TheMallrat skrev:Jeg ved godt at dette forum svælger i datidens vhs-tider, men jeg har forlængst sagt farvel til min samling (hvilket jeg bittert har fortrudt sidenhen)... jeg er og bliver en bitter gammel mand... (men jeg kan huske EM-triumfen!)
Jack J skrev:TheMallrat skrev:Jeg ved godt at dette forum svælger i datidens vhs-tider, men jeg har forlængst sagt farvel til min samling (hvilket jeg bittert har fortrudt sidenhen)... jeg er og bliver en bitter gammel mand... (men jeg kan huske EM-triumfen!)
Så-så, tør dine øjne, Mallrat. Det skal nok gå.![]()
Jeg indrømmer, at det er trist, at udlejningsbiksene er væk. Da jeg skulle til tandlægen i nabobyen (hvor jeg plejede at bo) for 3-4 måneder siden, havde jeg lidt tid og gik en tur rundt i byen. Den slags kan være morderligt farligt, hvis man har trang til at huske fortiden i et lettere romantisk lys. Den gamle kiosk, hvor jeg var kommet mangen en gang og lejet film i bymidten, var nu bare tomme lokaler med et "til leje"-skilt i vinduet. Der husker jeg at have lejet blandet andet: ILSE - SLAGTEREN FRA JUNGLEFÆNGSLET, PEKING OPERA BLUES (jeg husker, at jeg havde et værre hyr med at få overtalt den kvindelige ejer til at lade mig overhovedet leje filmen, for en tidligere kunde havde klaget over, at der var en slid-stribe, der kørte gennemhele filmen på båndet. Men det var en af de nye Hongkong-film og jeg VILLE se den!), og FRANKENSTEINS ONDE ØJE (Roger Cormans "Frankenstein Unbound", den danske kassette har et kæmpe ondt øje for forsiden - selvom filmen overhovedet ikke handler om det!).
Men når det så er sagt, så... er jeg ikke sikker på, at jeg ville gøre megen brug af nævnte videobiks, selvom den stadig lå der og selvom jeg boede i nærheden. Jo, måske for at købe slik (man kan jo ikke engang købe tegneserieblade mere, de er jo fanderme også lukket alle sammen!), men ellers ikke. Jeg holdt op med at leje film, længe før kioskerne forsvandt. Det var blevet meget nemmere og billigere at KØBE filmene. Og det irriterede mig også altid førhen, at man skulle aflevere dem igen, at man ikke kunne beholde dem. Jeg tror, jeg kopierede så godt som alle de videobånd, jeg lejede! Nogle af omslagene gik jeg endda på biblo og fotokopierede (i sort/hvis, hahaha), blandt andet føromtalte PEKING OPERA BLUES. Jeg syntes simpelthen, at det var spild af penge at skulle aflevere filmene igen (og nu 20 år senere håber jeg ikke denne bekendelses-trang får mig i fedtefadet hos diverse danske distributører! Jeg tror vist, jeg har gjort op for det ved at genkøbe stort set samtlige lejebånd, som jeg kopierede dengang - når ellers jeg har kunnet finde dem i byttebikse, osv).
Men jeg savner at gå ind i en udlejningsbiks og gå og kigge på hylderne for at opdage film, som jeg ikke kendte i forvejen. At kigge på Amazons udvalg er ikke helt det samme. Og kassetterne mangler lugten af 50 tidligere låneres cigaretdunst og fedtfingre.
larsskive skrev:Ja det er sgu en fed boxJeg købte ellers den her bog for en stykke tid siden
Jack J skrev:Blev SALEM'S LOT udsendt som en efterfølger til noget andet i Spanien, siden der står et total efter den spanske titel?
Jack J skrev:Den episode af "Gerningsstedet" har jeg aldrig hørt om. Er den så komplet med "Tatort"-intro eller er den lavet om til filmversion?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst