Jeg leder efter datoer på nogle genre films premiere i Danmark.
Halloween( Rob Zombie)
Inland Empire( david Lynch)
ytre skrev:Jeg leder efter datoer på nogle genre films premiere i Danmark.
Halloween( Rob Zombie)
Gizmo skrev:Hvis genre bare er alt det man selv synes er cool så som spaghettiwesterns og Tarantino-film, så skal jeg nok holde kæft).
Gynther Meyer skrev:Gizmo skrev:Hvis genre bare er alt det man selv synes er cool så som spaghettiwesterns og Tarantino-film, så skal jeg nok holde kæft).
Er spaghettiwesterns ikke genrefilm??
Halloween( Rob Zombie)
"Filmmediet som vi kender det er dødt. Det er på sin vis paradoksalt. For jeg elsker film optaget op celluloid. Kvaliteten. Billederne. Der er lavet enorme fremskridt inden for film. Men lige så smukt det er, lige så tungt og langsomt er produktionsapparatet. Og den størrelse og langsommelighed er ekstremt uvenlig, når det kommer til at lave film. Så da jeg først fandt ud af, at man med et lille, billigt digitalkamera ikke blot havde et økonomisk alternativ, der ikke vejede noget, men også fik automatisk fokus og kunne optage mere end 40 minutter uden afbrydelser, var jeg solgt. Dertil kommer, at man let kan manipulere billederne efterfølgende – og på den måde opnå fuld kontrol over sit udtryk. Det skaber et smukt flow, som virkelig appellerer til mig – og giver mig den frihed, jeg har brug for.”
[...]
”De små kameraer giver en enorm frihed under optagelserne. Men efterfølgende skal det blæses op på et kæmpe lærred i en smuk, mørk biografsal med et kæmpe lydanlæg. Ellers når man ikke ind under huden på den delikate erfaring, det er at se film. Det handler om oplevelse, og det er meget vigtigt, at alle elementerne stemmer overens. Det store lærred, den store lyd – og i en biograf. Det er den ultimative måde at se film på,” [griber min iPod og peger på skærmen]: ”Man snakker meget om, at fremtiden inden for film ligger i denne størrelse, og det er jo forfærdeligt. Forestil dig, hvordan det ville være at se Stanley Kubricks ’2001’ (1978) på sådan en lille skærm. Hvis nogen kom og sagde, de havde set filmen efterfølgende, ville det jo være helt forkert. For de har slet ikke oplevet den. Og det er det, det hele handler om.”
Ovesen skrev:Thure skrev: Resten af interviewet bliver trykt i oktober-nummeret af Euroman.
perler for svin
Thure skrev:Stanley Kubricks ’2001’ (1978)
Jack Stevenson skrev:You can't do anything with video except sit at home and watch the little fucking screen and hear the little sound (...) the 'collector' mentality of these nerds who want to 'own' everything that came out in a certain genre and sit there like lumps and fast forward through everything. But they dont own the movies, they just own the bad, shitty little xerox copy
Skøtt skrev:Thure skrev:Stanley Kubricks ’2001’ (1978)
De to årstal passer ikke vildt godt sammen, Mr editorial...Jack Stevenson skrev:You can't do anything with video except sit at home and watch the little fucking screen and hear the little sound (...) the 'collector' mentality of these nerds who want to 'own' everything that came out in a certain genre and sit there like lumps and fast forward through everything. But they dont own the movies, they just own the bad, shitty little xerox copy
Måske pga de messende ord undlod jeg at købe Inland Empire da jeg i går stod i New York med den i mine svedige hænder til 100,- for en ellers indbydende 2-disc udgave.
Vang skrev:Skøtt skrev:Thure skrev:Stanley Kubricks ’2001’ (1978)
De to årstal passer ikke vildt godt sammen, Mr editorial...Jack Stevenson skrev:You can't do anything with video except sit at home and watch the little fucking screen and hear the little sound (...) the 'collector' mentality of these nerds who want to 'own' everything that came out in a certain genre and sit there like lumps and fast forward through everything. But they dont own the movies, they just own the bad, shitty little xerox copy
Måske pga de messende ord undlod jeg at købe Inland Empire da jeg i går stod i New York med den i mine svedige hænder til 100,- for en ellers indbydende 2-disc udgave.
Mht. filmstrimmelguru Stevensons kommentar, så lejede han sidste år Journey to the Seventh Planet ud til Cafebiografen. Jo, det var godt nok på filmstrimmel (røvslidt og falmet 16mm), og det eneste, der gjorde den version udholdelig var, hvis man hurtigt knappede en serie Giraf-guldøl op og fik dem hældt indenbords. Problemet var, at publikum faktisk troede at filmen skulle se sådan ud. Så er min MGM-DVD af filmen at foretrække til enhver tid. Man kunne jo passende omskrive Stevenson kommentar til "du ejer ikke filmen, du ejer et røv elendigt rødfalmet 16mm-print med pisseelendig lyd (shitty little xerox copy)". Det er pinligt at servere den slags for publikum, også selvom det var gratis, endsige tage penge for at udleje den slags til biograferne.
Mads Jensen skrev:Når det så er sagt så synes jeg også at Hr. Stevenson's udtalelse virker lidt hen i vejret, og kan ikke rigtigt se at jeg som filminteresseret har noget brugbart alternativ til at samle på film i digitalt format. Endnu ihvertfald. Men har tit tænkt på om ikke den dyrkelse af analoge medier man ser indenfor musik ikke også vil smitte af på film, og kan egentlig godt forestille mig at vi om 5-10 år sidder og ser film på en eller anden form for analog projektor derhjemme.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster