• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilicus i San Francisco?

Indlægaf Petter » lør 13. aug 2005 22:16

Billede

Det er nok den manglende scene, hvor Reptilicus hærger Golden Gate Bridge. Bemærk også, at Godzillas anoreksi ramte fætter, pludselig kan bruge armene!

Dat kan man da kalde falsk reklame...
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Re: Tilicus i San Francisco?

Indlægaf Larsemand » søn 14. aug 2005 11:39

Petter skrev:
Godzillas anoreksi ramte fætter

:lol: :lol: KITCH!!!
Larsemand

Indlægaf MARZWIN » man 15. aug 2005 18:18

Hvad fanden er det for en version af filmen? Er det den samme som den her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=37014

???
MARZWIN

Indlægaf Ed Larsen » man 15. aug 2005 21:43

MARZWIN skrev:Hvad fanden er det for en version af filmen? Er det den samme som den her:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=37014

???

Ja. Der findes kun to kendte versioner af filmen bevaret. Den danske er i øvrigt også udkommet på DVD.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf MARZWIN » ons 17. aug 2005 23:00

Jeg har købt den danske. Den er kanon. Den amerikanske skulle gerne være fuldstændig identisk - dog dubbet med amerikanske stemmer og så er den dér "Hvem er bange for Tilicus" sang fjernet.

MÅ EJES!
MARZWIN

Indlægaf Ed Larsen » tors 18. aug 2005 00:37

MARZWIN skrev:Jeg har købt den danske. Den er kanon. Den amerikanske skulle gerne være fuldstændig identisk - dog dubbet med amerikanske stemmer og så er den dér "Hvem er bange for Tilicus" sang fjernet.

MÅ EJES!

Nja, der er faktisk en del forskelle, i såvel rollebesætning som handling. AIP versionen er den bedste - relativt set. Den danske version er med sine bizare elementer af romantisk lystspil og folkekomedie en lidelse at komme igennem. Instruktøren havde tydeligvis ikke helt fattet konceptet med en øgleskrækfilm!
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 18. aug 2005 10:53

Ed Larsen skrev:Den danske version er med sine bizare elementer af romantisk lystspil og folkekomedie en lidelse at komme igennem. Instruktøren havde tydeligvis ikke helt fattet konceptet med en øgleskrækfilm!

Jamen... Sangen for børnene er jo Passers absolutte højdepunkt. Hvilket dog ikke siger meget. Men underholdende, dét er den. "Ti-li-kus.."
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Ash » tors 18. aug 2005 11:15

I den amerikanske version har de tilføjet at reptilicus spytter noget grønt agtigt snask ud, hvilket ser fuldkommen latterligt ud. Desuden er der et klip jeg savner i den danske version, nemlig i scenen hvor reptilicus ødelægger det smukke hus ude på landet. I den amerikanske version spiser reptilicus manden, og måden det er lavet på er simpelthen legendarisk; han er bare et stykke papir klistret ind over filmen. Den amerikanske version er helt klart værd at eje, der er en masse små ting der er anderledes, der gør den ret fed.
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Gæst » tors 18. aug 2005 16:05

Ed Larsen skrev: Den danske version er med sine bizare elementer af romantisk lystspil og folkekomedie en lidelse at komme igennem. Instruktøren havde tydeligvis ikke helt fattet konceptet med en øgleskrækfilm!

Det er nu det, som jeg syntes gør den så enestående. Den AIP versionen er i mine øjne bare en monsterfilm i mængden. Der er jo lavet så mange grimme gummi monstre, men når filmen så bliver krydret med komedie og familie hygge. Så har vi sgu et unikt trash mesterværk, som det kun ville kunne laves i Danmark.
Gæst

Indlægaf Petter » tors 18. aug 2005 16:07

Anonymous skrev:
Ed Larsen skrev: Den danske version er med sine bizare elementer af romantisk lystspil og folkekomedie en lidelse at komme igennem. Instruktøren havde tydeligvis ikke helt fattet konceptet med en øgleskrækfilm!

Det er nu det, som jeg syntes gør den så enestående. Den AIP versionen er i mine øjne bare en monsterfilm i mængden. Der er jo lavet så mange grimme gummi monstre, men når filmen så bliver krydret med komedie og familie hygge. Så har vi sgu et unikt trash mesterværk, som det kun ville kunne laves i Danmark.

Og det var så mig der skrev det...
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm