• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
1217 indlæg • Side 64 af 82 • 1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 82

Re: Sidst sete film?

Indlægaf Gory-Glory » lør 8. jun 2013 12:00

HÄR ÄR FILMERNA SOM JAG HAR SETT PÅ UNDER MARS MÅNAD

Jag såg precis på

Sundown
Bolag: 84 Entertainment - Tyskland
Format: Stor Hartbox DVD PAL region 2

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0098412/

Tyskt eller engelskt tal och engelsk text
Widescreen 2.35:1

USA 1989

Här är har en amerikansk skräckkomedi från år 1989 med inslag av western som utspelas i nutid i en liten amerikansk småstad som heter Purgatory som bebos av enbart vampyrer. En typisk amerikansk familj kommer dit på vad de säger är en två veckor semester och det väcker såklart den blodtörstiga ortsbefolkningen som såklart är ljuskänsliga precis som alla vampyrer även normalt är, så för att råda bot på det så bär de alltid hattar och solglasögon och smörjer in sig med solkräm med väldigt hög solfaktor.

Staden styrs av Mardulak som spelas av allas vår favorit David Carradine. För att stilla sitt begär på blod så håller några vetenskapsmän i labratorium på med att utvecklad konstgjort blod för att deras hemstad besöks inte så ofta av utomstående vanligt dödliga så då kom de på att då ska det väl som sagt gå att utveckla ett substitut för blod.

En anna favorit som är med i filmen är Bruce Campbell som spelar vamyrjägaren Van Helsing som vill förgöra alla vamppyrer, men när han blir förälskad i en kvinnlig vampyr som jobbar på den lokala restarangen så blir det lite svårt för honom att fullfölja hans uppdrag.

Jag tycker att filmen var riktigt underhållande och bjöd på en lite annorlunda vampyrhistoria och man fattade rätt snabbt att filmen var gjord med glimten i ögat och det bjöds på även lite stopmotioneffekter och det är alltid trevligt.

Filmen är limiterad till 99 exemplar och min film är nummer 39

7/10

Jag såg precis på

Dollman vs Demonic Toys
Bolag: 84 Entertainment - Tyskland
Format: Liten Hartbox DVD PAL region 2

Billede

http://www.84-film.de
http://www.imdb.com/title/tt0106743/

Tyskt eller engelskt tal, ej text
Fullscreen 1.33:1

USA 1993

Här har vi ännu en dockfilm från Charles Band och hans Full Moon Entertainment som handlar om att en alkis söker rum för natten och tar sig in på leksaksfabriken, han dricker alkohol och testar att cykla på en trehjuling och ramlar av den och slår sig så att han dör och hans blod rinner in under leksakskartongerna och ger liv i leksakerna.

Ordningsvakten Ray Vernon som spelas av dvärgen Phil Fondacaro som vi har sett i en hel del skräckfilmer jobbar på leksaksfabriken och han får besök av poliskvinnan Judith Gray och de verkar inte ha mycket att sätta emot de mordiska dockorna.

Sen så dyker allas vår favorit Tim Thomerson åter upp i rollen som Dollman som är en liten polis som kommer från en avlägsen planet. Han stöter ihop med den lika lilla Nurse Ginger som var med Bad Channels. Nu är det upp till Dollman och Nurse Ginger att försöka att förgöra de mordiska dockorna.

Filmen var riktigt bra men tyvärr så varade den bara i 60 minuter men den hann ändå med att ge oss en bra film som innehöll obehagliga dockor och påmålade laserstrålar. Sen så kändes filmen lite som ett avsnitt i en TV-serie, det kan mycket väl bero på den korta speltiden och att filmen endast har släppts som direkt till video.

6/10

Jag såg precis på

Monster Busters
Bolag: X-Rated - Tyskland
Format: Liten Hartbox DVD PAL region 2

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0093560/

USA 1987

Monster Busters sller The Monster Squad som den heter i USA är en amerikansk skräckkomedi som handlar om några killar som bor i en småstad i USA som har en monsterklubb där det diskuterar hur man bäst dödar ett monster och massa annat.

Nu är några av världens mest kända monster med Dracula i spetsen på plats i deras stad för att hitta den magiska amuletten som gör att man blir världens härskare. Självklart så tror inte killarnas föräldrar eller polisen på dem när de berättar att det finns monster i staden. Men tur för killarna så väljer Frankensteins Monster deras sida, så Dracula får klara sig med Mumien, Wolfman och Monstret från Svarta Lagunen i jakten på amuletten.

Killarna har deras monsterklubb uppe i en trädkoja där får även deras hund vara medlem. En av killarnas mamma köper Van Helsings dagbok på en loppmarknad, men tyvärr så är det en tysk bok, så de ber deras tyske granne att hjälpa dem att översätta vad det står i boken och sedan så vet det allt om montren och vad som krävs för att besegra dem som silverkulor, vitlök, pilar av ek och andra vapen.

Filmen var riktigt bra och bjöd på en riktigt bra historia, lättsamma skämt, spänning, lite gore och den påminnde lite om Goonies. Sen så var filmen sådär skön som bara filmer från 1980-talet kan vara. När filmen släpptes på VHS i Sverige så fick den heta Monsterklubben.

7/10

Jag såg precis på

Lorax
Bolag: Universal Pictures (Nordic) AB - Sverige
Format: HYRDVD PAL region 2

Billede

http://www.imdb.com/title/tt1482459/

Svenskt, finskt, engelskt, polskt tal och svensk, finsk, engelsk, polsk text
Widescreen 1.85:1

Lorax är en animerad film från år 2012 som handlar om en kille som heter Ted som bor i en stad somhet Thneedville som är helt uppbyggd i plast för att alla växlighet är borta. Han vill imponera på en tjej som han gilalr så han beger sig ut till ödemarken ch där ska han försöka att finna ett Truffulaträd och har får höra berättelsen om den mustaschprydda varelsen Lorax som är trädens beskyddare.

Filmen var kul och mysig och var lite av en feelgoodfilm.

6/10

Scooby-Doo and the Snow Creatures
Bolag: Warner Home Video Sweden AB - Sverige
Format: DVD PAL region 2

Billede

Danskt, svenskt, engelskt, polskt tal och dansk, finsk, norsk, svensk, kroatisk, polsk, slovensk, engelsk text

Scooby-Doo and the Snow Creatures är en amerikansk animerad film från år 2002 som innehåller tre kortfilmer med maskerade skurkar som ska avslöjas.

5/10

Jag såg precis på

Modig
Bolag: Walt Disney Studios Home Entertainment AB
Format: Blu-ray region B

Billede

Modig är en Disney film som inte var mycket att hurra över och jag var modig som såg på filmen.

0/10

Jag och Rudnert var igår på biograf Royal i Malmö och såg på

Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes
Format: 70mm filmrulle
Engelskt tal och svensk text

Billede

Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes är en brittisk komedi från år 1965 som handlar om att en brittisk dagstidning bjuder in folk från hela världen för att vara med i en flygtävling år 1910 där den som flyger snabbast från London till Paris vinner £10000 brittiska pund.

Det var riktgt kul att se filmen på en gammal svensk 70mm filmrulle och det var paus mitt i filmen där det bjöds på kaffe och kaka och två gånger så krånglade det lite med filmrullbytena och filmrullarna var lite slitna, man blir nostalgisk när man ser film på riktig filmrulle.

Filmen i sig själv var riktigt kul och det är det nästan alltid när dte är gammal brittisk humor och Terry Thomas var riktigt kul att se och Stuart Whitman spelade en amerikansk tävlande och Benny Hill hade hand om brandkåren.

7/10

Jag såg precis på

In God We Trust
Bolag: Oy Future Film Ab - Finland

Billede

http://www.futurefilm.fi
http://www.imdb.com/title/tt0080917/

Engelskt tal och svensk, dansk, finsk, norsk text

In God We Trust är en amerikansk komedi från år 1980 som är regisserad av Marty Feldman som spelar munken Ambrose på ett kloster som går ekonomiskt dåligt, så han blir utsänd av överste munken att finna Armageddon som ska ge pengar till klostret, Armageddon är en frikyrkopastor i Los Angelses.

Ambrose får lift av gatupredikant opch sedan så blir han förälskad i en prostituerad kvinna som han räddar undan polisen och han får bo hemma hos henne.

Filmen var riktigt kul och bjöd på en enkl handling och lättsamma skämt.

7/10

Jag såg precis på

Howard The Duck
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige

Billede

http://www.studiosentertainment.se
http://www.imdb.com/title/tt0091225/

Engelskt tal och svensk, dansk, norsk, finsk text

USA 1986
Regissör: Willard Huyck
Skådespelare: Lea Thompson, Tim Robbins, Jeffrey Jones, Ed Gale

Här har vi en riktig kultfilm från det glada 1980-talet som handlar om en talande anka som heter Howard som kommer från en fjärran planet som bebos ankor och via ett vetenskapligt experiment så blir han med hjälp av en laserstråle sänd ner till jorden.

Väl på planet så hamnar Howard i Cleveland av alla ställen. Samtidigt så blir en rocksångerska som heter Beverly som spelas av Lea Thompson som är mest känd från Back to the Future attackerad av två skurkar. Howard som gömmer sig i en soptunna ser det som hans sak att rädda henne från skurkarna. Beverly tar med sig hem Howard för att han har ingen annanstans att ta vägen.

Dagen efter så tar Beverly med sig Howard till hennes vän som är vetenskapsman som heter Phil som spelas av Tim Robbins. Phil ser det som århundrades nyhet med en talanda anka från en annan planet och han vill såklart undersöka Howard. Som om det inte vore nog för Howard så blir Phils kollega Dr Jenning som spelas av Jeffrey Jones utsatt för utomjordiska krafter och han tror att han är mörkrets härskare.

Nu är det upp till Howard, Beverly och Phil att sätta stopp för Dr Jennings utomjordiska planer och om han inte vore nog så är även hela Clevelands poliskår efter dem.

Filmen var riktigt bra och bjöd på en talande anka, ett fult monster, spänning, påmålande laserstrålar och andra coola gamla specialeffekter. Jag satt och stormtrivdes när jag såg på filmen och det är något speciellt med actionkomedier från från 1980-talet.

När tiden begav sig så fick filmen heta Ingen Plockar Howard i Sverige.

8/10

Jag var hemma hos Rudnert och vi såg på bra skit i form av

Planet Der Vampire
Bolag: Universum Film GmbH - Tyskland

Billede

Tyskt och engelskt tal och tysk text

Planet Der Vampire är en italiensk lågbudget scififilm från år 1965 som är regisserad av Mario Bava som hanmnar om några austronauter som hamnar på en planet som bebos av vampyrer.

Filmen var ritkigt bra och bjöd på 60-talskitsch, modellbyggen, coola månlandskap och annat kul.

6/10

Miami Connection
Bolag: Horsecreek Entertainment - Sverige

Billede

MIma Connection är en amerikansk-hong kong lågbudget actionfilm från år 1986 som är regisserad av Y.K. Kim och Woo-sang Park som handlar om två rivaliserande gäng i Miami. Ett av gängen är med i ett rockband och MC-gäng och dom andra är maskerade ninjor.

Filmen var ritkigt underhållande och bjöd action, ninjor, mc-gäng, mycket 1980-tal. Det var nog ett riktigt MC-gäng som dom hade med i filmen som spelade sig själva och dom var nog rätt så dragna i filmen och några av tjejerna i MC-gänget visade tuttarna i fyllan och det kändes lite som en dokumentär när dom hälsade på MC-gänget.

7/10

Jag var hemma hos min klasskamrat Olof så vi såg på

Underworld
Bolag: Nordisk Film AB - Sverige
Engelskt tal, svensk, dansk, norsk, finsk text

Billede

Underworld är en brittisk-ungersk-tysk-amerikansk film från år 2003 som handlar om en blodig strid mellan vampyrer och varulvar. Filmen var underhålland eoch bjöd på spänning, gore och annat.

6/10

Wreck-It Ralph
Engelskt tal, ej text

Billede

Wreck-It Ralph är en amerikansk animerad film från år 2012 som handlar om Wreck-It Ralph eller Röjar-Ralf som han fick heta i Sverige. Wreck-It Ralph handlar om en TV-spelskurk som vill bli en TV-spelhjälte och vi får följa hans väg genom olika TVs-pel där han möter andra karaktärer som han vill hjälpa för att bli hjälte.

Filmen var riktigt bra och om man gillar gamla retro TV-spel så gillar man Wreck-It Ralph.

7/10

Jag såg precis på

Iron Sky
Bolag: Noble Entertainment AB - Sverige

Billede

http://www.ironsky.net
http://www.imdb.com/title/tt1034314/

Engelskt och tyskt tal och svensk text

Iron Sky är en finsk-tysk-australensk scifiactionkomedi från 2012 som är regisserad av Timo Vuorensola som handlar om att efter andra världs kriget flydde nazisterna till månen och byggde upp en hemlig rymdbas med en flotta med rymdskepp och nu är året 2018 och dom vill ta över jorden med Udo Kier som nazistledare och USA har en kvllig president som påminner om Sarah Palin.

Filmen var rikigt underhållande och bjöd rymdnazister, mycket action och god fantasi från filmskaparna.

7/10

Jag såg precis på

Air Guitar Nation
Bolag: Noble Entertainment AB - Sverige

Billede

Air Guitar Nation är en amerikansk dokumentär från år 2006 som handlar om Luftgitarr-VM i Uleborg i Finland år 2003. USA har aldrig var med förr så vi får följa de amerikanska deltagarna på deltävlingar i USA och USA-finalen och sedan så åker dom till Uleborg i norra finland för att vara med världsmästerskapen i luftgitarr.

Dokumentären var riktigt bra och kul att se att dom tar luftgitarr på största allvar i Finland som brukar kallas för landet med konstiga sporter.

7/10

Jag har firat Greklands nationaldag idag med att se på

Island of Death
Bolag: Allstar Pictures Ltd - Isle of Man
Format: DVD PAL region ALL

Billede

http://www.islandofdeath.com
http://www.imdb.com/title/tt0188527/

Engelskt tal och ej text

Island of Death är en grekisk film från år 1975 som är regisserad av Nico Mastorakis som handlar om en amerikansk bror och syster som utger sig för att vara ett gift par åker till den grekiska ön Mykonos för att ta död på alla perversa typer som dom kallar homosexuella osv för.

Filmen var riktigt bra och bjöd på gore och naket.

7/10
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Gory-Glory » lør 8. jun 2013 12:07

HÄR ÄR FILMERNA SOM JAG SÅG PÅ UNDER APRIL MÅNAD

Jag var hemma hos familjen på landet så vi såg på

Singin' In the Rain
Bolag: Warner - Sverige

Billede

Singin' In the Rain är en amerikansk musikalfilm från år 1952 som handlar om en filmstudio i Hollywood som ska börja med talfilm ochd et blir inte så lätt som dom tror. Ananrs så blir det oförglömliga sång och dansnummer som är riktiga klassiker.

6/10

Rudnert är och hälsar på så vi såg på

Dracula 3D
Bolag: Sony Pictures Home Entertainment - Italien
Format: Blu-ray region ABC

Billede

Engelskt tal och fransk text

Dracula 3D är en italiensk vampyrfilm som är regisserad av Dario Argentos som är hans Dracula film år 2012 som är hans version av den gamla boken om Dracula. Vi ser Rutger Hauer som Van Helsing och även Darios snygga dotter Asia och en annan tjej visar upp sig nakna och sedan så är det allt från gore och bra och dålig CGI bla en ful insekt som Dracula förvandlar sig till för att locka till sig offer.

Filnmen var helt klart underhållande och kul att se nytt från Argento.

6/10

Il Solco Di Pesca
Bolag: Raro Video - Italien

Billede

Italienskt tal och engelsk text

Il Solco D Pecsa är en italiensk komedi från år 1975 med snyggingen Gloria Guida som handlar om en kille och tjej som bor tillsammans och Gloria Guida spelar deras hushållerska och dom är teaterskådespelare och mannen är är även fotograf. VI får följa dom i deras vardag och annat.

Filmen var helt klart underhållande och var lite som en springidörrarfars med naket, lättsamma skämt och annat. Filmen kändes lite som en Jess Franco film.

6/10

Rudnert och jag såg precis på

Crawlspace
Bolag: Ascot Elite Home Entertainment - Tyskland

Billede

Engelskt eller tyskt tal, ej text

http://www.ascot-elite.de
http://www.imdb.com/title/tt0090881/

Crawlspace är en amerikansk skräckfilm från år 1986 som är regisserad av David Schmoeller och producerad av Charles Band som handlar om att Klaus Kinski spelar en skum hyresägare som tycker om att smygtitta på hans hyresgäster när han kryper runt i ventilationstrummorna i hyrshuset som ska förställa i New York. Det bor inte så många i huset, en snygg blondin, en brunett och någon tjej till och en kille som likanr Indiana Jones kommer på besök där då och då. Hursgästerna börjat att försvinna en efter en.

Filmen var ritkigt bra och den är som sagt producerad av Charles Bands italienska bolag Empire Pictures i en studio i Rom. Filmen bjöd på en obehaglig Klaus Kinski , spänning, ventilationskrypande, gore och annat som gjorde filmen bra. Man bara älskar 1980-tals skräckfilmer, mend kläder, frisyrer, inledning och annat som bara är så 80-tal som det kan bli.

7/10

Jag såg precis på

Beetlejuice
Bolag: Warner Bros. Entertainment Sverige AB - Sverige

Billede

Beetlejuice är en amerikansk skräckkomedi från år 1988 som handlar om att Geena Davis och Alec Baldwin bor i ett stort hus i New England, en mäklare tycker att dom ska sälja deras hus för attd te är förstort och passar perfekt en familj från New York, men dom vill inte sälja huset.

En dag är dom inne och handlar lite i staden och på väg hem så råkar dom köra av en bro och kör ner i vattnet med deras gamla Volvo och dom dör och blir spöken och den nya familjen köper huset och flyttar in, nu måste dom förska att skrämma bort familjen, mend te funakr inte så bra så får dom höra talas om Beetlejuice som spelas av Michael Keaton som är en skruvad figur som ska hjälpa dom att skrämma bort familjen från deras hus.

Filmen var helt klart underhållande, men väldigt skruva och man blir inte förvånad när det är Tim Burton som ahr regisserat filmen. Filmen bjuder på 1980-tal med allt vad det innebär emd frisyrer, coola specialeffekter och annat som man blir glad av.

6/10

Jag såg precis på

The Goonies

Billede

The Goonies är en amerikansk kultfilm från år 1985 som är regisserad av Richard Donner och producerad av Steven Spielberg som handlar om några pojkar som hittar en gammal skattkarta och ger sig ut för att försöka att hitta Enögde Willys skatt.

Filmen som är en sann klassiker var riktigt underhållande och en sådan film som jag har sett på både TV och VHS när tiden begav sig och i nutid på DVD och Blu-ray.

7/10

Rudnert var och hälsade på så vi såg på

Bucktown
Format: Blu-ray
Engelskt tal, ej text

Billede

Bucktown är en amerikansk blaxplotation från 1975 som handlar om att Fred Williamson ska ta över hans döde brors nattklubb i en småstad i södra USA. Han får motstånd av den lokala poliskåren och några skurkar.

Filmen var riktigt bra och bjöd på action och en bra historia. Pam Grier och Carl Weathers finns också med i rollistan.

7/10

Pirates
Engelskt tal, ej text

Billede

Pirates är en fransk-tunisisk piratkomedi från år 1986 som är regisserad av Roman Polanski med Walter Matthau spelar Katen Red som efter ett skeppsbrott som flyter runt på en flotte med en i besättningen, det går om bord på ett spanskt skepp och blir tillfångatagna och när ska dom förska att ta över skeppet och annat.

Filmen var riktigt underhålland eoch var ett klassiskt matinéäventyr med elaka pirater och annat.

6/10

Jag såg i natt på

Moonraker
Bolag: Svensk Filmindustri - Sverige

Billede

Moonraker är en James Bond film från år 1979 där Roger Moore spelar Agent 007 där skurken Drax vill utplåna hela människosläktet för att hans ondskefulla planer vilket leder James Bond till Venedig och Rio de Janeiro.

Filmen var helt klart underhållande och slutet ute i rymden med rymdbas, rymdskepp och laserpistoler och annat påminde rätt så mycket om Star Wars men det var väl lite av tanken att göra en James Bond ute i rymden för att just Star Wars var rätt så nytt just då år 1979.

7/10

I natt såg jag på

Friday the 13th
Bolag: Paramount - Sverige

Billede

Friday the 13th är en amerikansk slasher från år 2009 som handlar om några ungdommar som ska fira helgen i en av kilalrnas pappas fina sommarstuga som råkar ligge vid Crystal Lake och där finns vår ishockeymaskklädde favoritglaning Jason och han börjar att ta kål på dom en efter en.

Filmen var kul att se om på Blu-ray, första gången som jag såg filmen var på förhandsvisning på bio, sen så såg jag om den på DVD och nu såg jag om den en gång till på Blu-ray.

7/10

Jag såg precis på

Hobo with a Shotgun
Bolag: Atlantic Film AB - Sverige

Billede

Engelskt tal, dansk, finsk, norsk, svensk text

Hobo with a Shotgun är en kanadensisk actionfilm från år 2011 som handlar om en förfallen småstad i Canada som styrs av en hänsynslös gangster och hans söner, dom får göra vad dom vill där för att dom äger typ staden och polisen är korrumperad och gör inget åt deras mord på lokalbefolkningen och annat.

Rutger Hauer spelar en hemlös som kommer med godståget till den förfallna hålan där han ser vad som händer och han beväpnar sig med ett hagelgevär och hämnas på alla skurkar där.

Filmen var riktigt underhållande och brutal modern grindhousefilm. Den bjöd på en enkel handling och en hel del gore och blod.

7/10

Jag och familjen såg precis på

Sune i Grekland - All Inclusive
Bolag: Nordisk Film - Sverige

Billede

http://www.imdb.com/title/tt2192888/

Svenskt tal och ej text

Sune i Grekland - All Inclusive är en svensk komedi från år 2012 som handlar om att Sune och hans familj åker på semester till Rhodos i Grekland. Filmen var helt okej och bjöd på en enkel handling och lättsamma skämt.

4/10

Jag var hemma hos Rudnert så vi såg på

Mafiaen - det er osse mig

Billede

Mafiaen - det er osse mig är en dansk komedi från år 1974 som handlar om att Dirch Passer ska stjäla 10 miljoner Dollar från den italienska maffian ochd et blir spring i dörrar och annat kul.

Filmen var riktigt kul och när dom springer på stan och kör bil i Köpenhamn så står lokalbefolkningen nyfikna och tittar på filminspelningen.

6/10

But No One Heard The Scream

Billede

But No One Heard The Scream är en spansk giallo från år 1972 som handlar om en tjej upptäcker att hennes granne har mördat hans fru och lagt henne i husets hiss. Nu övertalar han henne att hjälpa honom att dumpa kroppen någonstans och komma undan polisen.

Filmen var ritkigt bra och bjöd på en bra historia och annat. Det röktes väldigt mycket i filmen.

6/10

Diabolical Doctor Z

Billede

Diabolical Doctor Z är en fransk-spansk film från år 1965 som är regisserad av Jess Franco som handlar om den galne Dr Z.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på en galen doktor och annat. Franco själv spelar här en poliskommisare.

6/10

Jag såg precis på

The Ambassador
Bolag: Nordisk Film A/S - Danmark

Billede

The Ambassador är en dansk dokumentär från år 2011 som handlar att regissören Mads Brügger köper ett liberiskt diplomatpass för 100000 euro och blir liberisk honörskonsul i Centralafrikanska Republiken där han vill ta del av landets diamantfyndigheter och hans täckmantel är att han vill starta upp en tändsticksfabrik i landet.

Dokumentären var riktigt bra och vi får följa Mads när han reser runt och träffar politker, ambassdörer och andra höjdare i landet, någon av dom stod nära den gamle diktatorn Bokassa.

7/10
Brugeravatar
Gory-Glory

• Hjemmeside

Indlægaf Gory-Glory » lør 8. jun 2013 12:12

HÄR ÄR FILMERNA SOM JAG SÅG PÅ UNDER MAJ MÅNAD

För min del på Den Magiska Biodagen i Alingsås blev det

The Hills Have Eyes (35mm)
Vittra
The Lords of Salem

Jag och Rudnert delade på ett filmpass så han såg på

Sawney - Flesh of Man
Symphony in Blood Red
The Lords of Salem

Självklart så gillade jag mest The Hills Have Eyes för att jag älskar att se film på 35mm

Jag såg i natt på

Neon Maniacs
Bolag: Eyecatcher Movies - Tyskland
Format: Liten Bokbox DVD PAL region 2 - Cover A

Billede

Tyskt eller engelskt tal och tysk text
Widescreen 1.78:1

USA 1985
Regissör: Joseph Mangine

Här har vi en amerikansk skräckfilm från det glada 1980-talet som handlar om några killar och tjejer som ska ha festa tillsammans i deras skåpbil i den lokala parken. Vad de inte vat att det har anlänt några monster som kallar sig för Neon Maniacs som är beväpnade med diverse tillbyggen som samurajsvärd och annat.

Självklart så blir det stackars festsällskapet dödade av monstren, men en av tjejerna lyckas att klara sig undan de fula monstren. En tjej som går på samma skola har läst om det och vill försöka att lösa fallet så hon vill prata med den överlevande tjejen, men hon tycker bara att hon är konstig och vill inte prata om det. En kille vill också försöka att luska ut vad som har hänt.

De kontaktar polisen och berättar att det bor monster vid Golden Gate Bron i San Francisco, men självklart så tror inte polisen på dem. Nu är det snart maskeradbal i skolan och det blir rena julafton för monstren med så mycket folk att mörda och monstren kommer att smälta bra in där då alla på maskeradbalen är utklädda.

Filmen var riktigt underhållande och filmer från 1980-talet har den där charmen som dagens filmer saknar. Sen så gillar jag när monster är människor som är utklädda i fula masker och annat.

6/10

Inatt såg jag på

Nightbeast
Bolag: Eightyfour Entertainment - Tyskland
Format: Stor Bokbox DVD PAL region 2
Nummer 165/222 - Cover B

Billede

http://www.eightyfour-entertainment.de
http://worldofmovies.net/wbb2/thread.php?postid=422478
http://www.imdb.com/title/tt0086013/

Nightbeast är en amerikansk lågbudget skräckfilm producerad av Troma från år 1982 som är regisserad av Don Dohler som handlar om att ett rymdmonster krashlandar i en liten stad i Maryland. Några män som campar blir montrets första offer när han skjuter dem med en laserpistol. Stadens mustaschprydde sheriff försöker att lösa fallet med hjälp av några ortsbor.

Filmen var helt klart underhållande. Den bjöd på ett ful rymdmonster som var en kille som var utklädd i dräkt, påmåldade laserstrålar och andra gammeldags specialeffekter, spänning, gore och lite naket. Fast att den var inspelad 1982 så påminnde den mer om 1970-talet. Lloyd Kaufman sitter innan filmen och berätatr att den är digital nyresatuerad, mend en ser istället ut som en gammal VHS.

6/10

Inatt såg jag på

Play Dead
Nummer 19/150 - Cover B

Billede

http://forum.worldofmovies.net/wbb2/thr ... 4d581df994
http://www.imdb.com/title/tt0082914/

Play Dead är en amerikansk lågbudget skräckfilm producerad av Troma från år 1982 som är regisserad av Peter Wittman som handlar om en kvinna som får en Rotweiller som hon ger till hennes systerdotter. Kvinnan kan med magi styra hunden, så att alla komemr i kontakt med hennes systerdotter dör, nu är det upp till Dallas polis att försöka lösa varför folk runt tjejen dör.

Filmen var helt okej och bjöd på en helt okej historia, spänning, en galen hund och kvinna, lite gore och naket.

6/10

Inatt såg jag på

The Horror Star
Nummer 62/150 - Cover B

Billede

http://forum.worldofmovies.net/wbb2/thr ... adid=37736
http://www.imdb.com/title/tt0083973/

The Horror Star är en amerikansk lågbudget skräckfilm producerad av Troma från år 1981 som är regisserad av Norman Thaddeus Vane som handlar om några skräckfans vars favorit skräckstjärna där så dom gillar honom så mycket så dom kidnappar hans kropp. En skum kvinna som har magiska krfter väcker honom till liv och dödar han alla som kommer i hans närhet och han spelat in små filmer där han välkommar dom till hans grav och annat.

Filmen var helt okej och bjöd på en enkel historia, spänning och lite gore. Det är kul att Jeffrey Combs från Re-Animator och Scott Thomson från Polisskolan är med i filmen.

6/10

Jag såg i natt på

Pure Luck

Billede

Engelskt tal och svensk, dansk, finsk, norsk text

http://www.imdb.com/title/tt0102729/

Pure Luck är en amerikansk komedi från år 1991 som är regisserad av Nadia Tass som handlar om en miljonärs otursförföljda dotter försvinner på hennes semester i Mexico. Nu låter han två av hans anställda försöka att hitta henne, han väljer ut killen som också är väldigt otursförföljd som spelas av Martin Short och hans kollega som spelas av Danny Glover får uppdraget att åka ner till Mexico för att försöka att hitta hans dotter.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på en enkel historia, lättsamma skämt som att snubbla på väskor och gå in i glasdörrar. Fast att filmen är från år 1991 så kändes den ändå väldigt mycket 1980-tal.

6/10

Jag såg precis på

Texas Chainsaw Massacre 3D
Engelskt tal, ej text

Billede

Texas Chainsaw Massacre 3D är en amerikansk hillbillyskräckfilm från år 2013 som handlar om vad som händer efter orginalet från år 1974. Dom lokala lantisarna bränner ner Motorsågsfamiljens hus i Texas och sedan nästan 40 år senare får en tjej i Louisiana ett brev om att hennes mormor har dött så hon får ärva hennes stora hus i Texas.

Så tjejen tar med hennes vänner i deras Folkavagnsbuss och kör till det stora huset i Texas och dom tar upp en liftare på vägen dit. Väl framme vid huset så träffar dom på en man som ger henne nycklarna och annat till huset och han ger sig av. Dom går in det stora huset och avd dom inte vet att huset döljer en hemlighet som ingen vill berätta för dom.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på en bra historia, snyggt foto, spänning, gore och ett lite oväntat slut.

Jag har hört att det finns en unrated version var filmen som bara går att få tag på online, jag undrar vad den bjuder på mer än denna R-Rated version.

7/10

Jag såg precis på

Friday the 13th Part 3
Bolag: Paramount Home Entertainment (Sweden) AB - Sverige

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0083972/

Friday the 13th Part 3 är en amerikansk slasher från år 1982 som handlar om några kilalr och tjejer som ska ha en trevlig helg i ett hus ute i skogen som ligger vid Crystal Lake sjön. Vad dom inte vet att är den hockeymask försedde galningen Jason finns där och söker efter nya offer.

Filmen som är en sann klassisker var riktigt bra och bjöd på fina slashermiljöer, snygga tjejer, ett MC-gäng i pannband och jeansvästar och Jason som spelades av Richard Brooker som tyvärr tog förra månaden.

Det var många år sedan som jag såg på filmen sist, det är en sådan som film som jag först såg på TV, sen på VHS, sen på DVD och nu på Blu-ray. Filmen hade repor och annat som dom inte hade brytt sig om att ta bort. Man såg även att filmen var gjord i 3D för att saker som kastade mot TV-rutan.

7/10

Rudnert var och hälsade på så vi såg på

Night of the Comet
Engelskt tal, ej text

Billede

Night of the Comet är en amerikansk sciencefictionkomedi från år 1984 som handlar om att en biograf i Los Angelses ska fira att en komet är på väg. Kometen slår ner och nästan alal människor där, dom blir till pulver.

Två tjejer med 1980-tals frisyrer är några av få överlevande som ger sig ut på gatorna, lite lustigt att dom kan vistas ute på gatorna alla andra som var ute dom och himlen har färgats röd efter kometen.

Filmen var underhållande och jag bara älskar filmer från 1980-talet.

6/10

Jag såg precis på

Friday the 13th Part 4
Bolag: Paramount Home Entertainment (Sweden) AB - Sverige

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0087298/

Friday the 13th Part 4 är en amerikansk slasher från år 1984 börjar precis där trean slutade som handlar om att Jason rymmer från bårhuset och är ute efter nya offer. En mamma med hennes dotter och son som spelas Corey Feldman och deras hund i en ett hus ute i skogen. Grannhuset intas en helg av några ungdommar som vill ha en trevlig helg med fest, bad och annat trevligt. En av killarna spelas av Crispin Glover som är mest känd från Back to the Future. Vad dom inte vet att den maskerade galningen Jason är i där för att hitta nya offer.

Filmen var helt klart underhållande och bjöd på gore, en galen Jason, 1980-tal, lite gore och naket.

6/10

Jag såg precis på

Scooby-Doo och Cyberjakten

Billede

Svenskt tal och ingen text

Scooby-Doo och Cyberjakten är en amerikansk animerad från år 2001 som handlar om att några forskare i vita rockar på ett universitet i USa har gjort ett datorspel om Scooby-Doo och Scooby Doo och hans vänner har bjudits in för att titta på datorspelet.

Och någon har skapat ett datorvirus vid namn Phantom som måste bekämpas och då finns det ingen bättre än Scooby-Doo och hans vänner att stoppa för att stoppa viruset. Dom handlar inne i datorspelet och nu måste dom klara av spelets alla 10 nivåer och det gör man när man hittar Scoobykexen.

Filmen var helt klart underhållande, men tyvärr drogs det inte av några masker på maskerade skurkar, men ananrs så var den kul att se.

6/10

Jag hälsade på Rudnert så vi såg på

Beatrice Cenci
Bolag: New Entertainment World GmbH & Co. KG - Tyskland
Format: Liten Bokbox DVD PAL region 2

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0064073/

Tyskt, engelskt, italienskt tal och tysk text

Beatrice Cenci är en italiensk film från år 1969 som är regisserad av Lucio Fulci som handlar om Beatrice Cenci som är en tjej som med hjälp av hennes vänner mördar hennes far för att bli av med honom som leder till uppror inom den katolska kyrkan i Italien på 1500-talet.

Filmen var ritkigt bra och bjöd på en bra historia, spänning, snyggt foto, fina miljöer och lite gore. Detta avr Lucio Fulcis egen favorit av hans filmer.

7/10

Byleth
Bolag: X-Rated - Tyskland
Format: Liten Bokbox DVD PAL region 2

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0155578/

Tyskt eller italienskt tal och engelsk text
Widescreen 1.77:1

Byleth - il demone dell'incesto är en italienk giallo från år 1972 som handlar om några snygga tjejer som mördas av en maskerad galning i svarta handskar. En skruvad kille springer runt där och dom vill såkalrt få oss att tro att det är han som är mördaren.

Filmen var en typisk giallo och bjöd på spänning, naket och lite gore.

7/10

I natt såg jag på

Forbidden Planet
Bolag: Warner Home Video - Storbritannien

Billede

Forbidden Planet är en amerikansk scififilm från år 1956 som är regisserad av Fred M. Wilcox som handlar om att några amerikanska astronauter med en ung Leslie Nielsen som är mest känd från Naked Gun som hittar en okänd planet som heter Altair-4 som dom får kontakt med och landar på.

Planeten bebos av Dr. Morbius, hans dotter, en robot och några djur. Astronauterna undersöker planeten och Dr. Morbius är inte helt nöjd med deras besök, men dom fattar tycke för hans dotter och roboten hjälper dom så gått den kan.

Filmen var riktigt underhållande och bjöd på en härlig scenografi, fint foto, uppfinningsrikedom, en cool robot, gammeldags specialeffekter som påmålade laserstrålar och annat tufft.

Det är väl en sådan här film som man kallar för bra skit
I Sverige hette filmen Förbjuden Värld

7/10

Jag såg precis på

Amphibious 3D
Bolag: MIG Film GmbH - Tyskland

Billede

http://www.mig-filmgroup.de
http://www.imdb.com/title/tt1540761/

Widescreen 1.77:1

Amphibious 3D är en nederländsk-indonesisk lågbudget djurskräckfilm från år 2010 som är regisserad av Brian Yuzna som handlar om en amerikansk forskare som kommer ner till Indonesisen och hyr en kapten och hans båt för att undersöka det marina livet i Indonesien.

Samtidigt så håller några skumma fiskegubbar till på en fiskeplattform som håller på med lite skumma affärer samtidigt som dom fiskar från plattformen, dom gör affärer med kaptenen och det går snett.

Något monster för havet får syn på dom och dom får slåss för deras liv om dom ska ha en chans att klara sig från det fula monstret som lever nere i havet.

Filmen var riktigt underhållande och bjöd på en bra historia, ett fult monster, spänning och gore.

7/10

Jag såg precis på

Kill Them All and Come Back Alone
Format: Liten Bokbox DVD PAL region 2 - Cover B

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0062659/

Tyskt eller italienskt tal och tysk, italiensk eller engelsk text

Kill Them All and Come Back Alone
Italien/Spanien
1968
Bolag: Eyecatcher Movies
Format: DVD

Här har vi en riktigt bra italiensk/spansk spaghettiwestern som handlar om att hårdingen Chuck Connors som spelar den sydstat hemliga agenten Clyde Mac Kay som leder ett gäng tjuvar som som består av en kille som är hård som en oxe och en kille som är smidig som en räv och om det inte vore nog så är en av dem en riktig bombexpert och sist men inte minst så kan en av dem hantera kniv som ingen annan kan.

Filmen utspelar sig mitt under det brinnande amerikansk inbördeskriget och det lyckas övertala sydstatarna att det ska stjäla massor av de elaka nordstatarna och de lurar sig in i deras fort och där stjäler de allt guld och sedan så lyckas de komma undan med allt guld som de lastar upp på en hästavagn och sen lyckas de med att köra därifrån och de gömmer guldet på havsbottnen.

Efter ett tag in i filmen så blir Clyde Mac Kay och hans män tillfångatagna av nordstatarna och hamnar i deras fångläger där de får utföra meningslösa arbetsuppgifter som att stå och hacka sten hela dagrna och annat och om det inte vore nog så är hettan och solen också emot dem och nordstarna är snåla med vatten, men de får iallafall en skål mat om dagen.

Nu är det upp till dem att försöka att bekämpa nordstarna och försöka att fly från fånglägret och finna guldet igen och bli rika på kuppen.

Filmen var riktigt bra och när man vet att det är Enzo G. Castellari som står bakom rodret så kan det inte bli mer än en riktigt bra film och vi bjuds på action och pang-pang i massor. Plus det och en riktigt bra historia och ett snyggt foto så det en toppenfilm.

Det vill få oss att tro att det är en amerikansk film som är inspelad i USA med att alla i filmen har amerikanska namn, de har satt upp amerikanska flaggor och amerikanska skyltar, men filmen är som sagt italiensk/spansk och är inspelad i södra Spanien.

Det enda minuset jag kan ge filmen är att det utlovade engelska talet på filmen saknas, så jag fick se på filmen med italienskt tal och engelsk text för att det var det enda alternativet att se på filmen, då det tyska talet och den tyska texten hade inte hjälpt mig så mycket.

7/10

Mitt westernfilmtema fortsatte med

Five Bloody Graves
Nummer 13/500

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0065723/

Tyskt eller engelskt tal och tysk text

Jag satte mig ner för att beskåda skräpfilmkungen Al Adamsons lågbudget westernfilm Five Bloody Graves som handlar om den ensamme beväpnade cowboyen Ben Thompson vars fru blir mördad av de teatersminkade och elaka indianerna. Sen så räddar han en kvinna som senare tillsammans med hennes man blir ihjälskjutna av indiarnernas pilar samtidigt som indianerna sätt fyr på deras lilla timmerstuga.

Ben Thompson hämnas såklart även på de indiarnerna och på hans väg genom Utah efter ännu mera hämnd på indianerna så stöter han ihop med några gamla bekanta som såklart också blir anfallna av av fler indianer och nu får de få överlavande ta ut deras sista hämnd på resterande indianer som håller till uppe i bergen.

Det är filmens manusförfattare Robert Dix som spelar huvudrollen Ben Thompson .

Filmen var såklart en sådan film som man kallar för bra skit och vill man bara ha lättsam underhållning som bara klockar in på 80 minuter och om man känner till Al Adamson som är mest känd med Dracula vs Frankenstein så vet man vad man har framför sig.

6/10
Brugeravatar
Gory-Glory

• Hjemmeside

Indlægaf Gory-Glory » lør 8. jun 2013 12:13

HÄR ÄR FILMERNA SOM JAG HAR SETT NU I JUNI MÅNAD

Trio Infernal
Bolag: New Entertainment World GmbH Co. KG - Tyskland
Format: Stor Boxbox DVD PAL region 2
Nummer: 379/999

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0072320/

Tyskt eller franskt tal och tysk, fransk, engelsk, spansk text

Trio Infernal är en fransk/tysk/italiensk film från år 1974 som är regisserad av Francis Girod.

I den här skruvade filmen får vi möta en man som tillsammans med två systrar i Paris har kommit på det perfekta sättet att på ett lätt sätt tjäna pengar snabbt. De lurar kvinnor och män att gifta sig med dem. Sen när bröllopet är avklarat med bröllopsfoto, så smider de planen i verket hur de på det bästa, snabbaste och smidigaste sättet tar kål på deras gemål och sedan så gör de sig av med kroppen, så är det är det klart.

Det vanligaste sättet är att mannen fixar med alla papper och pengar och sedan så gifter systrarna sig med männen som de sedan hjälps åt att göra av med och dela på pengarna.

Det mest skruvade scenen i filmen är när de skjuter ihjäl en man och en kvinna och sedan så lägger dem de döda kropparna i vars ett badkar som de sedan fyller upp med en vätska som löser upp kropparna och sedan när det är klart så öser de upp blodet och benresterna som de sedan bär ner i hinkar och sedan så gräver de ner kroppsresterna i marken och för att stå ut med stanken från kroppsresterna så bär de gasmasker.

Sen så fortsätter filmen med nya offer som får sätta sina liv till för att stilla deras hunger på snabba pengar och som om det inte vore nog så tar de hand om en lungsjuk och föräldralös flicka som bor på ett barnhem som flyttar hem till dem.

Filmen var riktigt bra och bjöd på en skruvad historia, ett snyggt foto, lite gore och annat som gör en bra film. Jag har hört att filmen är baserad på verkliga händelser.

7/10

Jag såg precis på

Strange Brew
År: 1983
Land: Canada
Format: DVD NTSC region ALL
Bolag: Warner Home Video - USA
Recensent: Magnus Carlsson

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0086373/

Engelskt eller franskt tal och engelsk, fransk, spansk text

Strange Brew är en kanadensisk komedi från det glada 1980-talet där de kanadensiska komikerna Rick Moranis och Dave Thomas spelar de två öldrickande bröderna Bob och Doug McKenzie som har spelat in en dålig lågbudget science fiction film och på premiärvisningen på en Grindhousebiograf i Toronto så smäller filmrullen av och de blir utbuade av publiken så de får fly ut från biografen och lyckas ta sig helskinnade från de uppretade biografbesökarna.

En pappa med sina barn beklagar sig och vill helst ha pengarna tillbaka för filmen, så de ger honom 15 dollar som de har fått av deras pappa för att köpa öl till honom.

Väl hemma så vill deras pappa att de ska köpa öl för pengarna som han gav till dem, men pengarna gav de bort, så nu kommer de på om de lägger i en mus i en tom ölflaska så kan de som plåster på såren få gratis öl, så de går in i en ölaffär och visar upp ölflaskan med musen i och beklagar sig för mannen i affären, men han säger att de får bege sig till bryggeriet Elsinore Brewery som ligger i Toronto och framföra deras klagomål där istället.

Väl på bryggeriet så mutar de receptionisten med donuts för att hon ska berätta att ägaren har dött och hans dotter har tagit över bryggeriet och det är hon som de ska prata med. De visar upp den musförsedda ölflaskan så de får jobb på bryggeriet med att kontrollera så att det inte har kommit möss i ölflaskorna.

Som om det inte vore nog så spelar Max von Sydow bryggmästare Smith som verkar ha något skumt för sig. Några mentalpatienter från ett mentalsjukhus som ligger vägg i vägg med bryggeriet kläs i ishockeyutrustning och används för att försöka att stoppa bröderna McKenzies framfart på bryggeriet.

Filmen var riktigt kul att se och bjöd på fördomar som att alla kanadensare tycker om donuts, ishockey och öl. Sen så bjöds det även på påmålade laserstrålar och andra gammeldags specialeffekter och sådant är alltid trevligt att se.

Filmen är som sagt en riktig kultfilm i Canada och USA och när tiden begav sig så fick filmen heta Det är Något Skumt Med Ölet när den släpptes på VHS i Sverige.

8/10

I natt såg jag på

High Anxiety
Bolag: Nordisk Trading Company A/S - Danmark

Billede

http://www.ntcfilm.dk
http://www.imdb.com/title/tt0076141/

Engelskt tal och svensk, dansk, norsk, finsk text

High Anxiety är en amerikansk komedi från år 1977 som är regisserad, producerad, manusförfatatd av MEl Brooks som även spelar huvudrollen som psykiatikern Dr. Thorndyke som blir dne nye chefen för ett mentalsjukhus för väldigt, väldigt nervös människor.

Vad han lusar ut efter ett tag är att personalen håller helt normala människor inspärrade för att tjäna pengar på deras anohöriga och för att få dom till att verka sjuka så gör personalen dom det som killen som ahr ont i nacken och är rädd för varulvar, då skjuter en i personalen honom i nacken emd något och har varulvständer och skrämmer honom.

Filmen är även en parodi på flera Hitchcockfilmer som Psycho, Fågalarna och Vertigo. Filmen var riktigt kul och bjöd på flera lättsamma skämt.

I Sverige så fick filmen titlen Det våras för galningarna precis som alal andra Mel Brooks filmer i Sverige där titlen börjar med Det våras för. Men den engelska titlen High Anxiety betyder Höjdskräck vilket Mel Brooks rollfigur har i filmen och försöker att komma ifrån.

7/10

Jag såg precis på

Funny People

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0076061/

Widescreen 2.35:1/4:3

Funny People är en sydafrikansk dolda kameran film från år 1977 där vi får se folk på stan som blir lurade av olika lättsamma skämt som en talande brevlåda, sedel under ett bildäck, en man ber folk att passa hans hatt, en man ber en man att passa ett kloakhål och andra typiska dolda kameran skämt.

Det lät som att all dialog var eftersynkad.

6/10
Brugeravatar
Gory-Glory

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 15. jun 2013 15:32

Jeg genså RITUALS (Voodoo Ritual), som jeg kun har set en enkelt gang før, nemlig på vhs for så længe siden, at jeg cirka samtidig kunne læse en anmeldelse af den i "Mondo Franko" (vist nok, og vist nok nr. 3). Dengang var jeg ikke begejstret og det er stadig ikke noget mesterværk, men nu syntes jeg, den var udmærket. Filmen er en (slags) remake af I WALKED WITH A ZOMBIE.

Og så overraskede det mig, at den rent faktisk er instrueret af den israelske filminstruktør Avi Nesher, som lavede THE MATCHMAKER:
http://www.youtube.com/watch?v=VBmrW2LeCnw
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » søn 16. jun 2013 17:50

Jack J skrev:Jeg genså RITUALS (Voodoo Ritual), som jeg kun har set en enkelt gang før, nemlig på vhs for så længe siden, at jeg cirka samtidig kunne læse en anmeldelse af den i "Mondo Franko" (vist nok, og vist nok nr. 3). Dengang var jeg ikke begejstret og det er stadig ikke noget mesterværk, men nu syntes jeg, den var udmærket. Filmen er en (slags) remake af I WALKED WITH A ZOMBIE.

Og så overraskede det mig, at den rent faktisk er instrueret af den israelske filminstruktør Avi Nesher, som lavede THE MATCHMAKER:
http://www.youtube.com/watch?v=VBmrW2LeCnw

Ja synes også det er udmærket film :) Den er i grunden lavet af dem der lavede Tales from the Crypt serien.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tirs 16. jul 2013 00:40

rammy skrev:Billede

Lige et par ord om Rob Zombie's nye horror-film. Man skal ikke forvente en ny House of 1000 Corpses eller en ny The Devil's Rejects - The Lords of Salem er et helt, helt andet dyr der leder tankerne hen på europæisk horror som f.eks Suspieria og Black Sunday. Og hvor er det dog befriende at se en ny horrorfilm som er sin egen! Som ikke er en skide prequel, en sequel, et remake. The Lords of Salem er ikke for alle og har sine udfordringer - noget af dialogen er mindre opfindsom og Sheri Moon falder desværre også igennem nogle gange - men alt i alt så syntes jeg at filmen indfriede, mine faktisk ret høje, forventninger. Igennem nogle fantastisk groteske, men samtidig meget smukke billeder, efterlader filmen et temmelig stærkt indtryk og jeg glæder mig til at se den igen. Plus at hele herligheden er 100% CGI fri! Se den, og se den igen, hvis du har lyst til et meget satanisk og ætsende slowburn-gys.

Billede

Jeg citerer helt dit indlæg, for jeg gi'r dig nemlig fuldstændigt ret i det hele. Nå ja, dvs. jeg ved ikke, om Sheri Moon falder igennem nogen steder, men det er så også en bagatel. Jeg var meget begejstret, og kan slet ikke forstå dem, der afskriver den som det værste siden brunkål blev opfundet.

Over weekenden fik jeg også set director's cut-udgaven af THE MIST (i sort/hvid, og det så kanonfedt ud!) og FRITT VILT. Slutningen af THE MIST var kanon og meget uamerikansk og hurra for dét! FRITT VILT (som om det ikke er nok, at de satans nordmænd ikke kan stave ordentligt - så bliver der også taget pis på Danmark i filmen!!). ohdarn Nå, men som Søren (Gismo) skrev på Skræk og Rædsel, så er plottet set 100 gange før i amerikanske gyserfilm, men det gør ikke noget; Det var meget forfriskende at se det i snedækkede landskaber og tilsat norsk accent. Den norske dvd har alle de skandinaviske undertekster + engelsk på disk 1, men er ikke tekstet på disk 2. Umiddelbart så tror jeg, at ekstramaterialet er det samme på reg. 1-dvd'en og jeg går ud fra, at den er tekstet også i ekstramaterialet.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » ons 17. jul 2013 11:49

Billede

It's a Mad Mad Mad Mad World (1963) - Til tider skæg, men det tog ca. en times tid før den fangede, måske grundet de mange karakterer (et væld af amerikanske komikere hvoraf jeg kun kender et fåtal). En tyv kører galt og når som det sidste at røbe belligenheden af sine tyvekoster til en flok folk der kommer ham til undsætning; de når dog ikke at reagere yderligere før han er død. Så går jagten ellers, alle vil først til pengene....

Den levede op til titlen, mange skøre situationer undervejs og en virkelig over-the-top afslutning. Noget mesterværk var det ikke, jeg ved der er nogen der har den som absolut fave film, hvilket man måske skal være amerikaner for at forstå. 2½ timer ovenikøbet.
Larsemand

Indlægaf Zupermand » ons 29. jan 2014 10:30

Den sidste film jeg har set er The Counselor instrueret af selveste Ridley Scott :D Super FED! film du bare må se. Og så har jeg lige set på TVTVTV at der i aften kommer filmen: Flight of the Phoenix fra 2004. Den skal jeg helt sikkert se i aften topdollar
Zupermand

Indlægaf Jack J » fre 31. jan 2014 05:14

Velkommen til Zupermand. 8)

Jeg fik endelig set den franske gyserfilm ØJNE UDEN ANSIGT (på engelsk vhs) i går aftes og kan rapportere at rygterne taler sandt: Den er virkelig god! :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf warlock » man 14. apr 2014 01:35

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 18:14, rettet i alt 2 gange.
warlock

Indlægaf Ovesen » man 14. apr 2014 22:20

Jeg så the Human Centipede 2 . Jeg var ikke udpræget begejstret for etteren, dog underholdt. 2'eren er i mine øjne en tand bedre, uden at være et mesterværk. Det synes lidt bizart, at Tom Six dedikere tre film til hans besynderlige koncept, men måske der åbenbare sig en større idé når den sidste film får release. Jeg venter dog ikke ligefrem i spænding.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » man 14. apr 2014 22:32

warlock skrev:SCALPS (1983)
Jeg fik forleden dag set denne Ultra low budget Slasher gyserfilm af Fred Olen Ray.
Jeg kan med det samme sige at det ikke er noget mesterværk, men at jeg var godt underholdt alligevel.
SCALPS er filmet med ret grovkornede og til tider lidt uskarpe billeder. Dette er i sig selv sjældent en
filmisk kvalitet, men er til denne tidlige Slasher sammen med dens ultra psykotroniske lydspor med til
at give filmen en stemning af low budget mysticisme. Filmens få, men yderst effektive Over the top gore-effekter er sammen med filmens suveræne cover artwork filmens uomtvistelige klimaks.
Der er lavet en sekvel: SCALPS 2- The Return of DJ (den vil jeg checke ud senere).
Billede

Warlock Geek

Nu er Scalps her en af mine ynglings film, men kan kun finde lidt information om Scalps 2 og det er det skulle være en fan film, men kan ikke finde noget steder man kan købe den, ved du om den kan købes nogen steder?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf warlock » man 14. apr 2014 22:47

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 18:14, rettet i alt 2 gange.
warlock

Indlægaf larsskive » man 14. apr 2014 23:29

Ja den ser sgu cool ud, men lad os holde hinanden opdateret, om hvad vi finder ud af Warlock :D
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1217 indlæg • Side 64 af 82 • 1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 82

Tilbage til Genrefilm