• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Filmmagasiner, blogs og websites

Anbefalinger og indhold. Alt hvad der angår filmmagasiner, blogs og websites. Danske såvel som udenlandske.
Skriv et svar
14 indlæg • Side 1 af 1

Danske filmfanzines i Ekko

Indlægaf Thure » fre 14. jan 2005 00:14

I det nye nummer af Ekko er der en artikel om de danske fanzines, som Henrik Larsen på bedste bootleg-agtige vis har scannet og lagt ud på sin hjemmeside:

www.cultmovies.dk/obskur/ekko1.jpg
www.cultmovies.dk/obskur/ekko2.jpg
Brugeravatar
Thure

Hov, hov

Indlægaf Ed Larsen » tirs 1. feb 2005 15:43

De links var kun til brugere af vores interne forum... :roll:
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Re: Hov, hov

Indlægaf Ovesen » tirs 1. feb 2005 18:43

Ed Larsen skrev:De links var kun til brugere af vores interne forum... :roll:

Tjah, det er svært at lave hemmelig hule på det store internet....
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Fanzines!

Indlægaf Kinski » tirs 1. feb 2005 19:31

Køb endelig de danske fanzines - de styrer for vildt!
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Ed Larsen » tirs 1. feb 2005 19:59

Ovesen skrev:
Ed Larsen skrev:De links var kun til brugere af vores interne forum... :roll:

Tjah, det er svært at lave hemmelig hule på det store internet....

Yahoo grupperne er faktisk lukkede, modsat dette forum.

Nå, bortset fra det, så var det selvfølgelig rart med lidt gratis reklame i et fint blad som Ekko. Jeg venter stadig på at modtage ordrer om klassesæt... :lol:
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 3. feb 2005 23:42

Ed Larsen skrev:Yahoo grupperne er faktisk lukkede, modsat dette forum.

Ja, Yahoo-gruppen er lukket, men dine scans ligger jo på nettet frit tilgængeligt for enhver. Derfor kan jeg heller ikke se noget suspekt i, at Thure linker til dem. Hvis du havde placeret dine scans i Yahoo-gruppens interne billedgalleri, så havde de faktisk kun været tilgængelige for brugere af gruppen. Det var jo det som var meningen, ikke?

Har læst Kim Foss glimrende artikel i EKKO. Der er dog een ting der undrer mig lidt. Han kategoriserer "Mifune" og "Alt om DVD" som fanzines udelukkende på baggrund af, at de skrives af ulønnede entusiaster. Bollocks. Der er da masser af faktorer (så som distribution, oplag, holdning, indhold, den redaktionelle linje, tilskudsordninger, osv.), der skal tages i betragtning, når man skal genrebestemme et blad. I den sammenhæng opfylder både "Mifune" og "Alt om DVD" en række kriterier, der gør, at bladene falder UDENFOR fanzinegenren. Det er naturligvis ikke afgørende om skribenterne er ulønnede når man skal vurdere om et blad tilhører fanzinegenren.

I så fald er "Dagen" vel det perfekte fanzine: mange af skribenterne fik aldrig løn (enkelte betalte endda ud af egen lomme), det udkom i begrænset oplag og er med kun 40 udgivne numre særdeles collectible.

Var jeg den eneste, der fandt bemærkningen besynderlig? Det lugter lidt af at Kim bare skulle have de to blade nævnt, hvilket er sympatisk nok. Det var bare en dum måde at gøre det på.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Re: Fanzines!

Indlægaf Louis Cyphre » tirs 6. sep 2005 18:21

Kinski skrev:Køb endelig de danske fanzines - de styrer for vildt!

helt sikket! :)

fik netop Filmtozzen #1 med posten i dag. Damn jeg glæder mig til at få set på det. Bedre, afslappende og underholdende læsning findes ikke :)
Brugeravatar
Louis Cyphre

Geografisk sted: København S

Indlægaf Larsemand » tirs 6. sep 2005 21:28

Lad os da lige se de sider der manner!
Larsemand

Indlægaf Kristensen » tors 13. dec 2007 15:35

Vang skrev:Har læst Kim Foss glimrende artikel i EKKO. Der er dog een ting der undrer mig lidt. Han kategoriserer "Mifune" og "Alt om DVD" som fanzines udelukkende på baggrund af, at de skrives af ulønnede entusiaster. Bollocks.

http://www.berlingske.dk/article/20071212/kultur/712120043/

Hvorfor fortalte du os ikke det i fredags? Vi vil sgu da ha' den slags sladder. Eller det fortalte du måske ? ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 13. dec 2007 15:58

Fornuftigt træk, fra den hemmelighedsfulde redaktør. Altså at fusionere, ikke at sidde en hel aften i selskab med os uvidende og gnække over hvor dårlige hans synes Spaghetti Westerns er fra sin magelige plads langt nede i sofaen. Fo' shame!

14.000 ex. Billede
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tors 13. dec 2007 17:28

Skøtt skrev:Fornuftigt træk, fra den hemmelighedsfulde redaktør. Altså at fusionere, ikke at sidde en hel aften i selskab med os uvidende og gnække over hvor dårlige hans synes Spaghetti Westerns er fra sin magelige plads langt nede i sofaen. Fo' shame!

14.000 ex. Billede

Aftalte vi i rusen ikke noget med at se Viva la Muerte? Eller var det med min imaginære øl-ven?

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 13. dec 2007 17:40

Kristensen skrev:Aftalte vi i rusen ikke noget med at se Viva la Muerte? Eller var det med min imaginære øl-ven?

/K

Jo! I næste uge, fra tirsdag er jeg klar! Har ikke de store planer, så bare når det passer dig.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 13. dec 2007 18:53

Thure,
Det var da lidt af en overraskelse! Men okay, jeg er ligeglad, jeg bryder mig ikke om nogen af bladene alligevel. Ha ha. Nej, smøg tilside, jeg synes da det er for dumt at viderføre det nye blad som "Ekko". Mere stupidt navn på et filmblad, skal man da lede længe efter. "Mifune" gav indtryk af kultur! Filmkultur! Og at der var tale om et blad, der hev fat i film, der ikke nødvendigvis er hvad hr. og fru Jensen ser til hverdag. Selvom Mifune ofte havde stof med, som måske ikke lige havde min interesse, så havde du og bladet ånden (filmhjertet, kald det hvad du vil) det rette sted. Ekko har aldrig interesseret mig synderligt.

Hmm, kunne du ikke også sende mig de back-issues, jeg har spurgt efter, før det gamle lager nu sikkert bliver brændt??

Og hva' med abonnementsprisen? Blir den sat op?

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » ons 19. dec 2007 09:36

Skøtt skrev:
Kristensen skrev:Aftalte vi i rusen ikke noget med at se Viva la Muerte? Eller var det med min imaginære øl-ven?

/K

Jo! I næste uge, fra tirsdag er jeg klar! Har ikke de store planer, så bare når det passer dig.

Hvad siger du til Viva... torsdag aften, altså i morgen (såfremt du læser det her i dag)?

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Skriv et svar
14 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites