• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
129 indlæg • Side 5 af 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Indlægaf Mads » man 31. dec 2007 17:23

OK, fedt. Den er jo også udsendt på R1 DVD fra Image, vel at mærke den forkortede version.

Hvad er det her forresten:

Jack J skrev:Billede

:?:
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Morbid Angel » man 31. dec 2007 22:25

Mads Jensen skrev:OK, fedt. Den er jo også udsendt på R1 DVD fra Image, vel at mærke den forkortede version.

Hvad er det her forresten:

Jack J skrev:Billede

:?:

Måske Ling Hu aka Foxy Spirits?
http://www.illuminatedlantern.com/cinema/review/archives/foxy_spirits.php

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Morbid Angel » man 31. dec 2007 22:27

Jack J skrev:Mads, Morbide Engel;
I er bekendte med, at Taiwan-versioner af Hongkongfilm nogle gange er længere end alle andre versioner, no? :lol:

THE KILLER og HARD-BOILED er som bekendt længere end de officielle versioner og det samme gælder Wong Kar Wais HAPPY TOGETHER og en del andre. THE BEHEADED 1000 med Joey Wong er 23 min. længere i Taiwan-udgaven!

Jeg har netop fundet en biks på eBay i Hongkong, hvor de har en del af disse alternative versioner!!! :shock: :shock: :shock:

Jeg sagde jeg har netop fundet en biks på eBay i Hongkong, hvor de har en del af disse alternative versioner!!! :shock: :shock: :shock:

Yderligere har de en del kinesiske DVD'er (altså fra Kina, ikke HK), hvoraf en del er film, der ikke er til at opspore på HK-DVD. Og priserne er ca. på niveau med Dddhouse (altså i bund). Man skal dog lige være opmærksom på, at en del (de fleste faktisk) af disse alternative udgaver kun har mandarin-audio. Men hvis der ellers er tale om film, man ellers ikke kan opspore, så kan i alt fald jeg leve med det!

Adresse her:
http://search.ebay.com/_W0QQsassZhongkongposter

Sælgeren har ca. 1300 DVD'er og hvis man (modsat mig) ikke gider bruge det halve af natten på at se det hele igennem, men bare vil checke de forlængede Taiwan-versioner, så bare søg på "Taiwan" eller "uncut".

Billede

BEHEADED 1000
Billede

Jack

Jeg havde det på fornæmelsen at der var noget suspekt med de HK film man køber her i vesten, de har tit nogle sjove og usammenhængende afslutninger 8)
Men Tak for tippet, laver lige en bestilling på THE BEHEADED 1000 og en anden.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Jack J » man 31. dec 2007 22:49

Morbid Angel skrev:Måske Ling Hu aka Foxy Spirits?

I'm getting it under the title FOX LEGEND but otherwise... fuck... sådan går det når man lige har skrevet indlæg ovre hos Cinehound!! Men altså, ja, det er den, blot under den alternative titel FOX LEGEND.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 31. dec 2007 23:14

Morbid Angel skrev:Jeg havde det på fornæmelsen at der var noget suspekt med de HK film man køber her i vesten, de har tit nogle sjove og usammenhængende afslutninger 8)
Men Tak for tippet, laver lige en bestilling på THE BEHEADED 1000 og en anden.

Selv tak. "sjove og usammenhængende afslutninger"? Næh, jeg tror vist bare, det er fordi... de er sådan, ha ha. De film, jeg her taler om er sådan set ikke uklippede versioner på taiwan-DVD stillet over for klippede vestlige udgaver. Disse versioner er nemlig også længere end Hongkongversionerne, som jo skulle lyde lidt mærkeligt, da filmene jo netop er Hongkongfilm.

Næh, ser du, sagen er den, at Taiwan ofte er Hongkong-instruktørernes "prøvepublikum"! Jeps, ligesom i USA afprøver man nogle gange en ny film på et prøvepublikum, men i stedet for at invitere en salfuld biografgæster ind til en gratis forestilling, så udsender man i stedet filmen i Taiwan (der bor jo alligevel ikke flere mennesker, end der kan være i en biografsal). Hongkongs filmfolk er jo som bekendt nærige og vil helst ikke spilde penge på en gratis forestilling og på denne måde afprøver man filmen og tjener på det samtidig! :mrgreen:

Nogle gange sker der så det, at instruktøren synes, at noget i filmen ikke virker og han klipper så scener om, og udsender nu sin "officielle" udgave af filmen. Det var fx det, der skete med John Woos THE KILLER. De ekstra scener, der var med i Taiwan-udgaven, brød han sig ikke om og smed dem så ud igen.

Disse Taiwan-udgaver er altså ikke hverken director's cut, uklippede, eller workprints, men hvad vi kunne kalde "prøveudgaver". Man kan selvfølgelig diskuterer, hvad der logisk set er den "rigtige" version; Taiwan-versionen eller instruktørens endelige udgave. Man kan jo hævde, at eftersom Taiwan-udgaven har kørt i biograferne, så er dén den rigtige.

I øvrigt betyder en længere udgave jo ikke nødvendigvis en bedre udgave. Der er jo ofte en grund til, at en films instruktør synes nogle scener ikke duer alligevel. Selvom vi fans ofte har det med straks at kalde ham en idiot for at "censurere" sin egen film. Når jeg så personligt er begejstret for at finde disse alternative udgaver, så er det naturligvis, at sådan er man som fan! Man skal naturligvis se dem alligevel, det er klart! For nyligt fik jeg fx fat på en udgave af A BETTER TOMORROW 3, der løber 145 minutter. Den officielle biografudgave løber 111 minutter!!

Jeg har haft et link til denne liste over alternative HK-film, men her er den lige igen:
http://adg.invisionzone.com/index.php?showtopic=48

Læs mere om A BETTER TOMORROW 3-udgaven her:
http://enlejemordersertilbage.blogspot. ... orrow.html

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 1. jan 2008 13:00

Linn Haynes skrev på et tidspunkt på flere boards om et selskab der hedder Eastern Star, de skulle anigiveligt have planer om at udgive en masse 70er kung fu og horror fra Taiwan, og i længere udgaver end de kendte. Desværre har der været meget stille omkring selskabet i et års tid nu, og deres hjemmeside er også nede. Havde ellers bl.a. håbet på at der måske var en lille chance for at se Joseph Kuo's originale udgaver af hans film. De er svære at finde i deres oprindelige form, de udgaver der findes på DVD er ikke censurklippede men omredigerede exportversioner lavet af instruktøren selv.

Har iøvrigt modtaget og set min CC udgave af KING BOXER, den er i helt fin kvalitet og filmen er superfed! Utraditionelt bygget op i forhold til genren, absolut habilt skruet sammen og temmelig blodig. Hvad voldelige scener angår er den på højde med Chang Cheh's mest blodige film, som det iøvrigt er meget tænkeligt at den har været inspirationskilde til. Og der bliver ganske rigtigt brugt økser af en af filmens bander, omend der er langt flere scener med knive.

Den danske plakat til KING BOXER:

Billede

-og godt nytår, også til Gynther..
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Kristensen » tirs 1. jan 2008 13:22

Min sidemand nytårsaften fortalte mig, at han lige havde smidt alle sine gamle videobånd ud. Han samlede på karatefilm og den slags. Jeg sagde at det var da en dårlig ide at smide dem ud. Han var oprigtig overrasket da jeg fortalte, at folk ville give penge for den slags ;-)

/Kristensen
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » tirs 1. jan 2008 16:26

Kristensen skrev:Min sidemand nytårsaften fortalte mig, at han lige havde smidt alle sine gamle videobånd ud. Han samlede på karatefilm og den slags. Jeg sagde at det var da en dårlig ide at smide dem ud. Han var oprigtig overrasket da jeg fortalte, at folk ville give penge for den slags ;-)

/Kristensen

Så gennemtævede du ham vel bagefter :shock: :twisted:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Jack J » tirs 1. jan 2008 16:56

Kristensen skrev:Min sidemand nytårsaften fortalte mig, at han lige havde smidt alle sine gamle videobånd ud. Han samlede på karatefilm og den slags. Jeg sagde at det var da en dårlig ide at smide dem ud. Han var oprigtig overrasket da jeg fortalte, at folk ville give penge for den slags ;-)

/Kristensen

Hvis du kommer ud for den slags igen, vil du så ikke nok være sød ikke at fortælle os det. Det er ikke til at bære. 2008 er nu helt ødelagt. :cry:

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 1. jan 2008 17:04

Mads Jensen skrev:Linn Haynes skrev på et tidspunkt på flere boards om et selskab der hedder Eastern Star, de skulle anigiveligt have planer om at udgive en masse 70er kung fu og horror fra Taiwan,

[...]

-og godt nytår, også til Gynther..

Fin plakat fra KING BOXER, du har scoret der, Mads. Jeg har den på dansk exrental, og jo jo, en forrygende film.

Trist med det selskab. Du skulle måske spørge Linn ovre hos Cinehound, om hvad der sker, han er jo som bekendt også medlem dér.

Tak, og i lige måde, Mads. Både fra Gynther og mig. :? :mrgreen:

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tirs 1. jan 2008 17:26

Jack J skrev:

/Kristensen

Hvis du kommer ud for den slags igen, vil du så ikke nok være sød ikke at fortælle os det. Det er ikke til at bære. 2008 er nu helt ødelagt. :cry:

Jack

Ved godt jeg er et røvhul ;-) Men mine tømmermænd kanaliseres åbenbart ud i rendyrket sadisme.
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 1. jan 2008 20:58

Jack J skrev:Fin plakat fra KING BOXER, du har scoret der, Mads. Jeg har den på dansk exrental, og jo jo, en forrygende film.

Har skam også en PM til den:
-Hverken antallet af bestialske banditter eller deres usle baghold bekymrer karate-mesteren, hvis alt-besejrende våben hedder "Knivstiks-teknikken".
Hovedrollerne i "Karatebanden" spilles af nogle af Østens mest kendte karate-udøvere, bl.a. medvirker Shoji Karate, der er 3. Dan i Judo og 5. Dan i Karate. Lai Nam, Thailandsk mester i Thai boksning, og den kvindelige hovedrolle spilles af Parwana, Miss Thailand 1970.

Hvilket label har udsendt den danske rental?

Jack J skrev:Trist med det selskab. Du skulle måske spørge Linn ovre hos Cinehound, om hvad der sker, han er jo som bekendt også medlem dér.

Følger løbende med i hvad han skriver om Eastern Star (der spørges til det jævnligt rundt omkring), men standardsvaret er for det meste noget i retning af "I'll let you know when I know".
Men ikke utænkeligt at jeg laver en tråd om det på cinehound..
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tirs 1. jan 2008 21:07

Mads Jensen skrev:
Jack J skrev:Fin plakat fra KING BOXER, du har scoret der, Mads. Jeg har den på dansk exrental, og jo jo, en forrygende film.

Har skam også en PM til den:

En PM? Hvorfra?

Label: Jeg er ikke hjemme lige nu, men kan da checke senere.

J
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 1. jan 2008 21:18

PM = PresseMeddelelse

..fra Warner/Constantin som stod for den danske biografdistribution..

:lol:

-ville da være fjong hvis du gider at tjekke på et tidspunkt (Den er sikkert fra Warner/Metronome)
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tirs 1. jan 2008 23:00

Mads Jensen skrev:PM = PresseMeddelelse

-ville da være fjong hvis du gider at tjekke på et tidspunkt (Den er sikkert fra Warner/Metronome)

Først: ahh, okay. Ikke en PM, altså :lol:

Jeg tror, det er W/M. Fullscreen + eng. dub naturligvis.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
129 indlæg • Side 5 af 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Tilbage til Genrefilm