• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
70 indlæg • Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf Jack J » man 3. dec 2007 02:45

TCM skrev:- og ang. "gamle film" så var der en gut som spurgte mig om jeg kendte denne her gamle krigsfilm... han mente den var fra 1995... eller sådan noget ( :shock:) - sjovt som begrebet gammel bliver brugt... anyway...
- men nu behøver man snart heller ikke snakke om gamle gyserfilm længere, da man jo bare kan ty til remaket... om det så er Last House on the Left, the Wicker Man eller Cannibal Holocaust... :P

Tja, Ytre nævner SILENCE OF THE LAMBS som værende gammel, såh... du har ret. Nye film blir åbenbart gamle hurtigere end i gamle dage.

CANNIBAL HOLOCAUST er iø allerede genindspillet af Bruno Mattei!

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 3. dec 2007 02:49

ytre skrev:last house var rigtigt dårlig og det samme var cannibal holocaust,

Du tar pis på os, ikke sandt? Det her er bare en joke, ikke sandt? :shock: :shock: :? :?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf ytre » tirs 4. dec 2007 18:44

Jack J skrev:
ytre skrev:last house var rigtigt dårlig og det samme var cannibal holocaust,

Du tar pis på os, ikke sandt? Det her er bare en joke, ikke sandt? :shock: :shock: :? :?

Bestemt ikke, men jeg forsøger helt klart at provoker ved at nævne disse 2 film da de har meget høj status. Men den status er de ikke berettiget til på grund af deres dårlige skuespil og dårlige historier, specielt last house har på ingen måde kunne stå tidens distance og ligner en joke mere end en gyser film.
ytre

Indlægaf ytre » man 17. dec 2007 14:50

Så har jeg fået set The Descent og Henry, og af dem fortrak jeg The descent uden at jeg synes det er en gennemført film. Men helt klart i den bedre del af genren.
ytre

Indlægaf Mikkel Harris » tors 20. dec 2007 10:41

Apropos fedeste film nogensinde..

http://www.bloody-disgusting.com/news/10630

YESSS!

PS. Du har fuldstændig ret, Ytre: Cannibal Holocaust SUCKS!
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Mads » tors 20. dec 2007 14:37

Mikkel Harris skrev:Apropos fedeste film nogensinde..

Har du set filmen Mikkel? Har lige bestilt SUKEBAN BOY som er lavet af samme instruktør og ser endnu mere crazy ud:
http://www.nishi-eizo.com/detail/39/index.html

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mikkel Harris » tors 20. dec 2007 19:33

Mads Jensen skrev:Har du set filmen Mikkel? Har lige bestilt SUKEBAN BOY som er lavet af samme instruktør og ser endnu mere crazy ud

Nej, men den ligner da årtiets filmorgasme!
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Mads » fre 21. dec 2007 11:20

Hmm, jeg synes den ligner en fjollet b-filmshistorie med overgearede splattereffekter og et væld af referencer, vil nok blive overrasket hvis den efterlader et varigt indtryk.
Brugeravatar
Mads

Re: jeres yndlings film

Indlægaf stoffi » lør 22. dec 2007 15:46

John Carpenters the thing. Generelt spændene og vellykket paranoia film med gode effekter.
Zombie 2. Zombie klassiker med gode splatter effekter.
Aliens. God action film.
Se7en. Spændene krimi/gyser med en af de mest velspillede skurke nogensinde efter min mening.
The Hills Have Eyes. Et af de bedre remakes i lang tid.
Brugeravatar
stoffi

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf ytre » man 24. dec 2007 17:08

Nu har jeg også fået set Man Bites Dog som jeg synes var en god film og jeg var positivt tilfredstillet dagene efter jeg havde set den. Jeg forstår ikke hvad den store buzz ved Henry er, den skræmte mig på grund af alle de døde piger man så og over hvor flink Henry var overfor søsteren men i virkeligheden kunne dræbe hende unden nogen skrubler.

The Host synes jeg er en dårlig monster film som jeg følte var fuldkommen ligegyldig, på nær et par små sjove scener.

Så er det også blevet til en del danske film. Efter bryllupet, Brødre, Drabet, Arven, Den Gode Strømmer, Vikaren og Kunsten at græde i kor.

Jeg synes Drabet var en fantastisk film, brødre var meget hård, for hård for min smag og jeg vil ikke udsætte mig til for sådan en tung film igen. Det samme kan siges om Kunsten at græde i kor som dog til forskel fra brødre havde noget humor hvor jeg synes brødre bare var psykisk tortur.
ytre

Indlægaf Dr. Humpp » tirs 25. dec 2007 00:51

Mikkel Harris skrev:Apropos fedeste film nogensinde..

Drill Bra!?! :lol: Sikkert meget underholdende over en 6 pack, men tvivler den holder til flere gensyn, som de færeste nye splatter 'kultfilm' gør, modsat de tidlige 70er ting fra Japan man kan se igen og igen.
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Jack J » tirs 25. dec 2007 01:01

Ytre, jeg kan ikke blive helt klar over, hvad du egentligt mener om HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER. Du synes noget af det med pigerne skræmmer, men så er det vist det. Og at THE DESCENT er den bedre film. Lad det være sagt med det samme: Jeg ææælsker THE DESCENT, men når historiebøgerne skal skrives, så er det HENRY, der vil blive husket.

Og hvis man virkelig ikke skulle synes, at HENRY, filmen, skræmmer, så bør Henry, manden, skræmme. Jeg mener, her er ikke tale om en film, der, som den slags ofte er, er bygget løseligt over en virkelig persons liv. Filmens Henry kan står bestemt ikke mål med virkelighedens Henry (Henry Lee Lucas). Nogle udgaver af filmen har iø en fortekst, som informerer, at Otis og Becky er opdigtede personer. Det passer ikke! Otis Toole var berygtet seriemorder på niveau med Henry, og Becky var Otis' niece, som Henry også i virkeligheden myrdede.

Ytre, måske skulle du se lidt mindre MTV. Film skal ikke nødvendigvis kører med 200,000 omdrejninger i sekundet som en anden teknovideo for at være gode.

Jeg må indrømme at jeg tar mig til hovedet, når "unge" mennesker foretrækker DAWN OF THE DEAD-remaken frem for originalen fordi den gamle er for langsom!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf ytre » tirs 25. dec 2007 20:12

Jack J skrev:Ytre, jeg kan ikke blive helt klar over, hvad du egentligt mener om HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER. Du synes noget af det med pigerne skræmmer, men så er det vist det. Og at THE DESCENT er den bedre film. Lad det være sagt med det samme: Jeg ææælsker THE DESCENT, men når historiebøgerne skal skrives, så er det HENRY, der vil blive husket.

Ytre, måske skulle du se lidt mindre MTV. Film skal ikke nødvendigvis kører med 200,000 omdrejninger i sekundet som en anden teknovideo for at være gode.

Jack

Min mening om Henry var at den havde sine øjeblikke, men ikke mere end det. Bare fordi en film er ond er den ikke nødvendigvis god, hvis der er ikke er nogen mening eller underholdning ved filmen er det bare psykisk snuff og det giver jeg ingenting for.

Så kan du også godt stoppe med dine nedværdigende kommentarer omkring mig. Det er for lavt at du ikke kan diskutere film med en person som har en anden mening end dig, uden at du skal begynde at komme med snoppede og nedværdigende kommentarer .
ytre

Indlægaf Jack J » tirs 25. dec 2007 22:38

ytre skrev:Så kan du også godt stoppe med dine nedværdigende kommentarer omkring mig. Det er for lavt at du ikke kan diskutere film med en person som har en anden mening end dig, uden at du skal begynde at komme med snoppede og nedværdigende kommentarer .

Åhh, min ven, hvis jeg var kommet med snobbede og nedværdigende kommentarer, kan du tro, de havde været af en helt anden kaliber.

Og hvis jeg virkelig var snobbet, ville jeg sikkert gøre mig lystig over, at du ikke kan stave til "snobbede", men det gør jeg så ikke, for... jeg er ikke snobbet og nedladende.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 26. dec 2007 02:06

Ytre, jeg kan sagtens følge dig i forhold til mange af de titler, du nævner i tråden. LAST HOUSE ON THE LEFT (og for den sags skyld Bergmans forlæg), I SPIT ON YOUR GRAVE og CANNIBAL HOLOCAUST sagde mig alle - da jeg så dem, og det gjorde jeg kun én gang - absolut intet. Jeg er fortsat ude af stand til at forstå storheden ved nogen af dem. Og jeg vil til enhver tid også hellere gense SILENCE OF THE LAMBS og SAW end disse film. Ikke fordi de er nyere, men fordi de efter min mening bare er bedre.

Både MAND BIDER HUND og HENRY husker jeg som gribende, men jo også meget "tunge" - ikke intellektuelt, men følelsesmæssigt - filmoplevelser. Og bl.a. af den grund føler jeg ingen trang til at se dem igen - fordi de er så emotionelt udmattende.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
70 indlæg • Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Genrefilm