• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 6. maj 2007 18:40

I det danske surreallistiske drame Selvmordsskolen med Jørgen Ryg er der en film-i-filmen, hvor en familie protesterer imod "Kødløs Dag" ved at spise familiens mor (!) Meget god film i øvrigt...

"Kødløs?!!" :shock:
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » søn 6. maj 2007 22:21

Frank Henenlotters film 'Basket Case' og 'Frankenhooker' har også et spændende fokus på kroppen.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Nicolai » man 7. maj 2007 17:45

TCM skrev:Jeg er mere ude efter film, hvor udøvelsen af vold på kroppen, er der blot for underholdningens skyld og altså uden umiddelbar hidden agenda...

Tjah, så skulle jeg bestemt mene at Miikes film, som Larsemand påpeger, er yderst egnede! Ikke mindst "Gozu", hvor yakuzabossen kun kan få den op at stå, når først han har proppet en suppeske op i røven! :lol:
Dette er dog ikke så grafisk udpenslet, som det er auditivt udpenslet ;)
Men så er der andet snask at komme efter i filmen...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf TCM » man 7. maj 2007 20:03

Nicolai skrev:
TCM skrev:Jeg er mere ude efter film, hvor udøvelsen af vold på kroppen, er der blot for underholdningens skyld og altså uden umiddelbar hidden agenda...

Tjah, så skulle jeg bestemt mene at Miikes film, som Larsemand påpeger, er yderst egnede! Ikke mindst "Gozu", hvor yakuzabossen kun kan få den op at stå, når først han har proppet en suppeske op i røven! :lol:
Dette er dog ikke så grafisk udpenslet, som det er auditivt udpenslet ;)
Men så er der andet snask at komme efter i filmen...

...den må jeg se... :shock:
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Jack J » tirs 8. maj 2007 03:53

Hvis det er film med forholdet mellem person og krop (og vold derimellem) du søger, så er det måske i virkeligheden anti-drug-filmen BLOOD FREAK, du skal ha fat i!

Filmen er produceret af religiøse bagmænd, der ville lave en film om narkotiske stoffers skadelige virkning på unge mennesker. Basalt set handler historien om denne unge mand, der kommer i dårligt selskab (en kvinde, naturligvis) og efterfølgende kommer ind på et farligt spor; han tager stoffer. Dette medfører ikke overraskende (!), at der vokser et kalkunhoved frem i stedet for hans eget.

Her er virkelig tale om, at du kan studere forholdet mellem person og krop (well, mand og kalkunhoved!). Scenerne med skuespilleren, der løber rundt med hovedet er... fabelagtige. Fra tid til anden afbrydes filmen af en halvgammel starut, der sidder og, med en smøg mellem fingrene, moraliserer over for seeren. Iblandt er han ved at kløjes i smøgen.

Jeg har den fra Midnite Movies (video), men den er også kommet på DVD. Fantastisk film!

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » tirs 8. maj 2007 14:19

Miike bruger volden ti lat kommunikere med i sine film. Når noget er galt udpensler han det gennem vold/seksualitet - Visitor Q er et oplagt eksempel - Noget er galt i den moderne janpanske familie og det vises i ekstremer i den film.
Larsemand

Indlægaf TCM » tirs 8. maj 2007 16:31

...gode film... :twisted:

Men er der nogen, som kan give eksempler på sådanne film fra før 70'erne og gerne så gamle som muligt...?
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Petter » tirs 8. maj 2007 17:56

TCM skrev:Men er der nogen, som kan give eksempler på sådanne film fra før 70'erne og gerne så gamle som muligt...?

I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer. Den er ikke specielt blodig set med vore dages øjne, men SKAL under alle omstændigheder ses!

Og så er der jo også diverse film a H.G. Lewis og Michael Findlay.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Petter » tirs 8. maj 2007 18:01

Larsemand skrev: Noget er galt i den moderne janpanske familie og det vises i ekstremer i den film.

Plus at den mystiske gæst netop også forløser familiens problemer ved at begå vold imod dem. :wink:
Brugeravatar
Petter

Indlægaf Petter » tirs 8. maj 2007 18:06

Jack J skrev:Her er virkelig tale om, at du kan studere forholdet mellem person og krop (well, mand og kalkunhoved!). Scenerne med skuespilleren, der løber rundt med hovedet er... fabelagtige. Fra tid til anden afbrydes filmen af en halvgammel starut, der sidder og, med en smøg mellem fingrene, moraliserer over for seeren. Iblandt er han ved at kløjes i smøgen.

Den sjoveste scene er nok der hvor kalkun manden bliver jagtet af sultne hippier!

Den veloplysende kæderyger skulle iøvrigt være mesterværkets ene instruktør. Den anden er den "cool" scorekarl der spiller hovedrollen!
Brugeravatar
Petter

Indlægaf TCM » tirs 8. maj 2007 18:33

Petter skrev:
TCM skrev:Men er der nogen, som kan give eksempler på sådanne film fra før 70'erne og gerne så gamle som muligt...?

I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer. Den er ikke specielt blodig set med vore dages øjne, men SKAL under alle omstændigheder ses!

Og så er der jo også diverse film a H.G. Lewis og Michael Findlay.

...cool...!!!

- og så er der jo også 'Mystery of the Wax Museum' fra 1933 (og de andre wax-film)... :D
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Jack J » tirs 8. maj 2007 19:09

Petter skrev:I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer.

Nu er det godt nok længe siden, jeg har set den, men er Cormans GYS I BLOMSTERBUTIKKEN (Little Shop of Horrors) ikke det samme plot, stort set?

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf TCM » tirs 8. maj 2007 19:13

Jack J skrev:
Petter skrev:I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer.

Nu er det godt nok længe siden, jeg har set den, men er Cormans GYS I BLOMSTERBUTIKKEN (Little Shop of Horrors) ikke det samme plot, stort set?

Jack

...jooo... - altså her fodres planten med blodet fra folk, som han slår ihjel... mener jeg 8)
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Kristensen » tirs 11. nov 2008 14:58

Petter skrev:De fleste af Shinya Tsukamotos film (ihvertfald alle dem jeg har set) har kroppen som hovedtema.
'Tetsuo' og 'Hiruko:The Goblin' passer nok bedst i kategorien horror. Men du kunne jo også se nærmere på 'Tokyo Fist', 'Gemini' eller 'A Snake of June'.

Tsukamoto er netop gået i gang med at filme Tetsuo III. Afslører mine knap så anonyme kilder...
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 12. nov 2008 13:20

Kristensen skrev:Tsukamoto er netop gået i gang med at filme Tetsuo III. Afslører mine knap så anonyme kilder...

Mægtigt!
Det er godt nok en frisk nyhed. Jeg kan ikke finde en skid om det på nettet.
Knap så anonyme kilder? Har du noget imod at afsløre dem?
Brugeravatar
Nicolai

ForegåendeNæste

Skriv et svar
32 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm