• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Jack J » ons 24. okt 2007 13:44

TCM skrev:...well, i agree - det er cool at den er så ond - så OND - men i mine øjne (dvs. "jeg har ret" :shock: ) ødelægger hele forhistorien Myers person og mystik... hvilket er en skam...
- eller hvad siger i til dette? Anyone? - For vi er vel alle enige om at på splatter og brutalitets-skalaen at den er helt A okay...

På en måde har du ret, og ofte har jeg i den slags tilfælde IKKE lyst til at lære baggrunden at kende, men med alle de sequels, der efterhånden er kommet, var man vel blevet lidt træt af figuren og, nå ja, ret ligeglad med ham. Så for mit vedkommende gør det ikke noget (og nåh ja; jeg har ret). :lol:

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 24. okt 2007 13:55

For mit vedkommende føler jeg mig helt overbevist om, at jeg har ret.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf TCM » ons 24. okt 2007 13:56

Jack J skrev:På en måde har du ret, og ofte har jeg i den slags tilfælde IKKE lyst til at lære baggrunden at kende, men med alle de sequels, der efterhånden er kommet, var man vel blevet lidt træt af figuren og, nå ja, ret ligeglad med ham. Så for mit vedkommende gør det ikke noget (og nåh ja; jeg har ret). :lol:

Jack

...jo jo, men ser man på remaket alene, så synes jeg ikke helt Myers-figuren virker på samme "onde" måde, som tilfælet er i originalen (her tilføjes jo nærmest et "mystisk/udødeligheds-lag" til figuren) - i Robs udgave fremstår han mere som udfaldet af en uheldig barndom - og altså blot som en stakkels mobbet knægt, med et forskruet forhold til hævn...hmm.
- Og ja, ang. sequels, så kan man snakke om at Myers-figuren er blevet trukket lige lovlig meget i halen - derfor er det også ærgeligt at remaket ikke blot koger ham ned til hvad han skal være: PURE FUCKING EVIL (og en herlig dræbermakine :twisted:)
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf ytre » ons 24. okt 2007 14:01

Jeg synes jo også i bund og grund det var en god film, jeg kunne godt lide at man lærte om michael(var vild med scenen inden han dræber hele sin familie hvor han sidder alene på en kantsten mens Love hurts bliver spillet). Rob burde prøve krafter med andet horror for jeg synes at alle de ting der trak op i hans Halloween var den første del som er mere drama/thriller agtig. Men slutningen pissede mig bare så meget af, da jeg var sikker på der skete noget fedt, men jeg kunne bare intet se. Heller ikke tilsidst hvor hun skyder michael kun jeg se tydeligt, kun se siloæter, det virkede bare slet ikke. Et andet minus er at Rob har taget den meget brugte "action kamera teknik" op som bliver brugt meget fortiden med hurtige klip i action scenerne som desværre gør at man ikke kan se hvad der sker da det bliver alt for rodet, endnu et minus var at skuespillet også til tider lå lavt. I mine øjne er Robs halloween en film med gode ider men som ikke kunne følge dem til dørs.
ytre

Indlægaf Jack J » ons 24. okt 2007 14:16

ytre skrev:I mine øjne er Robs halloween en film med gode ider men som ikke kunne følge dem til dørs.

jah, joh, men når man så tænker på, at serien også indeholder film som HALLOWEEN 4 og 5, så er remaken en guds gave til serien :mrgreen:

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » ons 24. okt 2007 23:57

Jeg havde en kammerat med inde og se den, og jeg brugte det meste af spilletiden med mit ansigt skamfuldt begravet i hans skulder. Føj!

Rob Zombies udgave overeksponerer Michaels baggrund ganske fælt, samtidig med at den prøver på at gøre hele misæren interessant ved at mase så mange blodige mord ind som muligt. Gearskiftet mod anden halvdel er skærende, fra psyko-karakter-drama til suspens-drevet stalk-and-slash. Anden halvdel fungerer fint, hvis man da ser bort fra en stor del af skuespillet (især savnede jeg Donald Pleasance og Jamie Lee Curtis, men selv Curtis' veninder var bedre i originalen). I det mindste leverer Zombie chok på chok.

En af de mange ting, der fungerede perfekt i Carpenters film, var at Michael kom fra en hyggelig kernefamilie. Det gjorde ham ligesom mere uhyggelig, at der ikke så krampagtigt skulle insisteres på hvor forfærdelig en barndom, han havde haft. Men Rob Zombie foretrukke at male med brede strøg. Store, klodsede, brede strøg...
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Kinski » tors 25. okt 2007 15:57

Som Jack så rigtigt fremfører, så var vi (Jack, Heine og jeg) rigtigt godt underholdt af filmen. Jeg hører til dem, der aldrig har haft høje taker om den originale HALLOWEEN. Bevares, det er da en okay slasher, men den forbliver en kende for tam. Så når anmelderne i forbindelse med Rob Zombies film har fremført, at der bliver begået helligbrøde, voldtægt af en klassiker, så preller den kritik af på mig...
Indledningen med Myers som barn, der begår sine første bizarre handlinger, fungerer rigtigt godt. Og det lykkedes instruktøren at skabe en gusten stemning ligesom i sin forgående film DEVIL'S REJECTS. Mit eneste kritik punkt, er afslutningen med for mørke billeder. Det havde fungeret bedre at lade billederne være en anelse lysere. Men alt i alt god blodig underholdning. Den film går man ikke fejl af.
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 29. okt 2007 16:56

Tomlen op til Kristian for HALLOWEEN-anmeldelsen!! (er Kristian Roldsgaard Jensen den samme, som profilen Kristian her i tråden? Og hvorfor kommer der kun et indlæg op, når man klikker på "se alle indlæg" i hans profil, når der nu står, at han har to???). Men fint rev!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 29. okt 2007 18:50

Jack J skrev:Tomlen op til Kristian for HALLOWEEN-anmeldelsen!! (er Kristian Roldsgaard Jensen den samme, som profilen Kristian her i tråden? Og hvorfor kommer der kun et indlæg op, når man klikker på "se alle indlæg" i hans profil, når der nu står, at han har to???). Men fint rev!

Jack

Jep, det er den samme Kristian. Og grunden til, at du kun kan se et indlæg, er, at det andet er skrevet i Uncuts interne top secret-del af forummet.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 11. dec 2007 17:12

Så fås den på DVD i USA:

bl.a. hos Play.com (den amk afdeling, som også sender uden portotillæg):

http://www.playusa.com/DVD/Region_1/3-/ ... oduct.html

Prisen er på £16. Rockuglen skal ha 249,- for den.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tirs 11. dec 2007 17:27

Jack J skrev:Så fås den på DVD i USA:

Jack

UNRATED? Hvad er der at "rate" ? Krøniken var da mere blodig ;-)
Med mindre den bioversion jeg så var hårdt klippet.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 11. dec 2007 17:32

Kristensen skrev:
Jack J skrev:Så fås den på DVD i USA:

Jack

UNRATED? Hvad er der at "rate" ? Krøniken var da mere blodig ;-)
Med mindre den bioversion jeg så var hårdt klippet.

Med mindre den version, der kørte i de danske biografer netop var en "biografversion" og DVD'en indeholder ting og sager, som kun kommer med på DVD'en. Var det ikke også det samme, der skete med TCM The Beginning?

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tirs 11. dec 2007 18:52

Det var ikke den danske bioversion jeg så men en festivalversion mener jeg. Eller den spanske bioversion.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm