• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
70 indlæg • Side 5 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf Kristensen » tors 3. jan 2008 13:54

Jeg er 34 og synes selv jeg breder mig ret godt ud kronologisk. Ser temmelig meget helt spritnyt, mest i kraft af de festivaler jeg er involveret i, men ser også en del fra 60-90. Synes der blev lavet helt fantastiske film i 60'erne 70'erne 80'erne og 90'erne og såmænd også her i 2007 og hurra for det :-)

Har det lidt svært med meget gamle film, altså før 1930 eller sådan. De kan sgu godt være lidt tunge i det.

Derimod er jeg temmelig selektiv med genrer ser næsten aldrig crime og spaghetti westerns. Og jeg ved at dette er PRÆCIS det rette forum at sige det i ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 3. jan 2008 18:30

Har aldrig forstået dette med at være selektiv mht. genrer. Og kommer aldrig til det. Men så igen: det er ikke mig, der går glip af en masse guld. :wink:
Naturligvis har også jeg svagheder for visse såkaldte "genrer" men derfra og så til at afskrive film på forhånd, blot fordi de tilhører en given "genre", der er altså langt for mit vedkommende. Det gør jeg aldrig.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » tors 3. jan 2008 20:37

Jeg har kun en begrænset mængde tid til at se film og derfor vælger jeg indenfor genrer jeg erfaringsmæssigt ved jeg bedre kan lide. Præcis samme årsag til at jeg ikke benytter 2 timer af dagen til at sidde og lytte til r'n'b efterfulgt af en time med Anne Linnet og Hanne Boel når nu jeg kan høre The Cramps eller Sonic Youth. Pisse snævertsynet ved jeg godt, mens sådan er jeg.

Tro mig hvis der var 78 timer i døgnet og jeg levede 6000 år ville jeg se en del mere crime og spaghetti, men indtil da må solbrændte læderklædte mænd som hævner og bøller som stjæler diamanter forfulgt af pansere som spiller efter egne regler sgu vente.
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf ytre » fre 4. jan 2008 17:47

Kristensen skrev:
Tro mig hvis der var 78 timer i døgnet og jeg levede 6000 år ville jeg se en del mere crime og spaghetti, men indtil da må solbrændte læderklædte mænd som hævner og bøller som stjæler diamanter forfulgt af pansere som spiller efter egne regler sgu vente.

:D Hvor er det godt sagt :D
ytre

Indlægaf Nicolai » fre 4. jan 2008 18:04

Tjah, jeg vil nu hævde at livet (også) er for kort til at være snæversynet. :wink:
Men overdrivelse fremmer jo forståelsen.
Vi har alle vores personlige smag. Og begrænset tid stillet til rådighed. Hvad jeg bare ikke forstår er, hvordan man ikke skulle kunne finde noget man brød sig om indenfor enhver given genre.
En af de væsentlige grunde til at jeg læser Uncuts anmeldelser (samt anmeldelser andre steder) er for eksempel, at jeg forsøger at pejle mig ind på det ypperligste, på guldet - indenfor de forskellige "genrer" om man vil. I et forsøg på ikke at spilde min kostbare tid på lort og ligegyldigheder. Dermed ikke sagt at det er let. Men selv indenfor de genrer du dyrker og har en forkærlighed for Kristensen, findes der jo også usædvanligt meget kedeligt, ligegyldigt lort.
Jeg vil tusind gange hellere se en guddommelig spaghetti end en håbløs gyser. Men sådan er vi jo så forskellige. :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Skøtt » fre 4. jan 2008 20:12

Kristensen skrev:Tro mig hvis der var 78 timer i døgnet og jeg levede 6000 år ville jeg se en del mere crime og spaghetti, men indtil da må solbrændte læderklædte mænd som hævner og bøller som stjæler diamanter forfulgt af pansere som spiller efter egne regler sgu vente.

Du er bare bange for mænd med make-up, smukke dreng... Hvad var det præcis der skete da du gik gennem Munke Mose i Odense en forårsdag?
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » fre 4. jan 2008 20:53

Kan ikke huske det, men jeg fik sådan nogle sære hovedpineanfald og glimt for øjnene da jeg så Brokeback Mountain.

PS: http://www.offscreen.com/biblio/pages/essays/homosexuality_western/
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf WW2Zombie » man 28. jan 2008 01:29

Carl Th. Dreyers - Vampyr. Himmelsk univers. Intens stemning filmet i perfekte omgivelser. Mange fede ideer. Dansk genialitet. Film når det er bedst.

Lucio Fulci's - Zombi Flesh Eaters (på trods af det - til tider dårlige skuespil)
- sådan skal zombier se ud! Fantastisk sans for detaljegrad/SFX.
(modsat mange, kunne jeg godt have unværet haj-scenen. Den hører IMHO ikke hjemme i filmen)

- skarpt efterfulgt af:

Dawn of the Dead - Romero edition. Meget anderledes end ZFE, og holder på nogle punkter ikke nær så godt. Men historien er i top. Og den hænger godt sammen med ZFE, rent historiemæssigt.

Alien - alle 4 + 2 IMHO, det bedste sci fi univers, og mix af historier nogensinde. Stemning, rekvisitter og scener er godt lavet og gennemtænkt.
Skuespillet er for det meste ok, omtrendt forventeligt, når det kommer fra USA.

Dracula - Christopher Lee, Hammerhouse. Jeg ved ikke - hmm, der er kun en Dracula i mit univers, og det er hverken Bela Lugosi eller Gary Oldman, men C. Lee. Er han ikke nærmeste blevet et synonym for Dracula? Sådan har jeg det. Han gør det rigtig godt i de fleste D movies han er aktør i. Der er skabt nogle fede (studie) rammer til begivenhederne i de fleste film, der ikke lader nogen sidde tilbage med en tom fornemmelse.

Franske og Engelske film - gode gamle - der er mange.. desværre er der ikke mange af vores DK kanaler som har øje for disse, og sådan har det set ud i mange år. Usansynligt at TV2 pludseligt - en fredag aften ville sende: Belle Du Jour, no?

Oui! :P
--
WW2Zombie
Brugeravatar
WW2Zombie

Indlægaf gorzelak » man 28. jan 2008 08:13

WW2Zombie skrev: Usansynligt at TV2 pludseligt - en fredag aften ville sende: Belle Du Jour, no?

Det hører ikke til de hyppigst forekommende begivenheder, men det er faktisk hændt - optog den selv ved samme lejlighed. :) Kan godt nok ikke lige huske, om det var en fredag aften, dog.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Re: jeres yndlings film

Indlægaf Film-Fyren » fre 31. maj 2024 22:37

Sergio Leone's ONCE UPON A TIME IN THE WEST (1968)
George Roy Hill's THE STING (1973)
Quentin Tarantino's RESERVOIR DOGS (1993)
Ridley Scott's ALIEN (1979)
Stanley Kubrick's BARRY LYNDON (1975)
David Lean's THE BRIDGE ON THE RIVER KWAI (1957)
Duccio Tessari's TONY ARZENTA (1973)
Fritz Lang's DAS TESTAMENT DES DR. MABUSE (1933)
Sam Peckinpah's THE WILD BUNCH (1969)
John Ford's THE SEARCHERS (1956)
Terrence Malick's BADLANDS (1973)
Werner Herzog's FITZCARRALDO (1982)
Erich von Stroheim's GREED (1924)
Stuart Gordon's RE-ANIMATOR (1985)
Don Siegel's DIRTY HARRY (1971)

Og således kunne jeg blive ved. Det er nok ikke en meget akkurat liste, for jeg skifter den hele tiden ud, men det er vel overordnet set de film, der har imponeret mig allermest, og som jeg kunne se om og om igen.
Film-Fyren

Foregående

Skriv et svar
70 indlæg • Side 5 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Genrefilm