Blot til oplysning: det er Halloween, og Uncut har markeret det med en stor varulvetemaopdatering. Sæt tænderne i 17 nye, behårede reviews på uncut.dk.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Det lyder herligt! Halloween-lygterne er også hængt op og her i huset står aftenen bl.a. på min i går ankomne LAND OF DEATH DVD (aka Cannibal Holocaust: Cannibal vs Commando). En kannibal-sjasker af Bruno Mattei og helt sikkert et kæmpe mesterværk (om ikke andet må man tage hatten af for en mand, der stædigt blev ved med at lave de her film langt ind i det nye årtusinde, mange år efter alle andre i Italien havde mistet troen på kannibalerne, zombierne og voldsforherligelsen på celluloid).
Efter sigende er plottet helt unikt: Kannibalmassakren møder predator!!!
Ja, det håber jeg Der er naturligvis legioner af genrefans, der ikke sene til at afskrive Mattei, men jeg holder sgu af ham.
Hvis nogen selv vil checke LAND OF DEATH ud, så er den lidt svær at få fat i. Den er kun tilgængelig på DVD i Rusland i en fullscreenversion (men dog med Engelsk dubbing) og den, som jeg selv har købt, fra Japan i anamorfisk widescreen og Engelsk tale.
Den japanske kan bestilles hos Kenneth (altså Absurd-online), men koster 349 kr. og skal først bestilles hjem. Jeg købte den selv hos den framragende butik Yesasia i Hongkong til 190 kr. inklusiv porto (porto er gratis, når man køber over us$25).