmen vil virke ekstraordinær grum for mainstream biograf publikummet.
Hvad jeg derimod finder interresant ved filmen er måden som rollerne pludselig bliver vendt rundt fra det man husker fra etteren, og man nu følger de onde, som faktisk kommer til at virke som de gode (også selv om de stadig er meget onde), og man nærmest bliver opfordret til at føle sympati for dem.
Desuden synes jeg filmen har et mere seriøst feel til sig end forgængeren havde, hvilken jeg ikke vil betegne som en dårlig film, men meget mere end underholdene var den altså heller ikke.
Alt i alt synes jeg at filmen stiller en sjov kontrast, sammenlignet med forgængeren, og de som helhed faktisk danner et meget godt filmpar.
+ Der er meget mere med Captain Spaulding, som jeg var helt vild med i etteren!
Hvad du ser på mit billede er en ukulele, IKKE en Guitar Hero guitar!! Så er det sagt.
Genial film. En af mine absolutte favoritter. Horror er ikke kun vold og mord og det beviser Devil's Rejects. Den ydmyghed som personerne udsættes for er ulidelig at se på og den vold der er i filmen er brutal og virkelig.
Og hvem vil nogensinde høre "Free Bird" igen uden at tænke på TDR?
Ja, det er en total fed slutning. Jeg synes bare det er en skam at det skinder så tydeligt igennem at filmen er redigeret, så den passer sammen med sangen, hvilket gør at der kommer en smule overflødige klip. Det er jo trods alt en næseten 7 minutter lang sang hvis jeg ikke tager helt fejl.
Hvad du ser på mit billede er en ukulele, IKKE en Guitar Hero guitar!! Så er det sagt.
Så den for et par dage siden, heldigvis er enhver hype omkring filmen gået hen over hovedet på mig. Har heller aldrig fået set 'House of 1000 Corpses' så jeg havde praktisk talt ingen forventninger. Må sige at jeg var ganske godt underholdt af den grumme vold tilsat kulsort humor, veloplagt skuespil og crazy dialog. Alligevel er det nok ikke en film jeg gider at købe hjem til samlingen. Godtnok bliver der ganske rigtigt forsøgt pillet ved ens opfattelse af de gode og de onde, men trods alt kommer filmen aldrig ret langt udover det banale og forudsigelige hvad plottet angår. Og den grumme vold og sadistiske tone overgår selvfølgelig heller aldrig de 70er film som Rob Zombie tydeligvis har haft som forbillede.
Iøvrigt, det legendariske kult-grindcore band Extra Hot Sauce leverer en knap 3 minutter lang version af 'Freebird' på pladen 'Taco of Death' fra 1988. Anbefales