"Kødløs?!!"

TCM skrev:Jeg er mere ude efter film, hvor udøvelsen af vold på kroppen, er der blot for underholdningens skyld og altså uden umiddelbar hidden agenda...
Nicolai skrev:TCM skrev:Jeg er mere ude efter film, hvor udøvelsen af vold på kroppen, er der blot for underholdningens skyld og altså uden umiddelbar hidden agenda...
Tjah, så skulle jeg bestemt mene at Miikes film, som Larsemand påpeger, er yderst egnede! Ikke mindst "Gozu", hvor yakuzabossen kun kan få den op at stå, når først han har proppet en suppeske op i røven!![]()
Dette er dog ikke så grafisk udpenslet, som det er auditivt udpenslet
Men så er der andet snask at komme efter i filmen...
TCM skrev:Men er der nogen, som kan give eksempler på sådanne film fra før 70'erne og gerne så gamle som muligt...?
Larsemand skrev: Noget er galt i den moderne janpanske familie og det vises i ekstremer i den film.
Jack J skrev:Her er virkelig tale om, at du kan studere forholdet mellem person og krop (well, mand og kalkunhoved!). Scenerne med skuespilleren, der løber rundt med hovedet er... fabelagtige. Fra tid til anden afbrydes filmen af en halvgammel starut, der sidder og, med en smøg mellem fingrene, moraliserer over for seeren. Iblandt er han ved at kløjes i smøgen.
Petter skrev:TCM skrev:Men er der nogen, som kan give eksempler på sådanne film fra før 70'erne og gerne så gamle som muligt...?
I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer. Den er ikke specielt blodig set med vore dages øjne, men SKAL under alle omstændigheder ses!
Og så er der jo også diverse film a H.G. Lewis og Michael Findlay.
Petter skrev:I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer.
Jack J skrev:Petter skrev:I Roger Cormans geniale 'A Bucket of Blood' spiller Dick Miller en ynkelig kunstner-wannabe der slår folk ihjel for at bruge deres lig til skulpturer.
Nu er det godt nok længe siden, jeg har set den, men er Cormans GYS I BLOMSTERBUTIKKEN (Little Shop of Horrors) ikke det samme plot, stort set?
Jack
Petter skrev:De fleste af Shinya Tsukamotos film (ihvertfald alle dem jeg har set) har kroppen som hovedtema.
'Tetsuo' og 'Hiruko:The Goblin' passer nok bedst i kategorien horror. Men du kunne jo også se nærmere på 'Tokyo Fist', 'Gemini' eller 'A Snake of June'.
Kristensen skrev:Tsukamoto er netop gået i gang med at filme Tetsuo III. Afslører mine knap så anonyme kilder...
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster