Jack J skrev:Det lyder både som hårdt arbejde, men også sjovt, når det jo er en hobby. Hvad så, har du/I selv køremulighed, når I skal ud til disse afsidesbeliggende udørker for at hitte plakaterne, eller sidder I i mange, lange timer i tog og bus?
Lige et praktisk spørgsmål; hvad er den bedste måde at opbevare foldede plakater? Kan man købe nogle folders, eller har I andre dem bare mellem store papstykker (det lyder så... primitivt)???
Jack
Jamen! det er da sjovt, ellers ville jeg sgú ikke gøre det, og eftersom
jeg er velsignet med en bil, så er fynske udørker ikke noget problem.
Vores foldede plakater ligger tørt og godt i en papkasse med låg.
Har lagt nogle til udretning i en en plakatfolder, og derefter er
det meningen, at de skal i nogle store rør ø15 cm.
Thomsen skrev:Ja, de tider er vel også ved at være forbi, hvor man kan finde virkeligt spændende plakater på små lokale krammarkeder? Jeg har i hvert fald ikke set noget interessant i flere år.
Men sikke et benarbejde, Dennis. Kan godt forstå, det må give pote. Jeg bøjer mig i støvet!![]()
Jeg har også en sjælden gang set hele samlinger til salg, på Lauritz, hos Bruun-Rasmussen, og senest en gut, der havde 100 plakater til salg samlet på QXL (som du sikkert også havde set). I betragtning af, at han ikke havde orket at skrive mere end få titler, så havde han dog sat prisen alt for højt efter min mening.
Det bliver ikke til så mange indkøb for mig for tiden. Har simpelthen ikke pengene, og så er kæresten også begyndt at mukke lidt om, at jeg burde få nogle flere af dem hængt op - hvilken hun sådan set jo har ret i. Jeg har dog lige byttet mig til en stor, engelsk plakat fra Lost Highway hos krejlerne hos Posteritati.com. Den er usædvanlig, fordi den er på ca. 100x150cm, hvor engelske plakater jo normalt er de vandrette "quads". Måtte slippe et par polske plakater, jeg havde liggende (Fluen og Blow-Up) og den danske plakat fra Bullit. Til gengæld sparede jeg så de $450 (!), han ville have for Lost Highway, og får en plakat, jeg gerne vil have op med det samme.
Apropos Peter fra Århus... var du en af de andre, der gerne ville have fat i Motorsavsmassakren, som jeg fik købt af ham? Hørte, at der var et par stykker mere med indover.
Ja plakater på Kræmmermarkeder er ved at være en saga blot
Vi har konsekvent valgt ikke at købe hele samlinger, så alt
hvad vi har er håndplukket.. Det koster måske lidt mere, men
man undgår så besværet med at afsætte det man ikke kan bruge
Vi skal nok også henover sommeren, ha' luget lidt ud i samlingen,
så den bliver lidt bedre optimeret, til vores interesseområder.
Jeg vidste slet ikke at Peter har haft Motorsavsmassakren, Så nej,
det var ikke mig. Tillyke me'en

Men hvis nogen skulle spekulerer på hvor "fuglen
med krystalfjerpragten" er endt

Det sidste nye inde, er plakatmager John Stevenov's nydelige
"I Satans Vold" med Franco Nero. og A. Dawson's "Skrækuhyret slår Til"