• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
40 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Oprob til alle samlere/knowers/interesserede o.a. godfolk

Indlægaf Diabolik » fre 24. aug 2007 13:53

Hej alle
For et par år tilbage talte jeg med Herr von Hegnet om at det kunne være hyggeligt/interessant/bevidsthedsudvidende at lave en komsammen for alle der interesserer sig for 'gammelt skrammel' (som en krejler på Hjallerup Marked så poetisk omtalte videobånd!!) det være alle , ligefra 'forårslammene' til de 'dinosaurerne'!!! (Dette er nu ikke ensbetydende med at man SKAL være hardcore-samler fot at deltage!!!!)

Jeg skrev med Kristian fra Videodrome.nu i Sverige for et stykke tid siden og han fortalte at det forum han frekventerede havde stablet en gathering på benene i det svenske og så tænkte jeg at det må for fa'en også kunne stables på benene herhjemme!!!
Vi er godtnok ikke så mange 'samlere' tilbage, men måske sidder der et par gutter/gutterinder rundt omkring som også samler, men ikke har det samme netværk som vi andre! Derfor synes jeg at man burde lave et tiltag for at de kan mødes med ligesindede!!!

MEN inden jeg sætter mig for at stable noget på benene, vil jeg gerne først høre om dette kunne have dette forum ærede medlemmers interesse? Jeg har, ligesom i TV-køkkenet, forberedt mig lidt i forvejen og kontaktet nogle af de rødder jeg kender og der har kun været positive tilbagemeldinger (undtagen 'Bette Nils', han har nemlig ikke svaret!!! Bandit!!! :-))

Og nu... Over til jer!!!! Hva' si'r I?

/Diabolik
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Ibzen1 » fre 24. aug 2007 14:44

Bare vi må drikke os stive og ryge er jeg klar...også med et par guldkorn fra gamle samlerdage...hehe
My Movies
Music Collection
http://www.forum-uncut.dk/adm_pic/IBZ/home.htm
Ibzen1

Indlægaf Jack J » fre 24. aug 2007 14:52

Det var en overraskelse, det kendte jeg ikke noget til :wink: men det lyder spændende!!

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 24. aug 2007 15:02

Ibzen1 skrev:Bare vi må drikke os stive og ryge er jeg klar...

Sæ'fø'li' må du det!!!!!!
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf TCM » fre 24. aug 2007 18:03

...lyder hyggeligt... :twisted:
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Re: Oprob til alle samlere/knowers/interesserede o.a. godfol

Indlægaf Jack J » fre 24. aug 2007 19:00

Diabolik skrev:Jeg har, ligesom i TV-køkkenet, forberedt mig lidt i forvejen og kontaktet nogle af de rødder jeg kender og der har kun været positive tilbagemeldinger

Okay, jeg er så iø een af de "rødder" Diabolik/Hans-Jørn har talt med, og jeg vil lige for en go' ordens skyld slå fast, at hvis man sidder derude og godt ku' tænke sig at deltage, så behøver man altså ikke kende nogen af os personligt. Personligt var jeg jo helt åbenlyst fuld af had og forbitrelse til ligaen fra fastlandet, had så det skummede, had så jeg var parat til at slå ihjel i flæng, men Hans-Jørn sagde, at det skulle være åbent for alle. Så denne Verdens Nicolai'er, Crippled Youth'er, Gorzelakker, Gizmo'er, Morbid Angels, og såfremdeles er velkomne.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 24. aug 2007 19:55

I kbh. Diabolik si'r han kan finde noget et eller andet sted at holde det.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 25. aug 2007 01:18

CrippledYouth skrev:Hvor i landet har i tænkt jer det skulle være hvis det var?

Dunno, men jeg havde faktisk tænkt på Fyn et sted...!!!! Så vil alle stort set have lige langt om man kommer fra det sjællandske eller det fra jyske!!!!

Jack J skrev:I kbh. Diabolik si'r han kan finde noget et eller andet sted at holde det.

Uanset hvor i landet det end måtte blive, så skal jeg nok få fat i et lokale der er rummeligt nok, hvor der er øl/sprit nok (for min gode ven Ibzens skyld), hvor der er mad nok (for min egen skyld!) og hvor der vil blive mulighed for overnatning så man ikke skal drøne ud af døren for at nå det sidste tog og dermed gå glip af evt. 'guldkorn'!!!!

Hvis en eller flere af jer tænker; 'Where's the catch? Hvorfor gider tumpen at bruge energi på dette 'pjat'?

Svaret ér, ganske kort og præcist; Jeg vil gerne opfylde en gammel drøm jeg har haft i mange år... Og endelig er jeg nået dertil, hvor har jeg lysten, det personlige overskud og midlerne til at kunne føre denne drøm ud i livet!!!!!!

/Hans-Jørn
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 25. aug 2007 04:59

Diabolik skrev:Dunno, men jeg havde faktisk tænkt på Fyn et sted...!!!! Så vil alle stort set have lige langt om man kommer fra det sjællandske eller det fra jyske!!!!

Jack J skrev:I kbh. Diabolik si'r han kan finde noget et eller andet sted at holde det.

Ups, sorry. Jeg gik blot ud fra, Hans-Jørn mente København, da det er der, han bor. Men Fyn er også fint. Så længe vi ikke skal lytte til Lasse og Matilde. :?

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » lør 25. aug 2007 08:45

Tænker du i en slags event, hvor man hver især har en bunke ting og sager med, man gerne vil sælge, så det bliver et stort genre-loppemarked? Eller er det mere en social ting? Eller begge dele...
Brugeravatar
Gizmo

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » lør 25. aug 2007 10:07

Gizmo skrev:Tænker du i en slags event, hvor man hver især har en bunke ting og sager med, man gerne vil sælge, så det bliver et stort genre-loppemarked? Eller er det mere en social ting? Eller begge dele...

Planen er et socialt "træf" for samlere og genre buffs, men jeg tror bestemt ikke der er nogen der brokker sig, hvis man tager byttere med, tværtimod!

Det kunne være fedt, hvis folk tog en stak tapes med!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » lør 25. aug 2007 10:21

Ovesen skrev:Planen er et socialt "træf" for samlere og genre buffs, men jeg tror bestemt ikke der er nogen der brokker sig, hvis man tager byttere med, tværtimod!

Det kunne være fedt, hvis folk tog en stak tapes med!

Hvis det primært er et exrental-buff-møde, så er det ikke noget for mig, men det kunne da være hyggeligt at møde andre fans - og hvis man så samtidig kunne komme af med nogle af de ting, man alligevel ikke har plads til, ville det være herligt. Det behøver jo ikke at være en filmmesse, man arrangerer - bare man kan læsse tingene af på et bord et sted.
Brugeravatar
Gizmo

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 25. aug 2007 10:56

Gizmo skrev:Tænker du i en slags event, hvor man hver især har en bunke ting og sager med, man gerne vil sælge, så det bliver et stort genre-loppemarked? Eller er det mere en social ting? Eller begge dele...

Begge dele!!! Jeg vil da gerne opfordre til at man kikker sine vhs'er/dvd'er/plakater/filmprogrammer o. lignende igennem for at se om der sku' være noget man gerne vil af med eller gerne vil byt-til-nyt!!!

Husk på at dette initiativ kun er i dets indledende fase, så hvis nogen har en go' idé til en 'event', indslag eller lignende så sig endelig til!!!!

Gizmo skrev:Hvis det primært er et exrental-buff-møde, så er det ikke noget for mig, men det kunne da være hyggeligt at møde andre fans - og hvis man så samtidig kunne komme af med nogle af de ting, man alligevel ikke har plads til, ville det være herligt. Det behøver jo ikke at være en filmmesse, man arrangerer - bare man kan læsse tingene af på et bord et sted.

Om du samler på VHS eller DVD er fuldstændig ligegyldig!!!!
Hovedsagen er at du interesserer dig for film og gerne vil mødes med andre ligesindede til socialt samvær!!!

/Diabolik
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 25. aug 2007 13:00

Gizmo skrev:Hvis det primært er et exrental-buff-møde, så er det ikke noget for mig,

Det er det ikke, Gizmo!

Egentligt burde vi komme op med et navn, som dækkende beskriver, hvad det er helt nøjagtigt. Vi var faktisk lidt bange for, at folk skulle misforstå og tro, at det enten bare var for de "gamle" på scenen, der har været med i 100 år, eller at det kun var for exrental-samlere, og dét er det altså ikke. Det er for folk, der interesserer sig for film udi de fantastiske genrer. Hvad enten man er grøn nybegynder eller har 1000-vis af film i samlingen. Hvilket format folk samler, exrental, dvd, betamax, video2000, whatever, er også ligegyldigt. De behøver ikke engang at samle overhovedet. Det skelsættende er, om man har lyst til at mødes med og snakke med andre fans af film udi de fantastiske genrer. Men, ahm, det blir altså en hyggelig (forhåbetlig) komsammen (eller "træf" for nu lige at bruge et fortærsket udtryk) og man skal altså ikke regne med en gyserfilm-teknofest! :mrgreen:

I de sidste par dage har der været meget snak om "den gamle scene" og vi har bare sagt til hinanden, at det måske var på tide at se fremad og hive fat i dem, som sidder derude og er filmfreaks, men ikke har et netværk. Ganske som Diabolik sagde i sit indledende indlæg. En ny tid, nye og gamle folk sammen. Et fjerde Rige, der vil bestå i 1000 år. :mrgreen:

Og ja, Søren, tag du bare dine ting med. Hvis der ligefrem begynder at tilmelde sig kræmmere, der bare skal sælge gammel gamle købe-vhs'er fra Bilka, så kan vi begynde om at sige nej ellers tak.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
40 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Sniksnak