• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Computerspilsnostalgi...

Indlægaf Nicolai » fre 12. okt 2007 15:59

http://politiken.dk/forbruger/spil/pc_s ... 393044.ece
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » fre 12. okt 2007 22:00

Yes, Ghosts n Goblins og It Came from the Desert er jo klassikere. Jeg nåede dog aldrig at gennemføre Ghosts da det ganske enkelt blev for svært efter et par levels.

Og nu har jeg kun en emuleret version arcadeversion til min PC, som til gengæld holder af en god gang tastetursøndersmadring, når man skal styre dette suveræne spil. Heldigvis har jeg en gammel Commodore 64 stående, så måske skulle jeg slutte den til en af dagene til den årlige gang supernostalgi.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 15. okt 2007 12:30

Jeg har aldrig prøvet "Ghosts N Goblins" før - det skal nok blive herligt! :D
Mangler bare lige at få downloadet DOS BOX eller noget andet i den dur, så det ikke kører af sporet...
SUK! Man skulle ALDRIG have solgt sin gamle computer... i mit tilfælde en Amiga 500+... :cry:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » tirs 16. okt 2007 10:23

Har selv brugt mange timer på at spille gamle arcadespil via MAME emulatoren, nogle af favoritterne er Ghosts n Goblins, Double Dragon, Yie Ar Kung Fu, Commando, 1942, Green Beret og selvfølgelig Bubble Bobble!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » tirs 16. okt 2007 11:11

her er iøvrigt en side med mange af de gamle arcadespil:
http://www.1980-games.com/us/

Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Vang » tirs 16. okt 2007 12:03

Mads Jensen skrev:Har selv brugt mange timer på at spille gamle arcadespil via MAME emulatoren, nogle af favoritterne er Ghosts n Goblins, Double Dragon, Yie Ar Kung Fu, Commando, 1942, Green Beret og selvfølgelig Bubble Bobble!

Jep, alle gode arcadegames. Hvad styrer du med? Kan man få et pad, der er MAME-kompatibelt. Jeg har selv alvorlige problemer med at spille heftige arcadespil MAME vha. tasteturet, med mindre det er simple højre-venstre-spil som Arkanoid, Defender eller Galaxian. Der naturligvis alle tre også er suveræne, på deres egen simple facon.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 16. okt 2007 12:30

Tastaturet er ret ubrugeligt når det kommer til arcadespil, det er jo ikke særligt grillbar-agtigt at styre med ctrl/alt og piletasterne! Bruger selv et ret simpelt standard pad til PC med USB tilslutning, det er fuldt kompatibelt med MAME emu'en. Der er dog enkelte spil som bruger sådan en 360 graders 'dial' styring (fx. Ikari Warriors, Guerilla War, mfl.)som kræver noget specielt hardware for at man kan spille dem.
Men hardcore MAME freaks skal selvfølgelig have sådan et her:
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » tirs 16. okt 2007 13:04

Mads Jensen skrev:her er iøvrigt en side med mange af de gamle arcadespil:
http://www.1980-games.com/us/

Hehe... tak. Er sgu godt nok nogle fede forsider - især til Green Beret! :D
Hvor finder jeg MAME emulatoren? Den kender jeg slet ikke. Hvilke fordele har den frem for andre, såsom DOS BOX?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » tirs 16. okt 2007 13:07

Mads Jensen skrev:Har selv brugt mange timer på at spille gamle arcadespil via MAME emulatoren, nogle af favoritterne er Ghosts n Goblins, Double Dragon, Yie Ar Kung Fu, Commando, 1942, Green Beret og selvfølgelig Bubble Bobble!

Jeg husker Commando med stor glæde... det ødelagde mit nervesystem i en tidlig alder.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 16. okt 2007 13:57

Nicolai skrev:Hehe... tak. Er sgu godt nok nogle fede forsider - især til Green Beret! :D
Hvor finder jeg MAME emulatoren? Den kender jeg slet ikke. Hvilke fordele har den frem for andre, såsom DOS BOX?

Selve emulatoren er nem nok at finde, problemet er spillene som vistnok befinder sig i en legal gråzone. Men prøv evt. at søg lidt på google, har selv fundet sider der tilbød emulatoren + 3-4000 spil (+artwork og alt mulig andet lir) på CDR format til ikke ret mange penge. Men den slags er selvfølgelig hamrende ulovligt i Johan Schlüter-land.
Kender ikke selv DOS BOX, men mener bare at MAME er den arcade emulator der findes flest titler til.
Brugeravatar
Mads

Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak