• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
70 indlæg • Side 1 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

jeres yndlings film

Indlægaf ytre » ons 28. nov 2007 23:02

Jeg synes jeg godt kunne bruge gavn af jeres erfaringer, så derfor spørg jeg om jeres yndlings film og grundene til i synes de er så gode.

Skriver tilfølgelig også selv min top 5. Men skal lige ha lidt tid til at tænke, håber at jeg for mange svar.

Hilsen Peter
Senest rettet af ytre fre 30. nov 2007 16:11, rettet i alt 2 gange.
ytre

Indlægaf Mikkel Harris » tors 29. nov 2007 10:35

Av, den var sgu svær. For en filmnørd er det jo lettere at nævne 500 favorittitler end 5. Min yndlingsliste, hvis jeg, Gud forbyde det, nogensinde skulle skrive en sådan, ville nok blive delt mellem Kubrick, Malick og Spielberg (den yngre). Motorsavsmassakren ville nok også snige sig ind et sted. Og Videodrome. Og Santa Sangre. Og Amadeus. Og Blodets trone. Og Re-Animator. Og...
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf gorzelak » tors 29. nov 2007 11:28

En del af uncutterne har skrevet tekster om deres favoritgenrefilm - du kan finde links på denne side:

http://www.uncut.dk/UNCUT/om.html
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Kinski » tors 29. nov 2007 13:53

10 uundgåelige + maestro Leones samlede produktion:

Dværgen / The Sinful Dwarf (Vidal Raski, 1973)
Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato, 1979)
Ebola Syndrome (Herman Yau, 1996)
Freaks (Tod Browning, 1932)
Aguirre: the Wrath of God (Werner Herzog, 1972)
Vi la Muerte (Fernando Arrabal, 1971)
The Great Silence (Sergio Corbucci, 1968)
Ilsa, She Wolf of the SS (Don Edmonds, 1974)
Suspiria (Dario Argento, 1977)
The Beyond (Lucio Fulci, 1981)
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Ole S. » tors 29. nov 2007 14:18

Jeg svarer først når overskriften er rettet; Jeg ER måske rektor i Den Sorte Skole, men det brænder i øjnene.
Listen to Ayler!
Ole S.

Geografisk sted: KBH.

Indlægaf Kinski » tors 29. nov 2007 14:20

Ole S. skrev:Jeg svarer først når overskriften er rettet; Jeg ER måske rektor i Den Sorte Skole, men det brænder i øjnene.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tors 29. nov 2007 14:34

Sergio Leone's C'era una volta... il West (Once Upon a Time in the West)
Lucio Fulci's Zombi 2 (Zombie Flesh-Eaters)
Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust
Jesús Franco's Jack the Ripper - Der Dirnenmörder von London (Jack the Ripper)
Stefano Vanzina's La Polizia Ringrazia (From the Police with Thanks)
Mario Caiano's Napoli Spara! (Weapons Death)
Massimo Dallamano's La Policia Chiede Aiuto (What have They Done to Your Daughters?)
Michele Massimo Tarantini's Poliziotti Violenti (Crime Busters)
Cesare Canevari's L'Ultima Orgia del III° Reich (The Gestapo's Last Orgy)
Duccio Tessari Tony Arzenta (Big Guns) (No Way Out)

+ en pokkers masse andre!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Skøtt » tors 29. nov 2007 16:06

Ole S. skrev:Jeg svarer først når overskriften er rettet; Jeg ER måske rektor i Den Sorte Skole, men det brænder i øjnene.

Nattens yngels yndlings film? :)

Jeg er rørende enig med Markvardsens (Kinski) liste (selvom jeg har haft Viva la Muerte liggende i 100 år uden at få mig taget sammen til at få den set), alle de film er helt sikkert på en top 20 - så herunder nogle få film som alle har det til fælles at de ikke minder om nogle andre film i deres genre(-r):

Repulsion (Polanski)
Sult (Carlsen)
Don't Look Now (Roeg)
Fear & Loathing in Las Vegas (Gilliam)
Easy Rider (Hopper)
Repo Man (Cox)
The Big Lebowski (Coen)

- det er relativt mainstream, men er samtidigt film jeg aldrig er blevet træt af at se igen og igen.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 29. nov 2007 17:01

Kan folk ikke uddybe med et par kommentarer? - altså om, hvorfor filmene er gode?
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 29. nov 2007 22:37

gorzelak skrev:Kan folk ikke uddybe med et par kommentarer? - altså om, hvorfor filmene er gode?

Jamen, først og fremmest, så er den film jeg har set flest gang suverænt Aguirre, der zorn gottes af Herzog. En film hvori hele formen og kameraarbejdet er suverænt bygget op omkring tematikkerne i filmen: død, forlis og vanviddet retning. Har for et års tid siden skrevet en Nietzsche-opgave om filmen, og det er mildest talt imponerende hvad der gemmer sig af små detaljer - lige fra Popul Vuh's undergjorte uhyggelige musik, Kinskis mimik - jeg har aldrig oplevet at en film på den måde lukkede sig op jo flere gange den blev set. Hvis man skulle være interesseret i opgaven ligger den et sted på min harddisc...

Ligeledes indeholder Cannibal Holocaust i sin tematik og især form et levende væsen, omend den er en anelse mere campet - men jo, der er rigtigt meget at komme efter end blot den åbenlyse omvendte kannibalisme. Især hele mondo/voyeur -aspektet gør den vanvittigt interessant, og bedre tilrettelagt end fx Prosperi/Jacopetti-film.

Polanski's Repulsion er en film i en klasse for sig hvad angår billeder og lyd, og så er den paranoide stemning helt gennemført. På samme måde er Sult unik pga. dens ufatteligt skape fortælling, der ikke afviger meget fra Hamsun, men alligevel formår ikke at være 'periode-drama'. Dybt foruroligende og mørke film som har sat sig fast.

Don't look now er tillige fantastisk filmet - hvis Dario Argento havde underspillet sine virkemidler en anelse samt kunne tænke en smule mere raffineret, kunne jeg snildt se ham bag dette mesterværk - endnu en psykologisk mind-bender hvori der ikke er én frame for meget.

De sidste 4 film er nok mest af personlig interesse og pga sære sammentræf at de figurerer på listen, men man kan da læse min anmeldelse af Fear & Loathing, hvis man aldrig har fattet hvorfor den skulle ses som en yndlingsfilm: http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1132
- alle de sidste film på listen er nogle man med fordel kan mixe nogle stærke White Russians til og rulle en stak gigantiske cigarer til, og invitere hele banden over (især hvis ens venner ikke rigtigt er til 'ægte' exploitation-film)...
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 29. nov 2007 23:27

Skøtt skrev:
gorzelak skrev:Kan folk ikke uddybe med et par kommentarer? - altså om, hvorfor filmene er gode?

Jamen, først og fremmest, så er den film jeg har set flest gang suverænt Aguirre, der zorn gottes af Herzog.

Den er altså også exceptionelt god. Genså den for nylig og var lettere ekstatisk bagefter. Første gang jeg så den - vistnok i mine gymnasieår - gjorde den ikke nært så stort et indtryk. I al fald ikke så stort som "Fitzcarraldo" (... som bestemt også trænger til at blive genopfrisket).
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 30. nov 2007 01:48

Sergio Leone's C'era una volta... il West (Once Upon a Time in the West)... Leone's (og 'spaghetti'ens') svanesang... Lyd og billeder i smukkere samhørighed findes ikke!!!! Jeg bliver sjældent rørt følelsesmæssigt over en film, men denne film er undtagelsen!!!)
Lucio Fulci's Zombi 2 (Zombie Flesh-Eaters)... Den bedste zombiefilm ever!!!
Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust... Exploitation i sin reneste form!!!
Jesús Franco's Jack the Ripper - Der Dirnenmörder von London (Jack the Ripper)... Franco er langtfra nogen mesterinstruktør, men sammen med Kinski opnår han det 'wahnsinn' som denne anonyme dræber må have været ramt af mens han begik disse mord!!! Især Mary Kelly... Klik ikke her hvis real deaths ikke er din kop te!!!!!
Stefano Vanzina's La Polizia Ringrazia (From the Police with Thanks)... Italo-crime tilsat italiensk socialrealisme anno 1972
Mario Caiano's Napoli Spara! (Weapons Death)... Underholdning... Intet mere, intet mindre!!!! (Hvis 'nogen' sku' ha' lyst til at invitere mig mig på White Russians og 'garer, så skal jeg med glæde tage denne perle med!!! :wink:
Massimo Dallamano's La Policia Chiede Aiuto (What have They Done to Your Daughters?)... Fantastisk crime/giallo der (stadig) rykker ved paragrafferne og holdninger!!!
Michele Massimo Tarantini's Poliziotti Violenti (Crime Busters)... Tjuh-hej hvor skal vi banke folk 'Dirty Harry'-style!!!
Cesare Canevari's L'Ultima Orgia del III° Reich (The Gestapo's Last Orgy)... 'Seriøs' og downbeat naziploitation... Kunstnerisk klam!!!
Duccio Tessari Tony Arzenta (Big Guns) (No Way Out)... Delvist optaget i Kbh. med en, i mere end en forstand, flyvende Alain Delon!!! OG en dansk skuespiller som luderbankende alfons... Det tog mig 3 år at finde ud af hvem!!!! (De kalder mig 'slow brain'!!!)

+ en pokkers masse andre!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Mikkel Harris » fre 30. nov 2007 10:18

Skøtt skrev:Hvis man skulle være interesseret i opgaven ligger den et sted på min harddisc...

Meget interesseret! Hvorfor skal den ikke ud på Uncut?
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Dr. Humpp » fre 30. nov 2007 10:27

Nogle stykker: Black Sunday (Bava), Branded To Kill, Sweet Movie, Kiss Me Deadly, Ilsa Shewolf Of The SS, El Topo, A Clockwork Orange, Pick Up On South Street, Suspiria, Female Trouble, Point Blank, Videodrome, The Good The Bad & The Ugly, The Wild Bunch, Succubus, The Beyond, Haxan, Danger Diabolik, Fascination og The Curious Dr. Humpp selvfølgelig.
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Ole S. » fre 30. nov 2007 11:57

Jeg er på arbejde og har ikke tid til uddybninger, men 10 som alle burde kunne li' er f.eks.

Blade Runner (Scoot)
The Innocents (Clayton)
Fingered (Kern)
Riget I+II (Trier)
Ed Wood (Burton)
Tetsuo (Tsukamoto)
Fantastic Voyage (Fleischer)
Pink Flamingoes (Waters)
The Searchers (Ford)
Written on the Wind (Sirk)

osv...osv...osv...
Listen to Ayler!