• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 19 af 54 • 1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 54

Indlægaf henschjell » lør 19. apr 2008 19:09

Jack J skrev:Det lyder både som hårdt arbejde, men også sjovt, når det jo er en hobby. Hvad så, har du/I selv køremulighed, når I skal ud til disse afsidesbeliggende udørker for at hitte plakaterne, eller sidder I i mange, lange timer i tog og bus?

Lige et praktisk spørgsmål; hvad er den bedste måde at opbevare foldede plakater? Kan man købe nogle folders, eller har I andre dem bare mellem store papstykker (det lyder så... primitivt)???
Jack

Jamen! det er da sjovt, ellers ville jeg sgú ikke gøre det, og eftersom
jeg er velsignet med en bil, så er fynske udørker ikke noget problem.

Vores foldede plakater ligger tørt og godt i en papkasse med låg.
Har lagt nogle til udretning i en en plakatfolder, og derefter er
det meningen, at de skal i nogle store rør ø15 cm.

Thomsen skrev:Ja, de tider er vel også ved at være forbi, hvor man kan finde virkeligt spændende plakater på små lokale krammarkeder? Jeg har i hvert fald ikke set noget interessant i flere år.

Men sikke et benarbejde, Dennis. Kan godt forstå, det må give pote. Jeg bøjer mig i støvet! :D

Jeg har også en sjælden gang set hele samlinger til salg, på Lauritz, hos Bruun-Rasmussen, og senest en gut, der havde 100 plakater til salg samlet på QXL (som du sikkert også havde set). I betragtning af, at han ikke havde orket at skrive mere end få titler, så havde han dog sat prisen alt for højt efter min mening.

Det bliver ikke til så mange indkøb for mig for tiden. Har simpelthen ikke pengene, og så er kæresten også begyndt at mukke lidt om, at jeg burde få nogle flere af dem hængt op - hvilken hun sådan set jo har ret i. Jeg har dog lige byttet mig til en stor, engelsk plakat fra Lost Highway hos krejlerne hos Posteritati.com. Den er usædvanlig, fordi den er på ca. 100x150cm, hvor engelske plakater jo normalt er de vandrette "quads". Måtte slippe et par polske plakater, jeg havde liggende (Fluen og Blow-Up) og den danske plakat fra Bullit. Til gengæld sparede jeg så de $450 (!), han ville have for Lost Highway, og får en plakat, jeg gerne vil have op med det samme.

Apropos Peter fra Århus... var du en af de andre, der gerne ville have fat i Motorsavsmassakren, som jeg fik købt af ham? Hørte, at der var et par stykker mere med indover.

Ja plakater på Kræmmermarkeder er ved at være en saga blot

Vi har konsekvent valgt ikke at købe hele samlinger, så alt
hvad vi har er håndplukket.. Det koster måske lidt mere, men
man undgår så besværet med at afsætte det man ikke kan bruge

Vi skal nok også henover sommeren, ha' luget lidt ud i samlingen,
så den bliver lidt bedre optimeret, til vores interesseområder.

Jeg vidste slet ikke at Peter har haft Motorsavsmassakren, Så nej,
det var ikke mig. Tillyke me'en :)
Men hvis nogen skulle spekulerer på hvor "fuglen
med krystalfjerpragten" er endt 8)

Det sidste nye inde, er plakatmager John Stevenov's nydelige
"I Satans Vold" med Franco Nero. og A. Dawson's "Skrækuhyret slår Til"
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » fre 2. maj 2008 11:45

2 nye fra Julián (Fantomas38000) på eBay:

Billede

Spansk ZOMBI 2, 1-sheet 70x100cm, FINE m. lidt slid i underkanten

Billede

Italiensk FUGLEN MED KRYSTALFJERPRAGTEN, 2-sheet 1-pane 100x140cm, NEAR MINT, ubrugt (!)

Jeg har længe gerne ville have FUGLEN og også set den til salg 2-3 gange i løbet af det sidste år, men altid til den dobbelte pris og altid slidt i kanterne, med huller fra tegnestifter eller gulnet i folderne. Denne her er perfekt! Måtte bløde ca. 675kr samlet for dem begge to (ex. forsendelse). Meget rimeligt synes jeg, og så kan jeg slette endnu en plakat fra ønskelisten. :)
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Diabolik » fre 2. maj 2008 13:11

Thomsen skrev:Jeg har længe gerne ville have FUGLEN og også set den til salg 2-3 gange i løbet af det sidste år, men altid til den dobbelte pris og altid slidt i kanterne, med huller fra tegnestifter eller gulnet i folderne. Denne her er perfekt! Måtte bløde ca. 675kr samlet for dem begge to (ex. forsendelse). Meget rimeligt synes jeg, og så kan jeg slette endnu en plakat fra ønskelisten. :)

Congrats, Thomsen.... De er for seje især, 'Fuglen...' og så ovenikøbet i rigtig god stand!!!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Thomsen » tirs 6. maj 2008 11:09

Tak (og tak for sidst!) :D

Ja, det var også Fuglen, jeg gik efter. Den anden faldt sådan lidt tilfældigt ned i kurven bagefter, fordi portoen alligevel ville være det samme, og så kostede den jo kun et par hundrede kroner.

Jeg foretrækker faktisk motivet fra den spanske Zombi 2-plakat fremfor fx. den danske (der vistnok er genbrug fra den tyske bio-plakat). Men det er selvfølgelig lidt ærgerligt , at originaltitlen står så småt. Jeg havde en feberdrøm om at købe den originale, store, italienske "4-sheet" (eller 2-sheet om man vil) for den har det samme motiv. Har set den et par gange hos samme gut på eBay. Men det der med at hænge en gigantisk zombiefilmplakat op i stuen har jeg opgivet på forhånd. Levende døde lader ikke til at falde i hendes smag (no pun intended). Jeg skal vist bare være glad for, at hun har overgivet sig i sagen om Motorsavsmassakren-plakaten :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » man 19. maj 2008 16:40

Så kom mine plakater endeligt fra de hundedyre krejlere hos posteritati.com.

Billede Billede

LOST HIGHWAY, sjælden UK advance poster, 100x150cm, NM, rullet. Ifølge arkivet på LAMP har deres medlemmer (som tæller nogle af de tunge plakatforhandlere) kun haft ét eneste eksemplar til salg siden 1997! Så jeg valgte at slå til med det samme på trods af den ublu pris på $450! :shock:

THE BEYOND, US 1-sheet, fra repremieren i 1998, NM, rullet. Den er vistnok rimeligt nem at finde stadigvæk. Jeg synes, den er ret flot, og så kunne jeg jo lige så godt få sendt en ekstra plakat med, når jeg nu alligevel skulle betale for at få den første sendt. Billedet har bl.a. været brugt som cover på Anchor Bays gamle Limited Box Set af filmen.

Jeg ville normalt aldrig købe en plakat i det prisniveau, som LOST HIGHWAY lå i. Men heldigvis havde jeg en stak plakater liggende, som jeg alligevel havde overvejet at sælge videre, fordi jeg ikke gad at have dem op at hænge. Så jeg byttede mig til den med en polsk BLOW-UP, en polsk FLUEN, og en slidt, dansk BULLIT. Den skal indrammes som det første, når der kommer penge ind på kontoen igen. Nu mangler jeg så bare at stampe $1200 op til den coole, italienske plakat fra film noir'en FORCE OF EVIL, de også har liggende. :lol:

Jeg har forresten også fået de danske plakater fra ONIBABA, WOODOO-RÆDSLERNES HOTEL og MASKERNES NAT fra Hr. von Hegnet siden sidst. Men dem skal jeg først have taget billeder af.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » ons 21. maj 2008 11:29

Halløjsa, så lykkedes det endeligt! Jeg fik lige den her hjem fra eBay:

Billede

Jeg har jo forsøgt at købe den før, men denne gang lykkedes det så - oven i købet i rigtig god stand med kun minimal foldeslid og en lille smule gulning ude i kanterne (billedet er ikke fra mit eksemplar).

Endnu en er streget fra listen. Nu mangler jeg bare at købe resten af von Hegnets plakater, så kan jeg trække mig tilbage fra den stressende samlertilværelse (yeah right!). :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » tors 22. maj 2008 21:47

Gode sager Thomsen. Specielt den Italienske FUGLEN MED KRYSTALFJERPRAGTEN På en gang både klassisk og anderledes arty.
Aha! det var der hotellet endte op, :wink: efter sin Danmark rundt tourné :)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf AvatarDK » tors 22. maj 2008 22:52

henschjell skrev:Købte fornylig 4 Danske på Ebay. De 2 mest interessante.

Ja fine plakater. Mener selv jeg bød på 'Emanuellen'... Ikke nok selvfølgelig :)

Hvor lang tid gik der før du fik plakaterne, henschjell? Vandt selv 5 andre danske plakater fra samme gut og de er sku' ikke dukken op endnu, og kan se at han har en lidt trist historie med meeeget langsomme leverancer, så vil lige høre.....
Brugeravatar

Indlægaf henschjell » fre 23. maj 2008 02:32

henschjell skrev:Købte fornylig 4 Danske på Ebay. De 2 mest interessante.

Ja fine plakater. Mener selv jeg bød på 'Emanuellen'... Ikke nok selvfølgelig :)

Hvor lang tid gik der før du fik plakaterne, henschjell? Vandt selv 5 andre danske plakater fra samme gut og de er sku' ikke dukken op endnu, og kan se at han har en lidt trist historie med meeeget langsomme leverancer, så vil lige høre.....

Jeg fik mine d.10/5. Det er 3 gang jeg køber fra ham, og første gang
tog det også lang tid. Håber du får dem. Her! har ting det med at dukke op
lige før, jeg synes det er tid til at brokke mig.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Thomsen » lør 31. maj 2008 14:22

henschjell skrev:Aha! det var der hotellet endte op, :wink: efter sin Danmark rundt tourné :)

Oh, en vandreplakat. Du har måske også haft den på et tidspunkt? :)
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » lør 31. maj 2008 14:39

Senest rettet af henschjell man 9. jun 2008 00:08, rettet i alt 4 gange.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf AvatarDK » ons 4. jun 2008 11:19

henschjell skrev:Jeg fik mine d.10/5. Det er 3 gang jeg køber fra ham, og første gang

Sådan har jeg også oplevet det, men ikke denne gang... Fik mine penge refunderet idag + en tvær mail smidt i hovedet af manden. Lader til det er lidt hit and miss med den sælger, nogle får deres ting andre ser ikke skyggen af dem. Har ikke oplevet problemer før med nogen sælger men vil da nu til at være ekstra opmærksom (undgå) på de sælgere der ifølge deres feedback har et lidt blakket ry. Æv.
Brugeravatar

Indlægaf henschjell » ons 4. jun 2008 14:50

henschjell skrev:Jeg fik mine d.10/5. Det er 3 gang jeg køber fra ham, og første gang

Sådan har jeg også oplevet det, men ikke denne gang... Fik mine penge refunderet idag + en tvær mail smidt i hovedet af manden. Lader til det er lidt hit and miss med den sælger, nogle får deres ting andre ser ikke skyggen af dem. Har ikke oplevet problemer før med nogen sælger men vil da nu til at være ekstra opmærksom (undgå) på de sælgere der ifølge deres feedback har et lidt blakket ry. Æv.

Det lyder da trist. Det er jo enhver samlers værste mareridt, man kan jo ikke
bare gå ud og købe tingene et andet sted. Hvis ebay-sælgeren har et lidt
dårligt feedback ry. Beder jeg altid om at få sendt, som registreret post.
Så hænger de li´som på den
Senest rettet af henschjell ons 4. jun 2008 18:03, rettet i alt 1 gang.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Jack J » ons 4. jun 2008 14:59

henschjell skrev:Det lyder da trist. Det er jo en hver samlers værste mareridt, man kan jo ikke
bare gå ud og købe tingene et andet sted. Hvis ebay-sælgeren har et lidt
dårligt feedback ry. Beder jeg altid om at få sendt, som registreret post.
Så hænger de li´som på den

Gør de nu også det? Besværlige sælgere er besværlige sælgere. Faktisk er der en sag, der kører medens vi taler ovre på Cinehound, hvor en sælger (af en vhs til 250 euro!) blev ved med at sige til køber, at den var sendt og at han nok skulle sende ham registreringsnummeret - men ikke gjorde det. Hvor står køber så? At politianmelde en sælger i den anden ende af Europa osv. er sin sag at skulle igennem. Og hvis man nu ikke har købt gennem eBay, men privat, så er den altså ikke go'!

http://z9.invisionfree.com/THE_CINEHOUN ... topic=1631

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » ons 4. jun 2008 15:32

henschjell skrev:Det lyder da trist. Det er jo en hver samlers værste mareridt, man kan jo ikke
bare gå ud og købe tingene et andet sted.

Næh det værste er at der var to spaghetti western-plakater imellem...... Nej, det er trælst :(
Brugeravatar

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 19 af 54 • 1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 54

Tilbage til Sniksnak