Hej
Jeg gik og tænke på noget, jer der har samlet på gamle eks lejekasetter i mange år, ser i helst at der er orginal kasette med? Altså den hvor man putter selve Coveret/papiret ned i, eller gør det ikke så meget, den ikke er orginal.
Jack J skrev:Personligt fortrækker jeg bestemt, at det er de original kassetter. Og specielt i de tilfælde, hvor videoselskabet har lavet deres egen kassette. Med de mere anonyme kassetter gør det knap så meget. Filmlabs kassetter ser jo lidt specielle ud og det samme med Ocean Shores-kassetterne fra Hongkong (de er meget "fede" i det). Og nogle selskaber skrev deres navn på kassetten, så i de tilfælde er det også mest cool at have de originale. Og selv i tilfælde, hvor en kassette umiddelbart ser anonym ud, kan der alligevel være forskel, på de gamle bånd er der fx ofte separate bånd-skillevægge inde i kassetten, så de kunne bruges til både VHS og Beta, og med nogen endda også til Video2000 (som så også står påtrykt).
larsskive skrev:Diabolik skrev:larsskive skrev:Hej
Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?
Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!!![]()
/D
Ja man skal godt nok være heldig hvis det skal lykkesJeg drømmer altid om at finde en gammel kasse fyldt med rigtig gamle kasetter, men det er ikke gået i opfyldelse endnu.
larsskive skrev:Hej
Jeg gik og tænke på noget, jer der har samlet på gamle eks lejekasetter i mange år, ser i helst at der er orginal kasette med? Altså den hvor man putter selve Coveret/papiret ned i, eller gør det ikke så meget, den ikke er orginal.
Jack J skrev:larsskive skrev:Diabolik skrev:larsskive skrev:Hej
Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?
Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!!![]()
/D
Ja man skal godt nok være heldig hvis det skal lykkesJeg drømmer altid om at finde en gammel kasse fyldt med rigtig gamle kasetter, men det er ikke gået i opfyldelse endnu.
Diabolik skrev:larsskive skrev:Hej
Det er da altid rart når den originale plastik kassette følger med, men det sker ikke så tit... Heldigvis har jeg lidt bånd så jeg kan bytte lidt rundt på sagerne, så nogle af filmene kan komme i deres rigtige distributør-kassetter... Værst er det dog med det helt gamle Irish, TV Bio, Panorama, Shamrock og lign. selskaber med små covers... de blev nemlig udgivet i overdimensionerede 'kassettebånds'-kassetter og de lynhurtigt i stykker, så de er meget vanskelige at finde i komplet stand...
/D
larsskive skrev:Hvordan ser de helt gamle Irish ud?
Diabolik skrev:larsskive skrev:Hvordan ser de helt gamle Irish ud?
I daglig tale; små sølv-Irish... Jeg mener, at disse er mellemleddet mellem Shamrock og Irish Lydbånd A/S i stor kassette...
/D
larsskive skrev:Dem har jeg godt nok aldrig set før nogensinde, de er da ret sejeSkal vi så ikke tilbage til omkring 1982 eller 1983 da de her fra fremme?
Diabolik skrev:larsskive skrev:Dem har jeg godt nok aldrig set før nogensinde, de er da ret sejeSkal vi så ikke tilbage til omkring 1982 eller 1983 da de her fra fremme?
Det er sgu' ret godt ramt!!
/D
Mads Jensen skrev:De startede i 1978 med at levere film til radio- og tv-forhandlere, men jeg mener at det var udenlandske kassetter og altså ikke deres egne udgivelser. I start-80'erne udgav de film under navnene Dansk Videofilm og Video Collection - og de stod også bag udgivelser på Techno Film, HemVideo, m.fl. Jeg ved ikke hvornår de udgav de første egentlige ABCollection-udgivelser, men mon ikke det har været omkring 83-84.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster