• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
1828 indlæg • Side 39 af 122 • 1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 122

Re: Hvilken film købte du i dag

Indlægaf larsskive » fre 13. sep 2013 02:39

Ja det er sgu en fed box :) Jeg købte ellers den her bog for en stykke tid siden

Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 13. sep 2013 02:49

TheMallrat skrev:Jeg ved godt at dette forum svælger i datidens vhs-tider, men jeg har forlængst sagt farvel til min samling (hvilket jeg bittert har fortrudt sidenhen)... jeg er og bliver en bitter gammel mand... (men jeg kan huske EM-triumfen!)

Så-så, tør dine øjne, Mallrat. Det skal nok gå. :mrgreen:

Jeg indrømmer, at det er trist, at udlejningsbiksene er væk. Da jeg skulle til tandlægen i nabobyen (hvor jeg plejede at bo) for 3-4 måneder siden, havde jeg lidt tid og gik en tur rundt i byen. Den slags kan være morderligt farligt, hvis man har trang til at huske fortiden i et lettere romantisk lys. Den gamle kiosk, hvor jeg var kommet mangen en gang og lejet film i bymidten, var nu bare tomme lokaler med et "til leje"-skilt i vinduet. Der husker jeg at have lejet blandet andet: ILSE - SLAGTEREN FRA JUNGLEFÆNGSLET, PEKING OPERA BLUES (jeg husker, at jeg havde et værre hyr med at få overtalt den kvindelige ejer til at lade mig overhovedet leje filmen, for en tidligere kunde havde klaget over, at der var en slid-stribe, der kørte gennemhele filmen på båndet. Men det var en af de nye Hongkong-film og jeg VILLE se den!), og FRANKENSTEINS ONDE ØJE (Roger Cormans "Frankenstein Unbound", den danske kassette har et kæmpe ondt øje for forsiden - selvom filmen overhovedet ikke handler om det!).

Men når det så er sagt, så... er jeg ikke sikker på, at jeg ville gøre megen brug af nævnte videobiks, selvom den stadig lå der og selvom jeg boede i nærheden. Jo, måske for at købe slik (man kan jo ikke engang købe tegneserieblade mere, de er jo fanderme også lukket alle sammen!), men ellers ikke. Jeg holdt op med at leje film, længe før kioskerne forsvandt. Det var blevet meget nemmere og billigere at KØBE filmene. Og det irriterede mig også altid førhen, at man skulle aflevere dem igen, at man ikke kunne beholde dem. Jeg tror, jeg kopierede så godt som alle de videobånd, jeg lejede! Nogle af omslagene gik jeg endda på biblo og fotokopierede (i sort/hvis, hahaha), blandt andet føromtalte PEKING OPERA BLUES. Jeg syntes simpelthen, at det var spild af penge at skulle aflevere filmene igen (og nu 20 år senere håber jeg ikke denne bekendelses-trang får mig i fedtefadet hos diverse danske distributører! Jeg tror vist, jeg har gjort op for det ved at genkøbe stort set samtlige lejebånd, som jeg kopierede dengang - når ellers jeg har kunnet finde dem i byttebikse, osv).

Men jeg savner at gå ind i en udlejningsbiks og gå og kigge på hylderne for at opdage film, som jeg ikke kendte i forvejen. At kigge på Amazons udvalg er ikke helt det samme. Og kassetterne mangler lugten af 50 tidligere låneres cigaretdunst og fedtfingre. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 13. sep 2013 02:58

Det ville jeg give dig ret i Jack, jeg hadede også de skulle afleveres tilbage dagen efter, så mine to vhs maskiner, var godt varme efter sådan en weekend hvor vi lejede film :wink:
Kan også huske vi tog kopier af coveret, de blev godt nok kun sort og hvid, men det blev da lidt pænere at have dem til at stå på hylden.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 13. sep 2013 03:00

Mens du skrev dit indlæg, rettede jeg i mit, og jeg ser nu, at du skrev det samme med at fotokopiere i s/h, haha. Ja, det var tider. Men jeg skal igen indrømme, at jeg hellere vil ha' originaludgaver stående på hylden.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 13. sep 2013 03:06

Ja for søren jeg vil også 100 gange heller have orginale på mine hylder, der er selvfølgelig nogle få film man bliver nødt til at få som bootleg fordi man ellers ikke kan få dem. Men findes de orginale køber jeg dem sådan.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 13. sep 2013 03:27

Når jeg i tidens løb har fået købt film, som jeg ellers havde kopieret fra lejevideo, så bliver kopierne slettet. Jeg har ikke noget nostalgisk forhold til kopierne, men nogle gange kan jeg godt finde på at gemme en gammel tv-optagelse, selvom jeg har fået filmen på dvd. Specielt hvis der er en introduktion til filmen, som ikke fås på dvd'en. Da KING KONG fx blev vist på DR ved filmmediets 100 års fødselsdag, så blev den introduceret af Jakob Stegelmann og dén video har jeg stadig. Og det samme med gamle horrorfilm, jeg optog fra TV i England, fx da MASK OF SATAN og THE BIG SILENCE blev vist for første gang, og flere i den dur.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TheMallrat » fre 13. sep 2013 11:50

Jack J skrev:
TheMallrat skrev:Jeg ved godt at dette forum svælger i datidens vhs-tider, men jeg har forlængst sagt farvel til min samling (hvilket jeg bittert har fortrudt sidenhen)... jeg er og bliver en bitter gammel mand... (men jeg kan huske EM-triumfen!)

Så-så, tør dine øjne, Mallrat. Det skal nok gå. :mrgreen:

Jeg indrømmer, at det er trist, at udlejningsbiksene er væk. Da jeg skulle til tandlægen i nabobyen (hvor jeg plejede at bo) for 3-4 måneder siden, havde jeg lidt tid og gik en tur rundt i byen. Den slags kan være morderligt farligt, hvis man har trang til at huske fortiden i et lettere romantisk lys. Den gamle kiosk, hvor jeg var kommet mangen en gang og lejet film i bymidten, var nu bare tomme lokaler med et "til leje"-skilt i vinduet. Der husker jeg at have lejet blandet andet: ILSE - SLAGTEREN FRA JUNGLEFÆNGSLET, PEKING OPERA BLUES (jeg husker, at jeg havde et værre hyr med at få overtalt den kvindelige ejer til at lade mig overhovedet leje filmen, for en tidligere kunde havde klaget over, at der var en slid-stribe, der kørte gennemhele filmen på båndet. Men det var en af de nye Hongkong-film og jeg VILLE se den!), og FRANKENSTEINS ONDE ØJE (Roger Cormans "Frankenstein Unbound", den danske kassette har et kæmpe ondt øje for forsiden - selvom filmen overhovedet ikke handler om det!).

Men når det så er sagt, så... er jeg ikke sikker på, at jeg ville gøre megen brug af nævnte videobiks, selvom den stadig lå der og selvom jeg boede i nærheden. Jo, måske for at købe slik (man kan jo ikke engang købe tegneserieblade mere, de er jo fanderme også lukket alle sammen!), men ellers ikke. Jeg holdt op med at leje film, længe før kioskerne forsvandt. Det var blevet meget nemmere og billigere at KØBE filmene. Og det irriterede mig også altid førhen, at man skulle aflevere dem igen, at man ikke kunne beholde dem. Jeg tror, jeg kopierede så godt som alle de videobånd, jeg lejede! Nogle af omslagene gik jeg endda på biblo og fotokopierede (i sort/hvis, hahaha), blandt andet føromtalte PEKING OPERA BLUES. Jeg syntes simpelthen, at det var spild af penge at skulle aflevere filmene igen (og nu 20 år senere håber jeg ikke denne bekendelses-trang får mig i fedtefadet hos diverse danske distributører! Jeg tror vist, jeg har gjort op for det ved at genkøbe stort set samtlige lejebånd, som jeg kopierede dengang - når ellers jeg har kunnet finde dem i byttebikse, osv).

Men jeg savner at gå ind i en udlejningsbiks og gå og kigge på hylderne for at opdage film, som jeg ikke kendte i forvejen. At kigge på Amazons udvalg er ikke helt det samme. Og kassetterne mangler lugten af 50 tidligere låneres cigaretdunst og fedtfingre. :lol:

Nå nå, jeg kan se at jeg ikke er den eneste, der er nostalgisk... Forresten, Lars, så skal du ikke være ked af at du samler på noget som fremskridtet har kastet til side - det er kun charmerende, og jeg må indrømme at hvis jeg havde pladsen, så ville jeg også nyde at have en gammel arkade-maskine stående, fordi ... herre Jemini, jeg har brugt mange kroner i de skide maskiner, og for fanden da, hvor kunne sådan 3 minutter gå hurtig...! Jeg gav faktisk alle mine film væk, da jeg boede et andet sted end nu, og jeg fortryder det gang på gang - jeg havde vel omkring 200-300 vhs-film, og det er ganske vist ikke så meget, nu hvor man har 4000 dvd'er, men alligevel... der var nogle gode titler iblandt, blandt andet noget godt anime... (og så sidder jeg lige og lytter til japanske børnesange nu med soundtracket til "Min Nabo Totoro") topdollar topdollar topdollar

Men Jack, sikke dog en tur med at optage, slette og kopiere - men sådan var tiden jo for 20-25 år siden, det var noget ganske andet. Jeg kan også huske, da jeg var på ferie hos min morbror, der boede i Nykøbing Mors, der var overrendt af udlejningssteder, det var både tankstationer, købmænd og kioske, der udlejede bånd... jeg måtte sidde længe oppe og se Rambo 3, hvilket var fantastisk. Jeg husker tydelig Vesterbros Kiosk, hvor videobåndene var stakket side om side i flere meter... og stedet var propfuld op til weekenden! Endvidere havde min morbror også parabol (hvilket vi også fik i mit barndomshjem), men han havde en virkelig sej parabol - med motor!!! så han kunne dreje parabolskiven og få kontakt med en anden satellit...! - og så havde han den fantastiske kanal "Super Channel", hvor jeg har set mange klassiske 80'er-tegnefilm og ikke mindst "Captain Power - And The Soldiers Of The Future" (med Sven Ole Thorsen) bow bow bow ... det var virkelig tider...! - parabolen i mit barndomshjem var grunden til at jeg lærte engelsk rimelig hurtig, og jeg har også siddet slavisk hver aften og set "Star Trek: The Next Generation" på Sky One, hver aften lige til spisetid, så min mor blev tosset på mig...men jeg var glad for både Star Trek og parabolen...
Brugeravatar
TheMallrat

Geografisk sted: Thisted
  • Hjemmeside

Indlægaf TheMallrat » fre 13. sep 2013 11:52

larsskive skrev:Ja det er sgu en fed box :) Jeg købte ellers den her bog for en stykke tid siden

Billede

topdollar topdollar topdollar topdollar

Ja, den er endda meget tillokkende... og det er en mægtig sej bog, jeg købte den også for et stykke tid siden, og den er både flot og informerende!
Brugeravatar
TheMallrat

Geografisk sted: Thisted
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 13. sep 2013 13:21

Ja det er en cool bog vi har fået :D
Men når du nu nævner at der var så mange steder i Nykøbing Mors man kunne leje film, kom jeg til at tænke på Skive da jeg var knægt der kunne man også leje film overalt dengang, tankstationer, i kiosker og ja simpelhen overalt :D Men da vi nåede op i slutningen af 90erne var mange af dem væk, de forsvandt en efter en. Men sådan var det jo også med købmænd her i skive, da jeg var barn var der nok 15 eller 20 købmænd, nu er der kun en tilbage.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 13. sep 2013 14:07

Og det er det samme med kioskerne, de er også væk næsten alle sammen. Og det er delvist også derfor, at tegneseriebladene er væk, og pocketbøgerne. Den slags blev jo solgt hos kioskerne, købmændene, og de små Brugser. Nu har de store kæder, Bilka, Føtex, Aldi, osv., overtaget og de gider ikke sælge tegneserier eller udleje film.

Mht. parabolen; Min onkel havde også sådan en med motor, lol. Jeg købte selv en parabol til Astra-satellitten i 90'erne og sad også og så Star Trek Next Generation på Sky One. Jeg så også The Addams Family, som jeg forsøgte at optage hele serien af. Midt i det hele gik der dog kludder i det. Sagen var den, at jeg skulle til Australien hele sommeren, så jeg indkøbte en stak blanke bånd, satte videobåndoptageren til at optage hver dag, og instruerede så min far i, hvordan og hvornår han skulle sætte et nyt bånd i maskinen. Hahaha. Åh du godeste, jeg havde helt glemt det her. Det virkede nogenlunde. Min far skiftede troligt båndene hver uge, men på et eller andet tidspunkt ændrede Sky One sendetidspunktet med 5 minutter eller deromkring, så der kom til at mangle noget.

Men tænke sig det store arbejde bare for at forsøge at skaffe alle afsnit. For et par år siden købte jeg hele serien for nogle få kroner ved at klikke et par enkelte gange med en mus og så fik jeg dem tilsendt fra Amazon. "Things change", som Batman sagde engang.

I midt-80'erne havde vi kun dansk og tysk fjernsyn hjemme hos os. Min fætter derimod boede i en boligblok, så han kunne også se Super Channel. Han optog Batman (60'er-serien) og Green Hornet (også fra 60'erne, den med Bruce Lee) hver dag på Betamax! Senere optog han alle Star Trek (originalserien) fra tysk tv. Dem alle sammen. Og så sad han og redigerede reklamerne ud. Først havde han optaget hele serien i longplay, men så opdagede han, at kvaliteten af optagelserne ikke var så god, og så optog han fanderme hele serien igen, da de genudsendte den - denne gang bare i SP. Han var meget ihærdig. Hahaha. Men nuvel, det var jeg nu også selv. Når jeg tænker på alle de serier, jeg optog, fordi man ikke kunne købe det, så er det helt utroligt. Ingen af os drømte om, at en dag ville vi kunne købe næsten alt på dvd.

Jeg husker iø, at vi kaldte Star Trek originalserien for "Rumskib Interprise" dengang i 70'erne/80'erne for det hed den oversat fra tysk. Jeg tror faktisk, at de danske avisprogramguider også brugte den titel.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 13. sep 2013 14:31

Ja Astra kan jeg godt huske :D Jeg fik sådan en parabol i konfirmationgave i 1993 :D Mange kanaler var godt nok med tysk tale, men det gør de jo stadig den da idag, men der blev ellers sendt mange fede film.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 13. sep 2013 14:48

Sjovt du skulle nævne det. Da jeg havde set Fredag d.13. dvd'en i går, sad jeg og legede lidt med at skifte undertekster og sån, og sad til sidst og for gammelt "venskabs skyld" og så de første fem minutter af filmen med tysk dubbing. :lol: Jeg lærte rent faktisk tysk af at se tysk tv. Det var der rigtig mange, der gjorde i gamle dage, da halvdelen af landet havde tysk tv, før alle de engelsksprogede kanaler kom via satellit.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 14. sep 2013 18:14

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget... Er just returneret hjem efter 5 dages intensiv shopping på den spanske solkyst... Nøøj, hvor er spanierne dog i knæ, økonomisk set; Alle luksus-varer, som bla. DVD og CD har fået et tryk op i pris!!! Hvor der før i tiden var et kæmpe udvalg af DVD'er til rimelige priser og hvor der blev lavet specielle udgaver til de større varehuse og lignende, så som FNAC og El Cortes Inglés, er dette nu afløst af et halv-fesent, men dyrt, udvalg gemt hen i et hjørne af butikkerne... På den positive side, så har det gjort at de spanske distributører har kikket de gamle og billige bagkataloger igennem og udsendt en hel del 60'er, 70'er og 80'er sager ud; bla. er der sparket en ordentlig læs amk. og eng. action/krimi/thrillers ud... Lige min kop Sangria!!!

Ja, det var ikke med min gode vilje, men jeg kunne nu ikke lade være med at købe disse to Bluray's...
Billede
Billede

Douglas Hickox' Sitting Target
Billede

Howard W. Koch's Badge 373
Billede

John Flynn's The Outfit
Billede

Kevin Munroe's Dylan Dog: Dead of Night
Billede

J. Lee Thompson's St. Ives
Billede

Agustí Villaronga's In a Glass Cage (Tras el cristal)... Skulle være så storslem, at ingen engelske distributører overhovedet gider at forelægge den for BBFC... Den vil blive 'rejected' per omgående!!!
Billede

Mike Hodges' Get Carter
Billede

Roger Spottiswoode's Terror Train
Billede

Stefano Bessoni's Imago Mortis
Billede

John Frankenheimer's The Holcroft Covenant
Billede

Tobe Hooper's Salem's Lot (Komplet TV-serie)
Billede

Sam Raimi's Crimewave
Billede

John Mackenzie's The Fourth Protocol
Billede

Ken Hughes' The Internecine Project
Billede

Robert Parrish's The Marseille Contract
Billede

Vincet Ward's The Navigator: A Mediaeval Odyssey
Billede

Samuel Fuller's Dead Pigeon On Beethoven Street (Tote Taube in der Beethovenstraße)... 'Gerningsstedet'-episode der fik biografpriemere
Billede

Riccardo Freda & Mario Bava's Caltiki the Undying Monster (Caltiki - il mostro immortale) ... Limited edition m/ 15 siders booklet
Billede

Ron Howard's Angels & Demons... Extended version
Billede

Robert Fuest's The Abominable Dr. Phibes & Dr. Phibes Rises Again
Billede

Don Sharp's Hennessy
Billede

Jack Arnold's The Swiss Conspiracy
Billede

Michael Winner's Scorpio
Billede

Kevin Connor's The People That Time Forgot & The Land That Time Forgot
Billede

Nicholas Meyer's Time After Time (El Cortes Inglés exclusiva slip cover m/ 32 siders booklet)
Billede

Terence Fisher's The Brides of Dracula (El Cortes Inglés exclusiva slip cover m/ 32 siders booklet)
Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » lør 14. sep 2013 18:56

Rigtig mange fine ting der; Diabolik! topdollar

Blev SALEM'S LOT udsendt som en efterfølger til noget andet i Spanien, siden der står et total efter den spanske titel?

Den episode af "Gerningsstedet" har jeg aldrig hørt om. Er den så komplet med "Tatort"-intro eller er den lavet om til filmversion? Geek

Jeg husker iø Gerningsstedet fra dansk tv i '70'erne. :roll:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 14. sep 2013 19:12

Jack J skrev:Blev SALEM'S LOT udsendt som en efterfølger til noget andet i Spanien, siden der står et total efter den spanske titel?

Tror faktisk at den solgtes som en efterfølger til Coscarelli's Phantasm!!!

Jack J skrev:Den episode af "Gerningsstedet" har jeg aldrig hørt om. Er den så komplet med "Tatort"-intro eller er den lavet om til filmversion?

Den er med super-duper funky "Tatort"-intro!!! topdollar

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1828 indlæg • Side 39 af 122 • 1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 122

Tilbage til Køb og salg-snak