• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Re: Mest skræmmende film?

Indlægaf Dreyer » tirs 15. feb 2005 22:41

Skøtt skrev:Jeg bliver spooked af børn i regnfrakker der ikke ter sig ordentligt når man ser deres ansigter - derfor forstærkede Don't Look Now samt The Brood en meget virkelig angst.

Så er den formidable Alice Sweet Alice helt sikkert, som Vang siger, også noget for dig! :wink:

Jeg må nok indrømme at dem, der virker stærkest på mig, er Halloween (en perfekt chok/suspensmaskine), The Texas Chainsaw Massacre, Black Christmas og The Changeling. Der er mange honourable mentions: Friday the 13th Part 2, Halloween II, Shock Waves, Antropophagous the Beast, Blue Sunshine, etc.. Jeg kan tilgive meget, hvis gyset er der - hellere en gammel historie fortalt på en engageret måde end en ny leveret flad og uden spændstighed - det er vel derfor, jeg kan lide genrefilm!

De asiatiske gys har generelt forringet slagkraft på mig, delvis på grund af sprogbarrieren, men også fordi alle skuespillerne har det med at ligne hinanden. Jeg kan godt se når filmene er cinematografisk vellykkede (f.eks. Ju-on), men en labyrintin/rodet narrativ kan godt distancere mig lidt fra filmen (f.eks. Ju-on) - og det kommer fra en giallo-entusiast! Dog formår Ringu at give mig gåsehud.
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf gorzelak » ons 16. feb 2005 01:24

Dark Water har bare at være god. Jeg har lige sluppet 25 kr. for dvden, og det er sjældent, jeg svinger mig op på de økonomiske højder i mine filmindkøb.

Jeg glemte at nævne Deathdream (aka Dead of Night, 1974). Den har også et par isnende scener.

Men de to eneste film, der har fået mig til at kigge mig over skulderen en ekstra gang, er førnævnte Session 9 og Argentos Opera. Føj endda!
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » ons 16. feb 2005 01:39

gorzelak skrev:Jeg glemte at nævne Deathdream (aka Dead of Night, 1974). Den har også et par isnende scener.

Men de to eneste film, der har fået mig til at kigge mig over skulderen en ekstra gang, er førnævnte Session 9 og Argentos Opera. Føj endda!

Session 9 er nok en af de mest vellykkede gyserfilm inden for de sidste femten år (hvis man ser det at skræmme som gyserfilmens fornemste funktion). Den er afmålt og meget langsom, og selvom man måske gennemskuer plottvistet på forhånd efterlades man alligevel med en ubehagelig følelse.

Opera er ubehagelig mht. øjentrauma (noget af det mest pinefulde at se på film), men synderlig uhyggelig synes jeg nu ikke den er.

Deathdream er ren uhygge - en choksekvens trak et decideret hvin ud af mig.
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf gorzelak » ons 16. feb 2005 02:23

Dreyer skrev:Deathdream er ren uhygge - en choksekvens trak et decideret hvin ud af mig.

Nu du siger choksekvens, så er der jo den der helt ulidelige indstilling i Bernard Roses "Paperhouse", hvor faderen på fotografiet pludselig bliver levende. Det gav uden tvivl det største GIP, jeg nogensinde har fået af en gyserfilm!

Jeg synes klart, at Opera er Argentos værste - altså ikke dårligste, men værste hvad angår uhygge og ubehagelig voldsomhed (og de to ting er hos Argento trods alt tit forbundne). Saksescenen forårsager hver gang nærmest pr. automatik kløe i fast forward-fingeren.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Petter » tors 24. feb 2005 22:30

LONE RUNNER er ganske vist ikke skræmmende i traditionel forstand, mendet er da skræmmende at Deadato, som har instrueret en af de bedste horror film nogensinde også kunne lave sådan noget snask. Eller hva...?
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf hagbard_celine » ons 9. mar 2005 23:57

Boogeyman skrev:Hvilken/hvilke film fik jer til at isne af skræk og gav jer søvnløse nætter?

Westworld.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 6?v=glance

Bo
Besøg min hjemmeside på
http://www.bogope.dk
Brugeravatar
hagbard_celine

Geografisk sted: Skanderborg
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 10. mar 2005 00:14

hagbard_celine skrev:Westworld. Bo

- Der kommer en anmeldelse af den i forbindelse med næste tema-opdatering.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Kilgore » lør 2. jul 2005 12:03

The Texas Chain Saw Massacre, Jaws, Marathon Man (pga. torturscenen).
How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants.
Brugeravatar
Kilgore

Geografisk sted: mælkevejen

Indlægaf lasse78 » ons 10. aug 2005 16:56

City Of God: Kunne simpelthen ikke se den færdig, den var alt for tung til mig.

Cannibal Holachaust: Har heller ik set den helt færdig, da den er virker super stærk og ubehagelig på mig. Fik praktisk talt kvalme af filme hehe

Og så har vi ynglings gyset "The Exorcist". Den har skræmt mig, men mere på en måde så den har facineret mig. Så den NYDER jeg at blive skræmt af ;)

Har engang haft marreridt af Ghoustbusters hehe, da jeg var 10 år el der omkring.
www.circusthemusical.soundvenue.com
lasse78

Geografisk sted: sakskøbing
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm