• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Nyt fra Uncut

Uncut informerer. Her kan du læse den seneste nyt fra Uncut, samt høre om de nyeste opdateringer, quizzer, mm.
Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Søg og du skal finde

Indlægaf Kristensen » tors 10. mar 2005 15:00

Jeg har netop udvidet den "simple" søgning (den i venstre frame) således at der også søges i artikler. Der søges på en kombination af overskriften og en række nøgleord jeg har indtastet.

Søger man således på "fanzines" dukker en lang liste med links til fanzine-anmeldelser op, "mondo" giver både Mondo Franko og Killing for Culture (som jo omhandler mondo), "schubart" finder "Verdens 25 bedste gyserfilm", "argento" giver argentos film samt en biografi und so weiter.

Håber det er med til at bringe nogle af Uncuts glimrende artikler frem i lyset i stedet for gemt væk langt inde i "Saven"-hierarkiet.

Kristensen
Senest rettet af Kristensen tors 10. mar 2005 15:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Yousef » tors 10. mar 2005 15:29

Thumbs up :)
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Re: Søg og du skal finde

Indlægaf Skøtt » fre 11. mar 2005 07:05

Top stuff, det er den slags jeg savnede i navigationen, jvf. tidligere interne posts.

Kristensen skrev:"schubart" finder "Verdens 25 bedste gyserfilm"

Hvad med ordet CRAPCUNTBULLSHITYADON'TKNOWJACKSHIT, finder det også hendes titler?
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf mikkelsvendstrup » fre 11. mar 2005 09:19

Skøtt skrev:Top stuff, det er den slags jeg savnede i navigationen, jvf. tidligere interne posts.

Hvad med ordet CRAPCUNTBULLSHITYADON'TKNOWJACKSHIT, finder det også hendes titler?

Hehe.. det burde det
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » fre 11. mar 2005 18:38

Skøtt skrev:Top stuff, det er den slags jeg savnede i navigationen, jvf. tidligere interne posts.

Jeg er heller ikke så vild med hendes tekster. Men nogen der kan sige mig hvad der egentlig er galt med hendes tøre skriblerier? Der er da nogle "interessante" idéer i dem, men jeg synes Schubart steriliserer horror-genren. Men hvad gør hun forkert?!
Senest rettet af Larsemand fre 11. mar 2005 19:18, rettet i alt 1 gang.
Larsemand

Indlægaf Kristensen » fre 11. mar 2005 18:46

Well nu skal man jo passe på hvad man skriver i et offentligt forum, da Rikke Schubart jo sagtens kan sidde og læse med så hold venligst debatten på et lødigt niveau.

Men mit største problem med hende er at hun er relativt uvidende om horrorfilm fra andet end USA og England eller også er hun bare ignorant.
Se bare på hendes 25 bedste gyserfilm. Storts set ALLE er amerikanske. Hvor er Italien, Japan, Frankrig, Spanien, ...?

Og så har hun en irriterende freudiansk tolkning af horror-genren. Sidst men ikke mindst skal man huske at hun er litterat ikke filmuddannet (så vidt jeg husker).

Kristensen
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 11. mar 2005 20:27

Kristensen skrev:Og så har hun en irriterende freudiansk tolkning af horror-genren. Sidst men ikke mindst skal man huske at hun er litterat ikke filmuddannet (så vidt jeg husker).

Kristensen

CorrectoMONDO. MIT problem med Schubart (som er en enormt flink, velargumenterende og fornuftig person), er ikke så meget det hun laver, men hvorledes det bliver modtaget. Fordi hun er den eneste der i Danmark beskæftiger sig med underlødige (læs: exploitation) film, bliver hun kanoniseret som The One Way. Problemet er bare, at Schubarts analyser er tekstbaserede - altså udfra temaer, motiver og psykologiske skismer, fremfor selve filmsproget. Derfor runger hendes katogoriser ofte hult, da hun skærer en masse exploitationelementer og -genrer væk.

At hun pt. leder Medievidenskab i Odense (hvor jeg pt. studerer), gør at denne retning trækkes ned over størstedelen af alle kurser og fag, og alle synes at lege follow the leader. JEG savner form, overblik og struktur i hendes maskulinitetskategoriseringer, samt stillingtagen til det audiovisuelle formsprog, hvilket jeg ikke er bly for at sige når lejligheden melder sig.

... Og hvis jeg hører et til oplæg om hvor fantastisk The Matrix er går jeg loveforyoulikeatruckBERSERKER. DO YOU WANT... TOTAL WAR!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

test

Indlægaf test » man 14. mar 2005 10:09

testy
test

Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Nyt fra Uncut