• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
14 indlæg • Side 1 af 1

Class of 1984

Indlægaf Ash » tirs 1. mar 2005 14:15

Ved ikke lige om det er det rette forum, men here goes...

Nogen der har set denne film? Den lyder ret interresant, så lige der var kommet en halv billig udgivelse her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1108726363288481&site=

Hvis nogen har set den kan i jo lige berette om den er pengene værd. Kunne godt lyde som en sej udgave af noget Dangerous minds agtigt, hehe.[/url]
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Petter » tirs 1. mar 2005 17:33

CLASS OF 1984 er en af de film, som man kan undre sig ove ikke er blevet mere kendt en den nu er. Filmen foregår i en ikke så fjern remtid (1984 selvfølgelig) og handler om en musik lærer der starter sit job på en amerikansk high school. Det viser sig dog hurtigt at være tilholds sted for de værster lømler samfundet har at byde på. Der bliver solgt stoffer og voldtaget i den helt store stil, stedet er ganske simpelt ikke specielt fedt. Michael J Fox spiller en mindre rolle, som skolens nørd der bliver gennem tæsket i en ret grum scene. Filmen er voldelig, så er du advaret.
Alice Cooper har lavet titel sangen og punk bandet Teenage Head spiller med, som dem selv, i en koncert scene.
CLASS OF 1984 kan varmt anbefales. Hvis du vise dig, at kunne lide den, så har Mark Lester også lavet en sequel CLASS OF 1999. Har ikke set den, men den har Malcom mcDowell og Pam Grier på rollelisten.
Enjoy!
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Ash » ons 2. mar 2005 12:59

Det lyder godt! Tak for info'en, den chekker jeg ud.
Brugeravatar
Ash

Indlægaf Torben Simonsen » ons 2. mar 2005 19:35

Det er en total 80er klassiker.

Den udsendes i en sikkert langt bedre version af Anchor Bay i USA den 17. maj:

director Mark Lester?s preferred cut in 1.85:1 widescreen, 16x9 enhanced, new 5.1 audio, commentary by Lester, alternate TV footage, trailer, TV spot, DVD-ROM screenplay
Torben Simonsen

Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Petter » tors 3. mar 2005 15:01

Bør lige tilføje lidt om den tyske DVD.
Billedet er rigtig flot og i widescreen. Det er dog af en eller anden grund et fransk print de har brugt, så noget tekst i starten og slutningen er på fransk. Det er dog ikke det store man går glip af hvis man ikke kan sproget. Der er både engelsk og tysk lydspor. Ekstra materialet begrænser dig til nogle still billeder, nogle video covers og plakater (mest tyske) og et japansk biograf program. Desværre ingen trailer.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Larsemand » fre 27. maj 2005 02:21

Petter skrev: Hvis du vise dig, at kunne lide den, så har Mark Lester også lavet en sequel CLASS OF 1999. Har ikke set den, men den har Malcom mcDowell og Pam Grier på rollelisten.
Enjoy!

Jeg har set den og den er sgu sjov nok. Masser af gang i den og super voldelig. Grier spiller af helvede til og McDowell leverer en standard-præstation i rollen som skoleinspektør, men der er vist heller ikke så mange udfoldelsesmuligheder i dette smukke smukke manuskript. Den er go' fun, total PÅNK og holder stadig sine 80'ere, men det er en af de film man kun bør købe hvis man finder den til en 20'er i en slesk muggen boks på et loppemarket.
Larsemand

Indlægaf Petter » fre 27. maj 2005 11:03

Derudover er der også en Class of 1999 II!!! Den er jeg dog på ingen måde interesseret i at se nærmere på.
Class of 1999 skal jeg dog afgjort se, hvis jeg støder på den i en rode kasse. Specielt fordi Class of 1984 hører blandt de bedste film jeg nogensinde har set. Af uransaglige årsager.
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Petter » fre 2. dec 2005 13:27

Nu også på dansk DVD:
http://www.on-air-video.dk/onair/detail.asp?id=777
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Ash » fre 2. dec 2005 19:05

yes, har set det, den skal jeg sgu have så snart jeg falder over den!
Hvad du ser på mit billede er en ukulele, IKKE en Guitar Hero guitar!! Så er det sagt.
Brugeravatar
Ash

Indlægaf Dr. Humpp » ons 1. mar 2006 12:18

Så den for over 20 år siden i biffen, og ja, den holder stadig da jeg fornyligt så dvd'en, købt i Fona2000 for 39 bobs.
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Skøtt » ons 1. mar 2006 12:31

Har skrevet en anmeldelse af den der er med i næste opdatering. New Wave punks går sgu aldrig af mode... :D

Man kan roligt købe den danske dvd - flot billede og god lyd.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jacinto Molina » søn 12. mar 2006 22:24

Fik også set den. Elsker scenen med rundsaven, og filmen var mega fed. Men er der nogle der kender andre af disse slags film.
"The Blood Runs In Rivers, And The Drill Keeps Drilling"
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Petter » ons 15. mar 2006 22:19

Jacinto Molina skrev:Fik også set den. Elsker scenen med rundsaven, og filmen var mega fed. Men er der nogle der kender andre af disse slags film.

Hvis du tænker på et lignende plot, så er William Lustigs Vigilante ret fed. Robert Forster er suveræn, som en fredelig familiefar, der rydder en gadebande af vejen. Filmen formår dog ikke at skabe den samme form for medfølelse, som Class of 1984 gjorde.
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Jacinto Molina » ons 15. mar 2006 22:25

Petter skrev:
Jacinto Molina skrev:Fik også set den. Elsker scenen med rundsaven, og filmen var mega fed. Men er der nogle der kender andre af disse slags film.

Hvis du tænker på et lignende plot, så er William Lustigs Vigilante ret fed. Robert Forster er suveræn, som en fredelig familiefar, der rydder en gadebande af vejen. Filmen formår dog ikke at skabe den samme form for medfølelse, som Class of 1984 gjorde.

Har hørt om den men har ikke kigget nærmere på den men tak for informationen
"The Blood Runs In Rivers, And The Drill Keeps Drilling"
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Skriv et svar
14 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm