• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
70 indlæg • Side 4 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf ytre » tors 27. dec 2007 01:59

Jack skrev: Åhh, min ven, hvis jeg var kommet med snobbede og nedværdigende kommentarer, kan du tro, de havde været af en helt anden kaliber.

Og hvis jeg virkelig var snobbet, ville jeg sikkert gøre mig lystig over, at du ikke kan stave til "snobbede", men det gør jeg så ikke, for... jeg er ikke snobbet og nedladende.

Okay Jack, du har gjort din sag klar. Min interesse for at diskutere film med dig er væk, ha det godt du..

Gorzelak, jeg er helt vild med dit shark attack klip :D
ytre

Indlægaf Jack J » tors 27. dec 2007 15:32

ytre skrev:Okay Jack, du har gjort din sag klar. Min interesse for at diskutere film med dig er væk, ha det godt du..

Fint nok, det må du selv om. Men helt ærligt; kommer du fra et Victoriansk hjem eller sådan noget? Jeg har genlæst mit første indlæg og det eneste, man kan synes er let snobbet/nedladende er min kommentar:

Jack J skrev:Ytre, måske skulle du se lidt mindre MTV. Film skal ikke nødvendigvis kører med 200,000 omdrejninger i sekundet som en anden teknovideo for at være gode.

Og helt ærligt, man skal altså være RET nærtagende for at blive fornærmet over den udtalelse!
Min efterfølgende remark:

Jack J skrev:Jeg må indrømme at jeg tar mig til hovedet, når "unge" mennesker foretrækker DAWN OF THE DEAD-remaken frem for originalen fordi den gamle er for langsom!

- er generel og ikke rettet mod dig. Jeg skriver "unge mennesker" og eftersom jeg jo ikke har nogen anelse om, hvor gammel du er (du kunne i reglen være en 60 år gammel starut), så synes jeg, det er tydeligt nok, at den er generel.

Oh well, "Man kan ikke være ven med alle", som der stod på en af Ekstra Bladets T-shirts tilbage i 80'erne.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf TCM » tors 27. dec 2007 16:31

well, hey hey hey... synes nu tiden erkommet hvor hesten skal klappes, og vandet under broen bare skal være vand...!
- den gode tone tilbage i forummet, glem at spille fornærmet og tag dog lidt røg når det kommer... baby baby baby... lad os nu bare se og snakke om snaskede, horible og ganske sublime hengemte perler...!

HEL YEAH... 8)

By the way, glæder mig til Black Sheep!
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf ytre » fre 28. dec 2007 01:32

Glæder mig til My name is Bruce, Cloverfield og 30 Days Of Night :D

Og The Haunted World of El Superbeasto af Rob Zombie og Lars Von Triers Antichrist er jeg sikker på nok skal blive en interessante oplevelse :twisted:
ytre

Indlægaf Nicolai » fre 28. dec 2007 02:48

ytre skrev:... og Lars Von Triers Antichrist er jeg sikker på nok skal blive en interessante oplevelse :twisted:

Ja, hvis den ellers nogensinde bliver til noget... :?
Jeg håber såmænd blot, at han en skønne dag genoptager samarbejdet med Niels Vørsel. Som om... :roll: Triers produktioner har lidt under hans fravær. Alt for mange gentagelser. Alt for få skæve, originale indfald. Er der forresten nogen, der ved, hvad Vørsel beskæftiger sig med den dag i dag?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » fre 28. dec 2007 11:57

ytre skrev:Glæder mig til My name is Bruce, Cloverfield og 30 Days Of Night :D

Og The Haunted World of El Superbeasto af Rob Zombie og Lars Von Triers Antichrist er jeg sikker på nok skal blive en interessante oplevelse :twisted:

The Haunted World of El Superbeasto filmen ser ikke ud til at være instrueret af Zombie, men blot bygge på en tegneserie af ham, http://imdb.com/title/tt0419724/. Men ja, interessant projekt.

Cloverfield - ja - må se om filmen kan leve op til hypen, men monsterfilm tages altid varmt imod.

My Name is Bruce - ja - måske hagen for alvor er tilbage, istedet for al det tegnefilms-halløj!

Antichrist - ja - hvis den da bliver lavet.

...anyway...
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Mikkel Harris » fre 28. dec 2007 13:42

Jack J skrev:Jeg må indrømme at jeg tar mig til hovedet, når "unge" mennesker foretrækker DAWN OF THE DEAD-remaken frem for originalen fordi den gamle er for langsom!

Det har vel ikke nødvendigvis noget med alder at gøre. Jeg er 33 og foretrækker så klart den nye, selvom jeg er vokset op med den gamle, men det er nu ikke pga. tempoet. Sidstnævnte er i mine øjne noget af det mest overvurderede i genrens kanon, og det samme kunne man sige om Romero. Land of the Dead er en af de ringeste genrefilm, jeg har set i årevis.

Du er sgu da en snob Jack, indrøm det!
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Jack J » fre 28. dec 2007 15:24

Mikkel Harris skrev:Du er sgu da en snob Jack, indrøm det!

Ondsindet, bedrevidende, arrogant, et dumt svin: okay okay.
Men en snob? Aldrig. 8)

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf ytre » fre 28. dec 2007 17:59

TCM skrev:
The Haunted World of El Superbeasto filmen ser ikke ud til at være instrueret af Zombie, men blot bygge på en tegneserie af ham, http://imdb.com/title/tt0419724/. Men ja, interessant projekt.

Du har ret, han er kun executive producer på den. Det er mig der har fået mine facts forkert.

Jeg hørte først selv om Antichrist for et par dage siden, men sådan som du snakker om den lyder det til at være et gammelt projekt alla riget 3, hvis nogen kunne give mig en heads up på den ville jeg blive glad :D
ytre

Indlægaf agger » søn 30. dec 2007 15:28

Jeg har det sgu umuligt med lige at smide en top ti lsite op eller noget i den stil.. men følgende film ville nok befinde sig deroppe af, hvis en eller anden kortlagde min filmsmag for mig...

The Blair Witch Project - folk kan skælde den nok så meget ud, og synes den er nok så latterlig og fortænkt... Da jeg så den føste gang var jeg grebet som en 12årspige, der ser Martin Schmidt film under dynen med veninderne...

The Birds - Jeg elsker Fuglene højt! Også selvom den måske er mere stemningsmættet end uhyggelig nu om dage... den fanger desuden også stemningen fra dens oplæg (en lille novelle) ganske godt, og hvis man har en halv times tid at fordrive en dag, kan jeg stærkt anbefale at få læst den, den er overraskende god, og bærer samme navn som filmen så vidt jeg husker...

The Name of the Rose - Jeg har ingen anelse om hvordan den er i forhold til Umberto Ecos bog, men som film synes jeg den er fantastisk gennemført (selvom den nok er mere fantasy end egentligt historisk kloster-krimi-drama)... desuden har jeg en eller anden ting for Sean Connery... :oops:

Re-animator - Yeah! :P (og jov... det meste af det Stuart Gordon ellers har lavet er altså også godt... ja)

Tetsuo - En film til kroppen såvel som hovedet, men vist mest til kroppen... jeg fik en stærk lyst til at bange ryggen med i takt sammen med filmes forpinte hovedperson, da tetsuo titlen først gled over skærmen, og derefter var jeg hooked på lignende måde filmen igennem... Desuden også lidt af en kraftpræstation ud i low-budget effekter etc. (selvom de specielt imod slutningen bliver ret grimme!)

fortsættelse følger nok...
agger

Indlægaf ytre » søn 30. dec 2007 21:22

Så der blevet set nogle flere film :D

Hunt for the B.T.K Killer, The Pursuit of Happyness, Human Nature, Pearl Harbor og Farligt Begær.

Jeg kan varmt anbefale Human Nature som er skrevet af Charlie Kaufman som bla. har skrevet Eternal Sunshine og Adaptation. Filmen er fyldt med godt skuespil, humor og mening.
ytre

Indlægaf Diabolik » man 31. dec 2007 15:38

Hva' fanden???? Det kan I sgu' ikke være bekendt!!!! Starte sådan en god diskussion når man er taget på juleferie og så stoppe den midt i det hele!!!! No way, José!!!
Efter hvad jeg så'n lige kan læse ud af indlægget, så er debatørerne delt i to lejre;
Hold Nord; Nye film rocks - gamle film sucks og delvist vice versa hos Hold Syd! Right?
Jeg vil på ingen måde gøre mig til dommer over hvad der er godt eller skidt... Det er ikke min mening at 'omvende' nogen, blot at delagtiggøre dem der gider at læse dette indlæg i hvorfor at jeg er på Hold Syd!!
Jack skriver i et indlæg at man måske skulle se lidt mindre 'MTV' og det er jeg 100% enig med ham i!!! Dette er ikke ment hverken nedladende eller på nogen måde fordømmende... Det jeg mener er at vi bliver hele tiden i medierne bombarderet med lyd- og synsindtryk i splitsekunder, hvilket kræver at vi, sansemæssigt, skal være på dupperne hele tiden og det gør så at når vi så bliver stillet overfor eks. gamle film der bevæger sig i et mere adstadig tempo, så kommer de hurtigt til at kede os og vi glemmer helt at se filmen på dens præmisser!!!
Når jeg ser en ældre film (og det gør jeg tit!!) prøver jeg altid at lave 'ren tavle' og ikke sætte den op imod hvad jeg ellers har set, så helhedsindtrykket ikke blivet 'besudlet' af de filmerfaringer jeg siden har gjort!!!
En anden ting jeg plejer at gøre er at sætte filmen op mod dens samtid (jeg véd godt at det ikke er alle beskåret at gøre dette!!)... Eksempel; Motorsavsmassakren! Hvis jeg så den uden at spole tilbage til 1974, så vil jeg kede mig som ind i helvede!!! Men ved at lade den sammenligne med de film der genre- og tidmæssigt fandtes på dette tidspunkt, så bliver mit indtryk af filmen et helt helt andet!!!!
Derfor ærgrer det mig en smule at, man synes at både Cannibal Holocaust og Last House on the Left er 'skodfilm' hvis 'kvaliteten' kun bliver bedømt udfra den tekniske kvalitet og ud fra hvad man siden har set!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf gorzelak » ons 2. jan 2008 12:38

Diabolik skrev: Hva' fanden???? Det kan I sgu' ikke være bekendt!!!! Starte sådan en god diskussion når man er taget på juleferie og så stoppe den midt i det hele!!!! No way, José!!!
Efter hvad jeg så'n lige kan læse ud af indlægget, så er debatørerne delt i to lejre;
Hold Nord; Nye film rocks - gamle film sucks og delvist vice versa hos Hold Syd! Right?
/D

Jeg tror det der med lejrene er en for skarp opdeling. :) Ytre har ved en enkelt lejlighed i tråden givet udtryk for, at gamle film ikke appellerer til ham pga. den relativt ringere teknologi, de blev lavet med - hvilket gav anledning til en del sarkastiske kommentarer. Jeg har ikke samme problem med gamle film som Ytre, men på den anden side synes jeg heller ikke det gør "Nosferatu" ret meget bedre, at den er i sort/hvid, uden lyd og med masser af ridser.

I al fald: Ytres synspunkt - som jo ikke handler om de gamle films æstetiske kvaliteter, men er en konstatering af, at han personligt ikke kan nyde de gamle film pga. den ringe tekniske kvalitet - er det eneste i tråden, der kommer i nærheden af "Hold Nord". Tror jeg nok. Men som jeg læser Ytre, mener han heller ikke, at gamle film sucks. Han mener bare, at de ikke appellerer til ham. Hvilket er noget andet.

Diabolik skrev:Jack skriver i et indlæg at man måske skulle se lidt mindre 'MTV' og det er jeg 100% enig med ham i!!! Dette er ikke ment hverken nedladende eller på nogen måde fordømmende... Det jeg mener er at vi bliver hele tiden i medierne bombarderet med lyd- og synsindtryk i splitsekunder, hvilket kræver at vi, sansemæssigt, skal være på dupperne hele tiden og det gør så at når vi så bliver stillet overfor eks. gamle film der bevæger sig i et mere adstadig tempo, så kommer de hurtigt til at kede os og vi glemmer helt at se filmen på dens præmisser!!!
/D

Som en generel bemærkning om, hvordan moderne medier påvirker vores opfattelsesevne, tror jeg da du har ret, Diabolik. Men jeg tænkte det samme, da jeg læste din kommentar ovenfor, som jeg gjorde, da jeg læste Jacks oprindelige, nemlig at jeg ikke ved, hvor det der med MTV kom ind i billedet fra. De film, Ytre nævner som sine favoritter, er ikke specielt MTV-agtige i deres æstetik - en film som Silence of the Lambs, eksempelvis, er nærmest gammeldags. Så hvorfor antagelsen af, at det er koncentrationsevnen, den er gal med?

Måske er det rigtigt, at klippefrekvensen i nyere film er højere end i gamle, men jeg er ikke sikker. Slet ikke. Tænk engang på Eisenstein - en film som Oktober kan fortsat give enhver hovedpine.

Diabolik skrev:Derfor ærgrer det mig en smule at, man synes at både Cannibal Holocaust og Last House on the Left er 'skodfilm' hvis 'kvaliteten' kun bliver bedømt udfra den tekniske kvalitet og ud fra hvad man siden har set!!!
/D

Jeg ved ikke, hvad Ytres synspunkt er i så henseende - altså hvorfor han ikke bryder sig om præcis disse film. Udover ham har Mikkel H og jeg selv udtalt os kritisk om disse film i tråden. For mit eget vedkommende har det intet med det tekniske at gøre (og jeg vil skynde mig at bemærke, at jeg heller ikke opfatter de to film som 'skodfilm'), men skyldes vel nærmere, at afstanden imellem det verdenssyn, der kommer til udtryk i filmene, og mit eget er for stor til, at jeg kan nyde dem. Pointen i Cannibal Holocaust er, synes jeg, ret banal, og jeg tvivler på, at folk elsker filmen for dens fantastiske budskab. Men måske tager jeg fejl. Last House on the Left er, ligesom Bergmans forlæg Jomfrukilden, en meget nihilistisk film. Hvilket jeg rent personligt ikke føler, jeg kan bruge til særligt meget (eftersom jeg ikke er nihilist). Det kunne den senere Bergman som bekendt heller ikke selv.

Det er for nemt - kan jeg ikke lade være med at tænke - at svælge i udpenslet vold i halvanden time og derefter vaske sine hænder og sige 'hvor er verden dog et forfærdeligt sted', 'sådan er kapitalismen', eller hvad man nu lige kan finde på. Der er folk, der er langt mere inde i disse film, end jeg er, og de kan jo passende byde ind her. Jeg opfattede dem som ret banale, om end ualmindeligt barske, exploitation-film i ordets egentlige betydning - dvs. film, der dybest set lever af det fænomen, de prætenderer at tage afstand fra.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf ytre » ons 2. jan 2008 22:34

Diabolik skrev:Hva' fanden???? Det kan I sgu' ikke være bekendt!!!! Starte sådan en god diskussion når man er taget på juleferie og så stoppe den midt i det hele!!!! No way, José!!!

Ja det er en god diskussion, og ja den er helt bestemt værd at tage op, men meningen med denne tråd var at give hinanden inspiration til at opleve film-perler som var gået ubemærket forbi os. Der er plads til begge film her på uncut hvor vi alle elsker film og altid leder efter den næste film som er værd at tilføje til vores personlige samling.
ytre

Indlægaf Diabolik » tors 3. jan 2008 10:39

ytre skrev:[...]men meningen med denne tråd var at give hinanden inspiration til at opleve film-perler som var gået ubemærket forbi os.[...]

Det er også en kanon-idé, da det en gang imellem kan være svært at holde trit med alle de udgivelser der bliver smidt på gaden hver eneste dag og jeg vil til hver en tid, tillægge dette forums ærede medlemmers anmeldelser mere værdi end de anmeldelser der står i bla. aviserne eller tv!!
Jeg synes også at det kunne være interessant at sammenholde ens yndlingsfilm med ens alder for at se om der er en sammenhæng mellem alderen og valget af yndlingsfilm, om man stadig hænger fast i '60'er-'80'er-dyndet som undertegnede (alder; 43 år) eller om man breder sig ud over hele tidsspektret!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

ForegåendeNæste

Skriv et svar
70 indlæg • Side 4 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Genrefilm