• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Nyheder fra Anchor Bay

Indlægaf Torben Simonsen » ons 2. mar 2005 19:38

Det er godt nok år og dag siden at der kom noget spændende fra de gamle DVD-mestre Anchor Bay - men nu er der nyt - og utroligt - endnu en Evil Dead 2 udgivelse (og med nyt ekstramateriale... grrr).

Seneste klippet fra Fangoria:

Fango just got the scoop from a source at Anchor Bay Entertainment regarding new titles, dates and content for the company?s heavy upcoming horror DVD slate. Among the most exciting news is that the Bay has acquired a slew of Mario Bava films for new disc releases in 2006. While these titles have been out on DVD before, the source says, "We?re going to go back and start from scratch, and put together new special editions for each one." Among these movies will be KIDNAPPED (pictured), the road thriller previously released Stateside in a limited edition titled RABID DOGS before new scenes were added recently by Bava?s son Lamberto; both versions of the film will be part of the disc package.

In addition, there are fresh Divimax releases of EVIL DEAD II and HALLOWEEN 4 and 5, each with brand new special features, on the horizon. The company has picked up BABY BLOOD, Alain Robak?s gruesome French saga of a mother and her bloodthirsty unborn child, and Don Coscarelli?s pre-PHANTASM comedy KENNY & COMPANY, starring PHANTASM?s Michael Baldwin; the latter hits June 14 with a new transfer and special features overseen by the director. The Bay will also issue HORROR 101, its sequel HORROR 102 and MUSEUM OF THE DEAD on a single disc April 19, the same day as its special edition of Stevan Mena?s MALEVOLENCE (see item here). As for previously announced titles, here?s how the schedule looks, with confirmed supplements noted:

May 3:
? THE ENTITY (2.35:1 widescreen, 16x9 enhanced, featurette including backstory on the true events that inspired the film, trailer, poster/still gallery, DVD-ROM screenplay)

May 17:
? CLASS OF 1984 (director Mark Lester?s preferred cut in 1.85:1 widescreen, 16x9 enhanced, new 5.1 audio, commentary by Lester, alternate TV footage, trailer, TV spot, DVD-ROM screenplay)
? QUICKSILVER HIGHWAY (full-frame, commentary by Mick and Cynthia Garris, interview with Matt Frewer, storyboard gallery, trailers, DVD-ROM teleplay)

June 14:
? FREAKED (1.85:1 widescreen, 16x9 enhanced, new 5.1 audio, commentary, behind-the-scenes material, deleted scenes, still gallery, storyboards, trailer, DVD-ROM screenplay)

June 28:
? RACE WITH THE DEVIL (Divimax hi-def 1.85:1 transfer, commentary by producer Paul Maslansky, interview with Peter Fonda, more)

August 9:
? THE DEAD NEXT DOOR (special features TBA)
? THE LOCALS (widescreen, 16x9 enhanced, 5.1 audio, commentary by writer/director Greg Page, trailer)

August 23:
? THE CARD PLAYER (widescreen, 16x9 enhanced, 5.1 audio, exclusive new interviews with director Dario Argento, FX creator Sergio Stivaletti and others, more)
? TRAUMA (widescreen, 16x9 enhanced, exclusive new interviews with Dario Argento and others, Tom Savini behind-the-scenes FX material, more)

September 6:
? BAD DREAMS (details TBA)
? CEMETERY MAN (widescreen, 16x9 enhanced, new documentary, interviews with Michele Soavi, Anna Falchi and others, more)

October 9
? SEASON OF THE WITCH/THERE?S ALWAYS VANILLA Double Feature (details TBA)

In addition, THE ANNIVERSARY (date TBA) will have commentary by director Roy Ward Baker and scripter Jimmy Sangster. Final specs on many of these titles have yet to be determined, so keep your eye on this site for further updates.
Torben Simonsen

Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Petter » ons 2. mar 2005 20:15

Lækkert, lækkert...

Havde de ikke på et tidspunkt planer om at udgive Soavis DELLAMORTE DELLAMORE?
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Mikkel Harris » ons 2. mar 2005 20:56

Dellamorte Dellamore bliver - indtil videre - udgivet i september under den amerikanske titel: Cemetery Man
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Petter » tors 3. mar 2005 15:03

Mikkel Harris skrev:Dellamorte Dellamore bliver - indtil videre - udgivet i september under den amerikanske titel: Cemetery Man

Så er det da heller ikke for tidligt. DELLAMORTE DELLAMORE må nok stå som en af de mest undervurderede horror film.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Dreyer » lør 5. mar 2005 04:00

Petter skrev:Så er det da heller ikke for tidligt. DELLAMORTE DELLAMORE må nok stå som en af de mest undervurderede horror film.

Er den undervurderet? Jeg havde indtryk af at den havde en loyal og halvstor fanskare...

Jeg må indrømme at jeg ikke har set den - romantic horror comedy just ain't my thang, man! Og hvad angår Soavi, så ansporer hans andre værker mig ikke lige til at blive alt for intim med ham. Aquarius har nogle effektive øjeblikke, men skuespillet og den visuelle æstetik er ikke altid tilfredsstillende. La Chiesa synes jeg er mere ambitiøs, men den er katastrofalt elendig!

Tilbage til Anchor Bay - dejligt at se at de holder stilen! Jeg glæder mig meget til at se The Entity, Race with the Devil og Visiting Hours! :D
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Vang » lør 5. mar 2005 05:32

Dreyer skrev:La Chiesa synes jeg er mere ambitiøs, men den er katastrofalt elendig!

Ouch! The church kan jeg faktisk godt lide og endnu bedre The Sect, der har en virkelig sej okkult atmosfære. Ok, ingen af dem er stærke rent plotmæssigt. Jeg ser dog heller ikke deres forcer på manuskriptsiden, men i iscenesættelsen og det æstetiske. Overvejer faktisk jævnligt om jeg monstro skulle skrive et par reviews af dem, men da jeg (endnu) ikke har DVD-udgivelserne ville jeg vente.

Men jeg skal nok skynde mig inden Dreyer tager dem og sviner dem til :P
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » lør 5. mar 2005 13:15

Vang skrev:Ouch! The church kan jeg faktisk godt lide og endnu bedre The Sect, der har en virkelig sej okkult atmosfære. Ok, ingen af dem er stærke rent plotmæssigt. Jeg ser dog heller ikke deres forcer på manuskriptsiden, men i iscenesættelsen og det æstetiske. Overvejer faktisk jævnligt om jeg monstro skulle skrive et par reviews af dem, men da jeg (endnu) ikke har DVD-udgivelserne ville jeg vente.

Men jeg skal nok skynde mig inden Dreyer tager dem og sviner dem til :P

Mit problem med La Chiesa er dens planløshed og selve karaktererne. Jeg følte at filmen forsøgte at fokusere på alt for mange karakterer uden at give nogen af dem præcedens, eller i det hele taget at vide hvad den ville med dem. Jeg kan godt se at den er meget stiliseret, a là Argento, men ligesom med Argento synes karaktererne blot at være en nødvendig detalje. Mit problem med Argento er delvis at han har en mageløs gave for at gøre gode skuespillere dårlige - med enkelte undtagelser: Alida Valli er jo helt fantastisk i Suspiria (som ikke har den højeste stjerne hos mig), og jeg synes gennemgående at Deep Red er fantastisk på alle punkter.

Men det var et sidespring! Vang, du må endelig gerne tage dem - jeg vil jo heller ikke have ry for at være Uncuts sure, gamle dame! :wink: Desuden orker jeg ikke at se La Chiesa igen! :P
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Petter » lør 5. mar 2005 16:15

Naturligvis har Dellamorte Dellamore en rimelig stor fanskare. Men du må da indrømme, at der ikke er så mange der kender den, som der burde være.

Dellamorte Dellamore er i det hale taget mere en bare en horror film, den er samtidig en film om døden og frygten for døden. Lidt ligesom Videodrome. Hvis du ikke har set den endnu syntes jeg du bør gøre det snarest.
Brugeravatar
Petter

Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm