• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Bytte (Trade)

Her kan du bytte filmrelateret materiale. Bytte af kopier er ikke tilladt. Here you can trade movie related material.
Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Slagterhuset ved kirkegården vhs-x-rental

Indlægaf Michael » man 28. maj 2007 11:48

Hvad ville ovennævnte kunne byttes til ?

/Michael
Michael

Indlægaf Jack J » man 28. maj 2007 12:53

Lidt svært, når man ikke ved, hvad du er interesseret i. Videobånd er jo svære at komme af med, med mindre selvfølgelig det er noget, der ikke er ude på DVD eller er virkelig sjældent. Kontant ville jeg gerne give dig en hund + porto (jeg går ud fra båndet fungerer og ikke hverken ligger i smadder eller der er optaget tv-avisen hen over).

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Michael » man 28. maj 2007 18:25

Er primært interesseret i at bytte, og primært til Dvd. Mener nu også at den hører til de "sjældne" og bør kunne indkassere mere :lol: Er i god stand og der er ingen unoder på. Har haft den i samlingen i et årti. Så hvis du ligger inde med nogle dvd'er......

/Michael
Michael

Indlægaf Larsemand » tirs 29. maj 2007 13:01

Jeg solgte hele min videosamling pånær nogle få essentials, til 200 kr.

Så hel og lykke :lol:
Larsemand

Indlægaf Jack J » tirs 29. maj 2007 15:53

Ja, som Larsemand ganske rigtigt siger, så er der ikke de store penge i gamle videoer i Danmark. De få exrental-samlere, der er tilbage er få og der er langt imellem.

Jeg køber for det meste kun lige det på DVD, som jeg gerne vil ha' at beholde og jeg har derfor ikke det store at tilbyde dig. Men var det ikke noget med Jim Van Bebbers ultra-blodige, ubehagelige og efterhånden kultiske film THE MANSON FAMILY om Charlie. Det er bestemt den BEDSTE Charles Manson-film, der er lavet!

Underligt nok har der ikke været nogen snak om den på den danske scene, men efter ikke at have kunnet udsende/gøre den færdig i ca. 15 år, så fik Van Bebber gjort den færdig alligevel for et par år siden og personligt synes jeg, det er et ubehageligt lille mesterværk!

Så tidligt som til det serial killer-nummer af Inferno, der aldrig udkom i 1993, skrev Sverre H. Kristensen om den i en artikel om genren. Forventningerne var store og jeg synes helt klart, den holder. Den første udgave af filmen, der dukkede op i Europa, var på Ungarsk DVD (yes, weird) og det er altså den udgave, jeg kan tilbyde. Og jo, den er på engelsk! Og modsat den danske DVD, så er den i det korrekte billedformat (den skal være i fullscreen, ikke lbx!).

Og hvis du så tænker, hvad der er galt med den, siden jeg går af med den, når jeg nu så godt ka' li' den, så er sagen blot den, at jeg har købt en collector-edition i stedet. Den står som ny og har kun været set to gange.

Hvis ikke dét var noget, hvad så med en af Cynthia Khans bedste film? IN THE LINE OF DUTY 4!! I en lækker udgave fra Hong Kong Legends med interviews osv. og restaureret og jeg ska' gi' dig ska' jeg. Den er stadig pakket ind, da jeg kom til at købe to ved et uheld.

Endelig kan jeg tilbyde Hongkongfilmen BARONESS med den hyggelige onkel-type Anthony Wong, og sluttelig Hitchcocks VERTIGO. Dublet-stakken slutter med Lily Cheung-filmen FATAL OBSESSION på Hongkong VCD. Alle film er i cellofan og har aldrig været lukket op.

Hvis ikke der er noget der, der fænger din interesse, så har jeg nok ikke noget. Du kan jo overveje rede penge igen (du har faktisk mulighed for at købe en DVD for de penge, du i sådant et tilfælde ville få :wink: )

Jack

PS: Hvorfor fa'en skrives der nu automatisk, når man retter i sit indlæg!!

Så!! Nu gjorde den det fa'me igen!
Senest rettet af Jack J tirs 29. maj 2007 16:11, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » tirs 29. maj 2007 15:53

Det med at prissætte gamle sjældne rentals er lidt tricky i disse dage. generelt er prisniveauet nok faldet en anelse, siden DVD'en kom til, men ikke nævneværdigt. Folk der virkelig samler på de gamle kassetter er stadig villige til at give en god pris, problemet er nok snarere at der ikke er så mange af os. Selv har jeg altid været mere interesseret i at bytte sjældne tapes væk, 300 kroner kan man altid tjene, men lige den sjældne kassette man har jaget i årevis finder man måske aldrig igen. Når jeg endelig har solgt har det oftest været til svenskere, derovre i pseudo-Danmark er der stadig en del der samler, så det er noget nemmere at komme af med dem. Prøv evt. at sæt den til salg på et svensk forum.

-eller sælg den til mig for 120.- plus porto :wink:
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Michael » tirs 29. maj 2007 17:19

Hej alle

Tak for Jeres input samt bud.
Jeg lader den stå i samlingen indtil videre, der er nu også en vis charme over cover med de danske "salgs" sætninger. "En gyser af de hårdkogte" "Hvem stod bag de grufulde rædsler?" osv.

/Michael
Michael

Indlægaf Ovesen » tirs 29. maj 2007 18:58

Michael skrev:der er nu også en vis charme over cover med de danske "salgs" sætninger. "En gyser af de hårdkogte" "Hvem stod bag de grufulde rædsler?" osv.

/Michael

Helt sikkert. Hvis du har holdt af den, kommer du helt sikkert til at savne den!
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » tors 31. maj 2007 13:51

yes....det er og kan være svært at skille sig af med de gamle x-rentals.
Fornylig blev jeg "overtalt" til at slippe een af de helt helt store titler....Den Makabre Tryllekunstner(Wizzard of Gore).....og det var sgu med en lille tåre i øjet,at jeg overlod det til postikalsvæsenet, at xpedere den ud af mit synsfelt. Jeg stod virkli seriøst og overvejede at annullere handlen, men
trøstede mig selv med at jeg jo har haft stor glæde af at ta' kassetten frem fra reolen og lure coveret mange gange over de sidste 10 år ,og at det nu alligevel måske var på tide, at en anden og yngre samler fik samme oplevelsesmuligheder!!?? Ak ja...."kærligheden" rammer os på de mest fornøjelige måder.

cheers....Lars von H.
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf Ovesen » tors 31. maj 2007 16:43

Må man spørge hvad der var Aalborg-prisen på sådan en sag?
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » tors 31. maj 2007 19:46

yo Ovesen...må du gerne og jeg var i den situation ,at jeg for 5-6-10 år siden ville ha' forlangt 2-3000 kr for den....sæfølli ganske umuligt at "score" et sådant beløb....hvis jeg altså ville sælge. Og det havde jeg på ingen måde nogensomhelst tanker om. Men altid sjovt/rart/interessant/pirende at gøre sig tanker om hvad dette og hint er "værd" (i kr/øre) for een personligt.
Nå, men for 2-3 uger siden røg den så for 500 kr...i en samlet ordre på 2000 kr....så lidt rabat har jeg vel givet. Pengemæssigt betød den ikke så meget for mig mere og den var efterhånden blevet en gammel kær ejendel, der gerne måtte finde ny t ejerskab...omend det var med vemod.
Tænkte først, at jeg sgu ville forlange en tusse...men nej...det ville alligevel være for meget i disse år, hvor gamle vhs-tapes har høj bevågenhed af kun et fåtal collectorer...jeg følte det ville være upassende og sikkert osse betydende, at jeg ikke "slap-af-med-den". Så derfor et rimelig dirt-cheap offer til en samler(som jeg ikke ved hvem er....der var stråmandsforbindelse på), som nu er en stolt ny indehaver af en absolut top dk x-rental raritet.

cheers....Lars
vonhegnet

Indlægaf Gynther Meyer » tors 31. maj 2007 19:59

Det' da næste værre nu du ikke ved hvem det var!? Så ved du end ikke hvor i verden den er endt (måske blandt hårde svenskere).
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » tors 31. maj 2007 22:03

Eller måske i....aaaarrrhhhhhhgh oooohh horror....Slagelse!!!

cheers....Lars,der nervøst spø'r hvem Gynder Meyer er!?
vonhegnet

Indlægaf Jack J » tors 31. maj 2007 22:17

Ha, ha. Morsomt. Nej, det er ikke mig, der anonymt har købt din elskede H.G Lewis-film.

Gynther Meyer? Er det ikke bare... Gynther Meyer?

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 26. jun 2007 01:08

vonhegnet skrev:Fornylig blev jeg "overtalt" til at slippe een af de helt helt store titler....Den Makabre Tryllekunstner(Wizzard of Gore)

Eftersom du (mig bekendt) var den eneste med den danske exrentral, så håber jeg, du tog et farvescan af den, før du sendte den afsted, så vi i det mindste har mulighed for at se, hvordan den så ud! Sig venligst, at du tog et scan, Lars!!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Bytte (Trade)